Čísla mluví jasně: Nejvíce vydělávají hry zdarma, jejich králem je Fortnite

Výstup společnosti SuperData za rok 2018 ukazuje, že videohry, které jsou v základu zdarma, vydělaly svým tvůrcům za rok 2018 neuvěřitelných 88 miliard dolarů.

Za sebou tak nechávají nejen tradiční herní byznys, ale v dalekém závěsů také filmy, televizi a hudbu.

Není překvapivé, že si hry zdarma vedou tak dobře; částka sama je však přesto poněkud zarážející. Celkový herní trh má hodnotu 110 miliard dolarů, přičemž kolem 61 miliard pochází z mobilních zařízení – hlavního domova free to play (F2P) her. Zbytek je rozdělen mezi PC a konzole, přičemž PC hry přináší o něco více peněz.

Dominantním free to play regionem, a tady se překvapení nedočkáme, je suverénně Asie, zodpovědná za necelou polovinu zisků videoherního průmyslu. Po ní následuje Severní Amerika a poté až Evropa.

Obrázek: Čísla mluví jasně: Nejvíce vydělávají hry zdarma, jejich králem je Fortnite

Videohry už nejsou zábava pro několik bláznů, ale obrovský byznys

Suverénem u F2P titulů byl v minulém roce samozřejmě Fortnite s 2,4 miliardami dolarů zisku. Po něm následuje směsice titulů z mobilů i PC.

Čísla dále potvrzují dlouhodobě jasný trend: tradiční hry jsou sice v Evropě a USA populární a tituly jako Kingdom Come: Deliverance nebo Witcher 3 sklízí jedno ocenění za druhým, jenže pro vývojáře nepředstavují lákavou volbu. Hráče baví, ale peněz z nich zase tolik není; možná proto se i tradiční developeři typu Larian uchylují k financování nových titulů přes Kickstarter.

Jinou možnou cestu, kterou by se videohry mohly ubírat, ukazuje Path of Exile. Dlouhodobě úspěšné a byť ne bohaté, tak přinejmenším dostatečně ziskové RPG žije na neustálých aktualizacích živených výhradně kosmetickými mikrotransakcemi.

Obrázek: Čísla mluví jasně: Nejvíce vydělávají hry zdarma, jejich králem je Fortnite

Fortnite, extrémně populární videohra současnosti. Zdroj: Epic Games

Předvídat další vývoj u PC a mobilního herního trhu je prakticky nemožné. Stačilo, jak jej absolutně rozvrátil náhle nesmírně populární žánr battle royale her, který přitom nebyl žádnou extrémní novinkou. Trh je stále velmi mladý (nejen svým věkem, ale i generací, která u něj tráví nejvíce času) a je tak velmi náchylný vůči tomu, co je zrovna trendy.

Zdroj: SuperData, analýzy si jako první všiml TechCrunch

avatar
  Odebírat  
Upozornit na
Blockchain a kryptoměny Chytrá domácnost Chytrá města Chytrá věda Chytrá zábava Chytrá zařízení Chytré aplikace Chytré automobily Chytré studie Chytré technologie Chytré zprávy IoT Průmysl 4.0 Tiskové zprávy
Obrázek: Systém umělé inteligence dokáže předvídat epileptické záchvaty s přesností 99,6 %
Systém umělé inteligence dokáže předvídat epileptické záchvaty s přesností 99,6 %
Obrázek: Německu i EU vadí Apple Pay. Jablko se brání v bitvě o NFC, vyhrát ale nemůže
Německu i EU vadí Apple Pay. Jablko se brání v bitvě o NFC, vyhrát ale nemůže
Obrázek: Tichý experiment Googlu na firmách: Podnikům rozbil Chrome, stál je spoustu nervů a peněz a udělal z nich pokusné králíky
Tichý experiment Googlu na firmách: Podnikům rozbil Chrome, stál je spoustu nervů a peněz a udělal z nich pokusné králíky
Obrázek: Obří kovový kufr pro streamování her na cestách. To není vtip, ale novinka od GAEMS
Obří kovový kufr pro streamování her na cestách. To není vtip, ale novinka od GAEMS

Ani letošnímu ročníku IT veletrhu CES se nevyhnuly vcelku bizarní produkty. Masivní kufr pro přenášení videoherních konzolí patří mezi ty...

Zavřít