Sotva se začaly prodávat, už došlo k prvnímu zveřejnění fotografií a popisu rozebraných iPhonů XS a XS Max. Jak vypadají uvnitř a kde bude kámen úrazu při případných opravách?
Vnitřnosti nového iPhonu na první pohled vypadají velmi podobně těm z iPhone X. Jedním z nejpřekvapivějších postřehů je baterie v modelu XS. Ta si oproti iPhone X nepatrně prohoršila. iPhone X ukrýval 10,13Wh baterii (2 659 mAh a 3,81 V) XS pro změnu nabízí 10,35Wh (2 716 mAh a 3,81 V).
Nový akumulátor využívá odlišného designu ve tvaru „L“ a jedná se o jednočlánkovou konstrukci. iPhone X nabízel dvojici jednočlánkových baterií. Model XS Max zůstal u původní konstrukce s dvojicí baterií.
Výměna baterie a displeje bude poměrně jednoduchá, zadní strana pozlobí
Zajímavé je, že i přes vyšší odolnost proti vodě (nyní s krytím IP68) je rozebírání velmi podobné iPhonu X a krytí se výrazněji neprojevilo na množství použitého lepidla. V případě rozbití čelního skla či displeje není nutné vyndavat senzor pro skenování obličeje, což usnadňuje výměnu. Samotná výměna baterie i displeje zůstala prioritou a Apple dobře ví, že k těmto úkonům bude docházet poměrně často.
Na druhou stranu bude kvůli poškození zadního skla vždy nezbytné vyměnit celý kryt a přendat do něj všechny komponenty. Důvodem je mj. použití velkého množství lepidla u této části. Kompletní rozbor naleznete na serveru iFixit.