Přesně 21. února se konečně fanoušci série Delta Force a filmu Black Howk Down (Černý jestřáb sestřelen) dočkali rozšíření v podobě kampaně zasazené do kulis třídenní bitvy v Mogadishu roku 1993. Obrovská očekávání však vystřídalo zklamání a frustrace. Free-to-play akce pro jednoho nebo více hráčů je podle většiny názorů příliš obtížná a plná otravných chyb. Podle některých je kampaň nehratelná.
Střílečka Delta Force od vývojářů z Team Jade vyvolává spíše smíšené reakce. Působí totiž jako reskin Battlefieldu 2042. Nabízí stejné uživatelské rozhraní, systém tříd, rozlehlé mapy a srovnatelný dojem z hraní. Hráči se účastní obrovských bitev s využitím obrněné techniky. Podle některých recenzí však Delta Force legendární sérii, tedy alespoň její poslední nepříliš povedený díl, značně předčila.

Měla to být podmanivá rekonstrukce jedné z nejslavnějších bitev v moderních dějinách, místo toho jde o otravnou a nehratelnou kampaň. Zdroj: Se svolením Team Jade
Hráči proto dychtivě čekali na rozšíření Black Howk Down. Nepovedená mise americké armády v Somálsku, při které přišla o dvě helikoptéry, a z níž se nečekaně stala záchranná akce, nabízela ideální příležitost zprostředkovat hráčům taktický a intenzivní válečný zážitek. Tvůrci přitom lákali na nádhernou grafiku, uvěřitelné kulisy a vysokou obtížnost, která se měla přibližovat realističnosti.
Krátce po vydání však hodnotí hráči rozšíření na Steamu převážně negativně, upozornil server The Gamer. Z celkového počtu 3 700 recenzí (v době psaní článku) jich bylo pozitivních pouze 36 procent. Někteří hráči si stěžují na výkon a špatnou optimalizaci, většina kritiky však směřuje právě na obtížnost.
Podle kritických hlasů čelí každý hráč obrovskému množství nepřátel s neférovou umělou inteligencí (AI). Nepřátelé, kteří jsou očividně hloupí a často vůbec nereagují, v mnoha případech hráče naopak zabijí, aniž by je viděl. Často hráč umírá zcela nesmyslně, i když ho od nepřátel dělí zeď nebo jiné překážky.
Smrtelně hloupá AI
Nejhorší na tom je, že spoluhráči (ovládaní AI) jsou úplně k ničemu. Střely z RPG a minometů létají na hráče jen tak, přičemž nepřátelé (v obrovských počtech) se nesmyslně spawnují na těch nejhorších místech – hráči za zády nebo uprostřed jeho jednotek. To samozřejmě vede k okamžité smrti.

Hráči si stěžuj na hloupou, ale zároveň nebezpečnou AI. Zdroj: Se svolením Team Jade
Nejhorší na tom ale je, že obtížnost není extrémní, protože by AI ve hře byla inteligentní a tvůrci se opravdu přiblížili realističnosti. Většina smrtí podle hráčů nedává smysl a hra se místy stává až nehratelnou záležitostí.
To mimochodem v recenzi potvrzuje i český server Spite, který v ní popisuje, jak nepřítel nehledě na „hloupost“ ví přesně, kde se nacházíte, a přestože „kropí“ kulkami nesmyslně všude kolem, vás zasáhne s neuvěřitelnou přesností. Hra přitom nedoplňuje automaticky zdraví a zásoby rozhodně nejsou na každém kroku.
„Zbytečně obtížné. Hrál jsem to s dvoučlenným týmem a poslední úroveň je v podstatě neudělatelná,“ napsal podle serveru Insider Gaming jeden z hráčů. „Špatně optimalizované. Nepřátelé se množí přímo u vás a hraní je nezábavné,“ napsal jiný. Uvidíme, zda vývojáři ještě zasáhnout opravnými aktualizacemi.
Zdroje: The Gamer, Insider Gaming, The Spite