České tabletky pro počítačové hráče dobývají zahraniční trhy. MADMONQ má velké plány

MADMONQ, český výrobce výživových doplňků stravy pro profesionální i amatérské hráče, má za sebou úspěšný rok. Značka, která je se svými tabletkami na podporu výkonu a soustředění fenoménem v herní komunitě, si z hlediska obratu za minulý rok připsala 100% růst. Úspěch přitom zaznamenala nejen v ČR, ale i na zahraničních trzích, které v součtu tvoří již 60 % obratu. Letos MADMONQ plánuje představit nové produkty, upevnit pozici na klíčových zahraničních trzích a své finanční výsledky překlopit do černých čísel díky růstu o dalších 100 %.

Startup MADMONQ založil v roce 2017 Michal Noga, který jako aktivní člen herní komunity hledal způsob, jak zlepšit celkové zdraví a výkon hráčů přírodní a zdravou formou. Vznikl tak produkt v podobě cucavých tabletek MADMONQ a následně i CHAMPION, které si díky pozitivním přínosům rychle vydobyly mezi hráči pevnou pozici. Značka staví především na silném vztahu s gaming komunitou a unikátním modelu předplatného, který je na trhu se suplementy poměrně ojedinělý.

Předplatné jako úspěšný model

Rok 2022 byl pro MADMONQ ve znamení 100% růstu. Společnost za loňský rok prodala 3 miliony tabletek svých dvou produktů MADMONQ a CHAMPION. Ty si nakoupilo více jak 85 tisíc zákazníků z více jak 40 zemí světa, přičemž v letošním roce by se měl tento počet minimálně zdvojnásobit. MADMONQ vloni úspěšně posílil svůj tržní byznys model, který pracuje s předplatiteli, a zaznamenal jejich meziroční nárůst o více jak 250 %. To se podařilo i díky silnému povědomí o značce mezi hráčskou komunitou.

Především sociální sítě hrají v obchodním modelu MADMONQ důležitou roli a díky promyšleným kampaním a strategii navazování partnerství s menšími i většími streamery, kteří sami naplňují hodnoty a cíle, na kterých značka stojí, má povědomí o MADMONQ více než 90 % českých a slovenských uživatelů populární platformy Twitch. Značka je ale aktivní i na dalších kanálech, kde jsou její zákazníci: TikToku, Instagramu, Facebooku, Discordu nebo YouTube.

Obrázek: České tabletky pro počítačové hráče dobývají zahraniční trhy. MADMONQ má velké plány

Tabletky určené hráčům? Zní to zvláštně, ale jde o milionový byznys. Foto: Se souhlasem MADMONQ

„Tabletky MADMONQ a CHAMPION byly vyvinuty k pravidelnému užívání a předplatné je skvělým způsobem, jak tomu jít naproti. Jsme rádi, že se s námi tolik našich zákazníků vydává na cestu za lepším zdravím i unikátním obsahem, který pro předplatitele připravujeme. Náš detail propracovaný předplatitelský model se tak ukázal jako krok správným směrem, a čekáváme, že podíl předplatitelů se bude každoročně zvyšovat,“ dodává Michal Noga, CEO MADMONQ.

Za funkčním modelem předplatného stojí v případě MADMONQ i propracovaná zákaznická péče a exkluzivní obsah. MADMONQ navrhuje, vyrábí a velmi úspěšně prodává svůj vlastní merchandise, v rámci kterého nabízí vlastní designové oblečení a doplňky nebo limitované edice sběratelských předmětů. Za minulý rok si jejich zákazníci koupili více jak 5 tisíc kusů merche. V loňském roce MADMONQ uspořádal i party určenou pro předplatitele s dlouhodobým předplatným, na kterou dorazilo přes 600 zákazníků a fanoušků, kteří zcela zaplnili kapacitu klubu EPIC v Praze. Stream z akce pak sledovalo 30 tisíc unikátních uživatelů.

Energie a soustředění pro hráče i náročné profese

I když jsou tabletky MADMONQ určené a navržené primárně pro gamery, z interních průzkumů společnosti plyne, že 70 % zákazníků je užívá primárně při práci. Mezi pravidelné předplatitele tak kromě starupistů a „ajťáků“ patří často i hasiči, lékaři nebo řidiči jezdící dlouhé trasy. Širokou uživatelskou základnu má MADMONQ ale i mezi studenty, kteří ho využívají během náročného zkouškového období.

„Nejčastěji se jedná o lidi, kteří mají v gamingu kořeny nebo jsou v něm stále aktivní, a kteří se zároveň starají o své zdraví natolik, aby užívali zdravější alternativu k energetickým produktům plným chemie. Zjistili totiž, že když jim tabletka pomáhá k lepšímu soustředění při hraní, tak bude fungovat i v jejich zaměstnání, vysvětluje Michal Noga.

Klíčové milníky

  • Listopad 2016 – vzniká první prototyp tabletky
  • Únor 2017 – první šarže MADMONQ je oficiálně uvedena na trh
  • Březen 2018 – MADMONQ navazuje spolupráci s českými streamery Agraelem a Forsenem
  • Červen 2019 – prodán první milion tablet
  • Březen 2021 – MADMONQ získává od angel investorů 13 mil. Kč
  • Září 2021 – spuštěn model předplatného pro dlouhodobé zákazníky
  • Listopad 2021 – vzniká druhý produkt CHAMPION, určený k dlouhodobému užívání
  • Únor 2022 – rebranding/změna tvaru tablety
  • Březen 2022 – prodán první milion tablet CHAMPION
  • Březen 2022 – druhé investiční kolo a seed investice 1,3 mil. eur
  • Červenec 2022 – nejnavštěvovanější stánek na Twitchconu v Amsterdamu
  • Říjen 2022 – spuštěn model ročního předplatného

Další růst i expanze do zahraničí

Síla a zázemí hráčské komunity se u MADMONQ projevily i v případě investic. Mezi prvními angel investory firmy, kteří dali před dvěma lety dohromady 13 milionů korun, byl mimo jiné i nejpopulárnější pokerový streamer na Twitchi Lex Veldhuis. Ve druhém kole nabírání investic na jaře minulého roku získal MADMONQ další investici ve výši 1,3 mil. eur (32,6 mil. Kč), na které se podíleli i Presto Ventures, Scale International nebo Reflex Capital.

Obrázek: České tabletky pro počítačové hráče dobývají zahraniční trhy. MADMONQ má velké plány

Jsme na cestě do černých čísel, tvrdí CEO MADMONQ Michal Noga. Foto: Se souhlasem MADMONQ

Letos MADMONQ cílí na další 100% nárůst tržeb. Startup si chce dále upevňovat svou pozici na zahraničních trzích, které vloni tvořily 60 % obratu, přičemž mezi nejsilnější země patřily Francie, Benelux, Spojené království a Severské země. „Jako většina startupů jsme se v minulosti soustřeďovali hlavně na co největší růst, ale ten není nejdůležitějším ukazatelem úspěchu. Kromě posilování na strategických zahraničních trzích a udržení vysokého standardu skvělé zákaznické zkušenosti je tak naším cílem pro příští rok růst udržitelným tempem a dosáhnout hrubého provozního zisku (černých čísel), ke kterému máme skvěle nakročeno,přibližuje plány Michal Noga.

Zdroj: TZ MADMONQ

Obrázek: Obří TV k Vánocům: Má smysl řešit spotřebu? Spočítejte si, kolik dnešní televize „žerou“
Obří TV k Vánocům: Má smysl řešit spotřebu? Spočítejte si, kolik dnešní televize „žerou“
Obrázek: Nejlepší telefony v Česku: Jaký vybrat, pokud chcete to nejlepší?
Nejlepší telefony v Česku: Jaký vybrat, pokud chcete to nejlepší?
Obrázek: Štve vás umístění tlačítka Start ve Windows 11 na střed? Takto to můžete napravit
Štve vás umístění tlačítka Start ve Windows 11 na střed? Takto to můžete napravit
Obrázek: Recenze IQOS ILUMA i PRIME: Smartphone mezi nahřívanými tabákovými výrobky
Recenze IQOS ILUMA i PRIME: Smartphone mezi nahřívanými tabákovými výrobky
Obrázek: Štve vás umístění tlačítka Start ve Windows 11 na střed? Takto to můžete napravit
Štve vás umístění tlačítka Start ve Windows 11 na střed? Takto to můžete napravit
Obrázek: Jak vytěžit z Black Friday nabídky Samsungu co největší slevu? Poradíme, jak fungují výkupy a cashback
Jak vytěžit z Black Friday nabídky Samsungu co největší slevu? Poradíme, jak fungují výkupy a cashback
Obrázek: Black Friday letos odstartoval extrémně brzy: Jak si ověřit, že je sleva skutečná?
Black Friday letos odstartoval extrémně brzy: Jak si ověřit, že je sleva skutečná?
Obrázek: Jak vyfotit kometu mobilem? 5 tipů, jak dosáhnout skvělých výsledků
Jak vyfotit kometu mobilem? 5 tipů, jak dosáhnout skvělých výsledků