Hry, a zejména online hry na chytrých telefonech, vykazují v herním průmyslu impozantní růst. Stále více lidí si vybírá online hry a získává tocenia zdarma za registraciu, protože mají zájem o nové způsoby sociální interakce a zpestření volného času.
Trh s mobilními hrami
Nejnovější údaje analytiků App Annie ukazují, že ve 3. čtvrtletí 2021 byly na prvním místě v počtu stažení hyperoblíbené hry, které si celosvětově stáhlo více než 3,5 miliardy uživatelů. V rámci obecného žánru jsou nejžádanější akční, logické a simulační hry online.
Očekává se, že celosvětový trh s mobilními online hrami dosáhne v roce 2026 rekordní hodnoty 151,1 miliardy dolarů a v letech 2022 až 2026 poroste v průměru o 9,76 %.
K růstu trhu přispívají faktory, jako je rozšiřující se herní průmysl, rostoucí výdaje spotřebitelů na mobilní hry, zvyšující se počet uživatelů zodiac casino, rostoucí počet majitelů chytrých telefonů, rostoucí penetrace internetu a rychlá urbanizace.
Růstu trhu však budou bránit vážné problémy při vývoji mobilních her a určování optimálních politik zpeněžování mobilních her. K několika významným trendům může patřit zvyšování výdajů na reklamu v mobilních hrách, rostoucí zavádění her založených na cloudu, začlenění rozšířené reality/virtuální reality (AR/VR) do mobilních her a zavedení cenového modelu free-to-play.
Formát Play-to-earn vykazuje růst
„Play to earn“ (P2E) je nejzajímavější obchodní model poslední doby. Hry P2E, vyvinuté pomocí technologie blockchain, poskytují hráčům reálný příjem, který se nachází v jejich peněženkách s kryptoměnami, a možnost jejich aktiva dále prodávat.
V modelu free-to-play nebo pay-to-play uživatelé utrácejí virtuální měnu za upgrady, zvýšení pokroku, skiny postav atd., ale tato měna nemá mimo hru žádnou hodnotu. Když tedy uživatel odejde, měna zmizí.
Různé platformy sociálních médií začaly vytvářet inovativní mobilní online hry, aby výrazně odlišily své produkty a profitovaly z návykových her a zvýšily tak výkon svých reklamních kampaní, což rovněž hraje klíčovou roli v růstu globálního trhu s mobilními hrami zdarma.
Konkurenční prostředí na trhu je velmi rozmanité, s profily předních hráčů, jako jsou Nintendo, NetEase, Activison, Electronic Arts, AppFox a další.
Na trh vstupuje stále více společností
Velcí zábavní giganti a technologické korporace se v uplynulém roce pustili do online herního trhu, aby se naučili jeho zákoutí. Apple Arcade i Google Play Pass jsou knihovny mobilních her založené na předplatném. Přestože herní divize společnosti Amazon existuje již nějakou dobu, loni vydala svůj první hit za posledních deset let, MMO hru New World. Dokonce i Netflix se odklonil od svého hlavního obchodního modelu a vyvíjí hry dostupné pro zařízení se systémem iOS po celém světě. A TikTok a Snapchat dokazují, že aplikace sociálních médií mohou být skvělými platformami pro vývoj a publikování.
Když je na trhu více aplikací, hledají ti, kteří se zaměřují na „ekonomiku pozornosti“, možnosti, jak vyniknout, získat konkurenční výhodu a udržet si uživatele. Být lídrem v oblasti her se zkrátka stává vzrušující příležitostí.
Nejrychleji rostoucím regionálním trhem je Čína, protože zde velcí výrobci her každoročně vydávají mnoho nových her. Kromě toho další klíčové regiony, jako jsou USA a Japonsko, přijímají inovativní strategie k vybudování silné spotřebitelské základny na trhu s mobilními hrami, a tím podporují růst celého globálního trhu.
Vznik metavesmírů
„Meta-vesmír“ se v uplynulém roce stal módním slovem. Zatím není jasné, jak bude metavesmír (metaverse) pro toto odvětví vypadat, ale jeho inovace spočívá v obrovské interoperabilitě dat a digitálních aktiv (jako je možnost přenášet skvělé skiny z jedné hry do druhé) a v bohatství nejrůznějšího obsahu a zážitků vytvořených a spravovaných obrovským počtem účastníků. V roce 2022 se mnoho online her propojí s metavesmírem a vznikne více inovativních herních zážitků, jako jsou například koncerty Fortnite.
Meta-vesmír bude mít sociální a ekonomické systémy, v nichž si uživatelští avataři budou moci užívat širokou škálu pohlcujícího obsahu. Na rozdíl od videohry se celkový zážitek nezastaví ani neskončí. Jedním z nejpozoruhodnějších aspektů tohoto nového virtuálního světa je jeho bezprecedentní kompatibilita. Představte si, že si koupíte skin z Robloxu a pak ho snadno použijete ve Fortnite nebo jiných online hrách. Jak řekl Mark Zuckerberg, metasvět by mohl být další nejlepší věcí po teleportaci.