Meta plánuje významný upgrade svých úspěšných chytrých brýlí Ray-Ban. Podle informací britského deníku Financial Times by nová generace chytrých brýlí měla získat malý displej a dorazit v druhé polovině roku 2025.
Současná generace chytrých brýlí Ray-Ban Meta, uvedená v září 2023 za cenu 300 dolarů, si získala překvapivou popularitu. Brýle nabízejí vestavěné reproduktory, kamery, mikrofony a nově také přístup k umělé inteligenci Meta. Podle šéfa EssilorLuxottica Francesca Milleriho se druhý model prodává výrazně lépe než předchozí verze uvedená v roce 2021.
Nově přidaný displej by měl primárně sloužit k zobrazování notifikací a odpovědí od virtuálního asistenta Meta. Nejde tedy o plnohodnotnou rozšířenou realitu, na kterou si budeme muset počkat do uvedení připravovaných AR brýlí Orion. Ty Meta představila jako prototyp v září a podle dostupných informací jejich vývoj úspěšně pokračuje a ohlasy testerů jsou pozitivní.
Virtuální realita zatím prodělává
Meta pod vedením Marka Zuckerberga významně investuje do vývoje nositelných zařízení, která by v budoucnu mohla nahradit chytré telefony jako hlavní platformu pro konzumaci obsahu. Divize Reality Labs, která má na starosti vývoj brýlí a VR náhlavních souprav Quest, však zatím generuje značné ztráty. Za první tři čtvrtletí roku 2024 prodělala 13 miliard dolarů při tržbách pouhé miliardy.
Přesto se zdá, že sázka na chytré brýle začíná přinášet první ovoce. Na rozdíl od neúspěšného projektu Google Glass před deseti lety si současné chytré brýle získávají přízeň spotřebitelů. Podle dostupných dat vzrostly v roce 2024 dodávky nositelných brýlí o 73 procent. Strategie Mety kombinující umělou inteligenci s rozšířenou realitou by mohla vést k vytvoření nové generace operačního systému pro AR a VR.