Co je to PPC reklama a kde všude se může zobrazit?

Noví zákazníci jen tak sami nepřijdou. Jak jim dát vědět, že mají nakoupit právě u vás? Vyzkoušejte PPC reklamu. Je to jedna z nejefektivnějších a nejlevnějších možností propagace, která vám zajistí vyšší konverze. Co všechno se za touto reklamou skrývá a kde všude se zobrazuje? To vám prozradíme v článku.

Co je to PPC reklama?

PPC neboli Pay-Per-Click je druh výkonnostní reklamy. Jak název napovídá, jde o model, kdy platíte za proklik na vaši webovou stránku – nikoliv pouze za zobrazení reklamy. V tom je její velká výhoda, protože jakmile se uživatel dostane na váš web, zvyšuje se pravděpodobnost, že nakoupí. Pokud hledáte efektivní reklamu, která vám nebude pouze utrácet peníze, ale naopak přivede skutečné zákazníky – vsaďte na PPC. Když totiž takovou reklamu správně nastavit, můžete mít „hodně muziky za málo peněz“. A to ani nemusíte tušit, jak nastavit PPC kampaň – stačí se obrátit na kvalitní PPC specialisty, kteří to udělají za vás.

Co by vás mohlo na PPC reklamě zaujmout:

  • Platíte pouze za kliknutí na reklamu – můžete se tedy zobrazit milionům lidem, ale když se neprokliknou, neplatíte nic.
  • Nemusíte čekat týdny či měsíce, objednávky vám začnou chodit klidně do pár hodin od nastavení.
  • Lze nastavit konkrétní cílové publikum – například podle hledaných výrazů, regionu nebo zájmů uživatelů, čímž přímo ovlivňujete její úspěšnost.
  • Získáte velmi konkrétní měřitelné výsledky, což vám umožní spočítat si návratnost investice.
  • Je možné ji optimalizovat – když nefunguje, mnohdy stačí změnit několik detailů a výsledky se dostaví.

Kde všude PPC reklamu najdete?

Správa PPC kampaní probíhá především skrze platformy – Google Ads, Sklik, Meta Ads případně LinkedIn. Každá platforma je jiná a umožňuje tvořit více druhů reklam. Pojďme se podívat, kde na internetu můžete vidět PPC reklamy.

Obrázek: Co je to PPC reklama a kde všude se může zobrazit?

Zdroj: Canva

Google PPC

Google je rozhodně nejpoužívanější platforma pro tvorbu PPC reklam. Inzerovat můžete ve vyhledávací, obsahové či produktové síti.

Reklamy ve vyhledávání poznáte podle štítků „reklama“ či „sponzorováno“, které se u nich nachází. V SERPu neboli ve výsledcích vyhledávání zaujímají většinou první čtyři pozice, narazit na ně ale můžete i průběžně nebo na konci stránky. U takových reklam nastavujete konkrétní text odkazu a klíčová slova, na která se budou zobrazovat. Je to nejčastější druh PPC reklamy, který firmy využívají.

V obsahové síti na Googlu naopak inzerujete bannerovou reklamu. V tomto případě tedy nejde tolik o text a klíčová slova, ale naopak vizuální stránku. Potřebujete pomocí PPC banneru zaujmout uživatele a přimět je kliknout. Obsahová síť nebo taky PPC display je v posledních letech vystavená problému v podobě bannerové slepoty. To znamená, že klasický formát banneru lidé přehlíží – musíte být tedy velmi kreativní a kontroverzní, abyste jejich pozornost upoutali.

Posledním místem, kde můžete inzerovat, jsou Google nákupy. K tomu je zapotřebí pouze váš produktový feed, který importujete do reklamní kampaně. Výsledkem je to, že má uživatel hned na očích vaše produkty včetně důležitých informací.

Meta Ads a LinkedIn

Meta (dříve Facebook) nabízí možnost inzerovat reklamy na sociálních sítích – využít můžete banner, video, či několik obrázků v carouselu. PPC reklama se bude v takovém případě zobrazovat na Facebooku, Instagramu a v Messengeru. V nastavení kampaně si můžete přímo zvolit, kde konkrétně se má reklama ukazovat. Podobně funguje i reklamní systém na LinkedInu.

Sklik

Sklik funguje téměř totožně jako Google Ads, pouze se vaše reklama zobrazuje ve vyhledávání na Seznam.cz či na webech, které pod něj spadají – jako jsou například Novinky.cz, Seznam Zprávy, Sreality.cz a podobně. Zobrazovat můžete reklamy ve vyhledávání a v obsahové i produktové síti – podobně jako na Googlu.

Vsaďte na PPC reklamu a posuňte svůj byznys dál

Když se lidé pohybují na internetu nejčastěji používají vyhledávače jako je Google či Seznam. PPC reklama je v takovém případě skutečně nejlepším řešením, jak zasáhnout své cílové publikum a získat nové zákazníky. Pokud je vaším cílem prodej a potřebujete u reklamy vidět konkrétní číselné výsledky, na nic nečekejte a obraťte se na PPC specialisty, kteří vám pomohou posunout váš byznys zase o kousek dál.

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Obrázek: Opisování čísel z platebních karet skončí do roku 2030: Mastercard věří v tokenizaci
Opisování čísel z platebních karet skončí do roku 2030: Mastercard věří v tokenizaci
Obrázek: Zvykejte si. Nové AI tlačítko brzy najdete na každé klávesnici. ASUS představil novou generaci PC s Copilot+
Zvykejte si. Nové AI tlačítko brzy najdete na každé klávesnici. ASUS představil novou generaci PC s Copilot+
Obrázek: Spíte špatně? Nechte si poradit od chytrých hodinek Huawei Watch Fit 3
Spíte špatně? Nechte si poradit od chytrých hodinek Huawei Watch Fit 3
Obrázek: Chytrý fotbalový míč pro EURO 2024: S čipy uvnitř dokáže sledovat každý pohyb
Chytrý fotbalový míč pro EURO 2024: S čipy uvnitř dokáže sledovat každý pohyb
Obrázek: Konec pirátů v Česku, nebo začátek cenzury? Soud nečekaně zablokoval alternativy Ulož.to
Konec pirátů v Česku, nebo začátek cenzury? Soud nečekaně zablokoval alternativy Ulož.to
Obrázek: Jak efektivně využít chytré hodinky? Trenér, hudební přehrávač a svítilna na ruce
Jak efektivně využít chytré hodinky? Trenér, hudební přehrávač a svítilna na ruce
Obrázek: Explozí na třídicích linkách přibývá. Kam vyhazovat elektronické hračky a jak je třídit?
Explozí na třídicích linkách přibývá. Kam vyhazovat elektronické hračky a jak je třídit?
Obrázek: Tuhle chybu dělá většina z nás: Datum narození jako heslo nepoužívejte
Tuhle chybu dělá většina z nás: Datum narození jako heslo nepoužívejte