Co je to PPC reklama a kde všude se může zobrazit?

Noví zákazníci jen tak sami nepřijdou. Jak jim dát vědět, že mají nakoupit právě u vás? Vyzkoušejte PPC reklamu. Je to jedna z nejefektivnějších a nejlevnějších možností propagace, která vám zajistí vyšší konverze. Co všechno se za touto reklamou skrývá a kde všude se zobrazuje? To vám prozradíme v článku.

Co je to PPC reklama?

PPC neboli Pay-Per-Click je druh výkonnostní reklamy. Jak název napovídá, jde o model, kdy platíte za proklik na vaši webovou stránku – nikoliv pouze za zobrazení reklamy. V tom je její velká výhoda, protože jakmile se uživatel dostane na váš web, zvyšuje se pravděpodobnost, že nakoupí. Pokud hledáte efektivní reklamu, která vám nebude pouze utrácet peníze, ale naopak přivede skutečné zákazníky – vsaďte na PPC. Když totiž takovou reklamu správně nastavit, můžete mít „hodně muziky za málo peněz“. A to ani nemusíte tušit, jak nastavit PPC kampaň – stačí se obrátit na kvalitní PPC specialisty, kteří to udělají za vás.

Co by vás mohlo na PPC reklamě zaujmout:

  • Platíte pouze za kliknutí na reklamu – můžete se tedy zobrazit milionům lidem, ale když se neprokliknou, neplatíte nic.
  • Nemusíte čekat týdny či měsíce, objednávky vám začnou chodit klidně do pár hodin od nastavení.
  • Lze nastavit konkrétní cílové publikum – například podle hledaných výrazů, regionu nebo zájmů uživatelů, čímž přímo ovlivňujete její úspěšnost.
  • Získáte velmi konkrétní měřitelné výsledky, což vám umožní spočítat si návratnost investice.
  • Je možné ji optimalizovat – když nefunguje, mnohdy stačí změnit několik detailů a výsledky se dostaví.

Kde všude PPC reklamu najdete?

Správa PPC kampaní probíhá především skrze platformy – Google Ads, Sklik, Meta Ads případně LinkedIn. Každá platforma je jiná a umožňuje tvořit více druhů reklam. Pojďme se podívat, kde na internetu můžete vidět PPC reklamy.

Obrázek: Co je to PPC reklama a kde všude se může zobrazit?

Zdroj: Canva

Google PPC

Google je rozhodně nejpoužívanější platforma pro tvorbu PPC reklam. Inzerovat můžete ve vyhledávací, obsahové či produktové síti.

Reklamy ve vyhledávání poznáte podle štítků „reklama“ či „sponzorováno“, které se u nich nachází. V SERPu neboli ve výsledcích vyhledávání zaujímají většinou první čtyři pozice, narazit na ně ale můžete i průběžně nebo na konci stránky. U takových reklam nastavujete konkrétní text odkazu a klíčová slova, na která se budou zobrazovat. Je to nejčastější druh PPC reklamy, který firmy využívají.

V obsahové síti na Googlu naopak inzerujete bannerovou reklamu. V tomto případě tedy nejde tolik o text a klíčová slova, ale naopak vizuální stránku. Potřebujete pomocí PPC banneru zaujmout uživatele a přimět je kliknout. Obsahová síť nebo taky PPC display je v posledních letech vystavená problému v podobě bannerové slepoty. To znamená, že klasický formát banneru lidé přehlíží – musíte být tedy velmi kreativní a kontroverzní, abyste jejich pozornost upoutali.

Posledním místem, kde můžete inzerovat, jsou Google nákupy. K tomu je zapotřebí pouze váš produktový feed, který importujete do reklamní kampaně. Výsledkem je to, že má uživatel hned na očích vaše produkty včetně důležitých informací.

Meta Ads a LinkedIn

Meta (dříve Facebook) nabízí možnost inzerovat reklamy na sociálních sítích – využít můžete banner, video, či několik obrázků v carouselu. PPC reklama se bude v takovém případě zobrazovat na Facebooku, Instagramu a v Messengeru. V nastavení kampaně si můžete přímo zvolit, kde konkrétně se má reklama ukazovat. Podobně funguje i reklamní systém na LinkedInu.

Sklik

Sklik funguje téměř totožně jako Google Ads, pouze se vaše reklama zobrazuje ve vyhledávání na Seznam.cz či na webech, které pod něj spadají – jako jsou například Novinky.cz, Seznam Zprávy, Sreality.cz a podobně. Zobrazovat můžete reklamy ve vyhledávání a v obsahové i produktové síti – podobně jako na Googlu.

Vsaďte na PPC reklamu a posuňte svůj byznys dál

Když se lidé pohybují na internetu nejčastěji používají vyhledávače jako je Google či Seznam. PPC reklama je v takovém případě skutečně nejlepším řešením, jak zasáhnout své cílové publikum a získat nové zákazníky. Pokud je vaším cílem prodej a potřebujete u reklamy vidět konkrétní číselné výsledky, na nic nečekejte a obraťte se na PPC specialisty, kteří vám pomohou posunout váš byznys zase o kousek dál.

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Obrázek: Obří TV k Vánocům: Má smysl řešit spotřebu? Spočítejte si, kolik dnešní televize „žerou“
Obří TV k Vánocům: Má smysl řešit spotřebu? Spočítejte si, kolik dnešní televize „žerou“
Obrázek: Nejlepší telefony v Česku: Jaký vybrat, pokud chcete to nejlepší?
Nejlepší telefony v Česku: Jaký vybrat, pokud chcete to nejlepší?
Obrázek: Štve vás umístění tlačítka Start ve Windows 11 na střed? Takto to můžete napravit
Štve vás umístění tlačítka Start ve Windows 11 na střed? Takto to můžete napravit
Obrázek: Recenze IQOS ILUMA i PRIME: Smartphone mezi nahřívanými tabákovými výrobky
Recenze IQOS ILUMA i PRIME: Smartphone mezi nahřívanými tabákovými výrobky
Obrázek: Nejlepší telefon do 15 000 Kč: Ve slevových akcích pořídíte špičková zařízení
Nejlepší telefon do 15 000 Kč: Ve slevových akcích pořídíte špičková zařízení
Obrázek: Štve vás umístění tlačítka Start ve Windows 11 na střed? Takto to můžete napravit
Štve vás umístění tlačítka Start ve Windows 11 na střed? Takto to můžete napravit
Obrázek: Jak vytěžit z Black Friday nabídky Samsungu co největší slevu? Poradíme, jak fungují výkupy a cashback
Jak vytěžit z Black Friday nabídky Samsungu co největší slevu? Poradíme, jak fungují výkupy a cashback
Obrázek: Black Friday letos odstartoval extrémně brzy: Jak si ověřit, že je sleva skutečná?
Black Friday letos odstartoval extrémně brzy: Jak si ověřit, že je sleva skutečná?