Americký retailový obr koketuje s videohrami dlouhodobě, ale že by měl podstatné úspěchy, to se říct nedá.
Crucible, free-to-play multiplayerová střílečka Amazonu si mnoho fandů nenašla. V květnu, po letech vývoje, totálně propadla a v červenci byla vrácena do uzavřené beta verze. Amazon nyní oznámil její úplné zrušení.
Špatná hra s dlouhým vývojem
Nikdo za ni plakat nebude – hra propadla na celé čáře u recenzentů i běžných hráčů. Pomalý herní styl, nepříjemná střelba, nudná akce a nefunkční herní prvky byly špatnou kombinací, které nedokázaly napravit ani relativně zajímavé postavy a variance herního stylu.
Po měsících úprav tak hra skončí, vývojáři plánují ještě uspořádat jeden finální playtest a poté se s Crucible rozloučit; hráčům, kteří za hru utratili peníze, chtějí jejich prostředky vrátit.
Není to první výlet Amazonu do videoher; New World, chystané MMO, má být po dvou odkladech spuštěno na jaře příštího roku. Kromě toho má firma cloudovou herní platformu Luna, která má konkurovat službám jako Google Stadia. Zatím bude ale dostupná jen v USA, stejně jako většina služeb Amazonu.
Velcí technologičtí hráči se do her snaží prostupovat dlouhodobě, byť se smíšenými úspěchy – Microsoft, který má v tomto ohledu daleko větší historické zkušenosti, se v těchto vodách pohybuje mnohem obratněji a nedávno koupil Bethesdu ve druhé největší herní transakci všech dob.
Ve hrách jsou peníze, a technologické firmy to dobře ví. Obzvláště teď, v době pandemie, se ukazuje, kolik jsou hráči ochotní utratit peněz za svoji zábavu.
Není to málo.
Ale ještě k Amazonu, firma zatím nepotvrdila, že by její vývojářská sekce uměla skutečně vytvořit pořádnou hru. Budeme si muset počkat na New World. Crucible měla značné ambice, které ale vůbec nepotvrdila a působila spíše jako nepovedený klon ke hře Overwatch.
Zdroj: Verge