AI ve videoherním průmyslu? Špatný kreativní tvůrce, což je štěstí, říká vývojář

Tomáš Sala, sólo vývojář známý bojovou hrou The Falconeer a budovatelskou podmořskou strategií Bulwark, působí jako někdo, komu by umělá inteligence (AI) mohla přijít vhod. Tvůrce ji však kritizuje a vyjadřuje z ní obavy. To neznamená, že ji nepoužívá. Jak přiznal, využívá ji jako nástroj k učení, případně ke kladení otázek o programování. Obzvláště je vděčný, že si s ní může promluvit ve svém rodném jazyce, v Nizozemštině.

Sala ve videorozhovoru se serverem Eurogamer řekl:

„Může být opravdu prospěšná. Ale ne jako tvůrčí nástroj. V tomto ohledu je k ničemu.“

Jinými slovy, AI je dobrý pomocník a asistent, nemá však na to nahradit kreativitu. Například tvorbu obrázku s umělou inteligencí vývojář popsal jako hraní na výherním automatu. Myslel tím skutečnost, že si nikdy nemůžete být jisti výsledkem.

„Bojím se budoucnosti“

Sala se však obává, že se AI zlepší a dokonce to považuje za nevyhnutelné. „O sebe se tolik nebojím,“ říká vývojář, „už jsem si svůj směr našel. Nejvíce se bojím toho, mám děti, jak se jako společnost vypořádáme s kreativitou. Jak si budeme vážit kreativních lidí a kreativních tvůrců v širším slova smyslu.“

Bude jednou hry personalizovat AI?

Bude jednou hry personalizovat AI? Zdroj: ChatGPT

Odkázal na příspěvek jednoho nadšence do umělé inteligence na Redditu: „Nemůžu se dočkat, až tyhle špinavé herní vývojářské společnosti, které nám berou všechny peníze a chovají se k nám jako ke kusu ho*na, nahradí umělá inteligence, u které si budeme moci požádat o hru ušitou na míru.“

Sala to popsal jako víru v to, že umělá inteligence dokáže vytvořit cokoli, co chceme. Označil to za „opravdu děsivé“. AI v tomto ohledu přirovnává k rekreačnímu užívání drog, i když jak pobaveně poznamenal, návykové látky budou zřejmě levnější než předplatné ChatGPT za několik dalších let.

Ceny za AI služby porostou

Pokud by AI tvořila hry na míru, byly by neautentické a bezduché. To, co na hrách tak milujeme, jsou kromě hratelnosti i emocemi hýbající příběhy a „polidštěné“ postavy. Podle Sala je však milná i představa, že by nás takové „tituly“ vyšly levněji.

Jak vysvětlil, nacházíme se ve fázi, kdy se nás velké technologické firmy snaží připojit ke svým službám umělé inteligence. Ceny za onboarding jsou atraktivně nízké ve snaze nás nalákat. Jakmile se všichni připojíme a začneme se na služby AI plně spoléhat, ceny porostou a budeme platit, protože už se bez nich neobejdeme, varoval Sala. Přirovnal to třeba k nedávnému zdražení Xbox Game Passu.

I technologičtí giganti, stojící za vývojem umělé inteligence, jsou tradičními společnostmi, jejichž smyslem je dosahovat co nejvyšších zisků. Právě to je důvod, proč v jejich řadách dochází k rychlé automatizaci.

Zdroje: Eurogamer

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
AI ve videoherním průmyslu? Špatný kreativní tvůrce, což je štěstí, říká vývojář
Obrázek: Automobilka Chery je nováčkem na českém trhu. Zatím má jen spalovací a hybridní SUV, ale s cenou pod milion
Automobilka Chery je nováčkem na českém trhu. Zatím má jen spalovací a hybridní SUV, ale s cenou pod milion
Obrázek: Black Friday u Xiaomi: Aktuálně ušetříte tisíce korun nejen za smartphony, chytrá televize spadla pod 12 000 Kč
Black Friday u Xiaomi: Aktuálně ušetříte tisíce korun nejen za smartphony, chytrá televize spadla pod 12 000 Kč
Méně emisí, více výkonu: Vědci chtějí přesunout datová centra na oběžnou dráhu
Samsung Black Friday: Až 50 000 Kč sleva na televize a 40% bonus při nákupu dvou produktů
Foťte mobilem jako profesionál. Tipy a triky na focení s Xiaomi 15T Pro
Google varuje před obřím únikem dat. 2,5 miliardy uživatelů Gmailu v ohrožení
Jste opravdový Applista? Těchto pět tipů by měl znát každý majitel iPhonu