Čísla mluví jasně: Nejvíce vydělávají hry zdarma, jejich králem je Fortnite

Výstup společnosti SuperData za rok 2018 ukazuje, že videohry, které jsou v základu zdarma, vydělaly svým tvůrcům za rok 2018 neuvěřitelných 88 miliard dolarů.

Za sebou tak nechávají nejen tradiční herní byznys, ale v dalekém závěsů také filmy, televizi a hudbu.

Není překvapivé, že si hry zdarma vedou tak dobře; částka sama je však přesto poněkud zarážející. Celkový herní trh má hodnotu 110 miliard dolarů, přičemž kolem 61 miliard pochází z mobilních zařízení – hlavního domova free to play (F2P) her. Zbytek je rozdělen mezi PC a konzole, přičemž PC hry přináší o něco více peněz.

Dominantním free to play regionem, a tady se překvapení nedočkáme, je suverénně Asie, zodpovědná za necelou polovinu zisků videoherního průmyslu. Po ní následuje Severní Amerika a poté až Evropa.

Obrázek: Čísla mluví jasně: Nejvíce vydělávají hry zdarma, jejich králem je Fortnite

Videohry už nejsou zábava pro několik bláznů, ale obrovský byznys

Suverénem u F2P titulů byl v minulém roce samozřejmě Fortnite s 2,4 miliardami dolarů zisku. Po něm následuje směsice titulů z mobilů i PC.

Čísla dále potvrzují dlouhodobě jasný trend: tradiční hry jsou sice v Evropě a USA populární a tituly jako Kingdom Come: Deliverance nebo Witcher 3 sklízí jedno ocenění za druhým, jenže pro vývojáře nepředstavují lákavou volbu. Hráče baví, ale peněz z nich zase tolik není; možná proto se i tradiční developeři typu Larian uchylují k financování nových titulů přes Kickstarter.

Jinou možnou cestu, kterou by se videohry mohly ubírat, ukazuje Path of Exile. Dlouhodobě úspěšné a byť ne bohaté, tak přinejmenším dostatečně ziskové RPG žije na neustálých aktualizacích živených výhradně kosmetickými mikrotransakcemi.

Obrázek: Čísla mluví jasně: Nejvíce vydělávají hry zdarma, jejich králem je Fortnite

Fortnite, extrémně populární videohra současnosti. Zdroj: Epic Games

Předvídat další vývoj u PC a mobilního herního trhu je prakticky nemožné. Stačilo, jak jej absolutně rozvrátil náhle nesmírně populární žánr battle royale her, který přitom nebyl žádnou extrémní novinkou. Trh je stále velmi mladý (nejen svým věkem, ale i generací, která u něj tráví nejvíce času) a je tak velmi náchylný vůči tomu, co je zrovna trendy.

Zdroj: SuperData, analýzy si jako první všiml TechCrunch

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Obrázek: Focení svatby mobilem? Xiaomi 15 Ultra ukazuje, že to jde i profesionálně
Focení svatby mobilem? Xiaomi 15 Ultra ukazuje, že to jde i profesionálně
Obrázek: Zločinci si levně pronajímají ransomware, za odemčení dat chtějí přes 10 milionů
Zločinci si levně pronajímají ransomware, za odemčení dat chtějí přes 10 milionů
Obrázek: Samsung Galaxy XCover7 Pro a Tab Active5 Pro: Mobilní tvrďáci do nepohody
Samsung Galaxy XCover7 Pro a Tab Active5 Pro: Mobilní tvrďáci do nepohody
Obrázek: Elektronika unikla americkým plošným clům, ale brzy ji čekají vlastní sankce
Elektronika unikla americkým plošným clům, ale brzy ji čekají vlastní sankce
Obrázek: Další krabičku nepotřebujete: Překladač do kapsy zdarma nahradíte mobilním telefonem
Další krabičku nepotřebujete: Překladač do kapsy zdarma nahradíte mobilním telefonem
Obrázek: Vyzdobte si chaty ve WhatsAppu: Nová funkce udělá vaši komunikaci zábavnější a přehlednější
Vyzdobte si chaty ve WhatsAppu: Nová funkce udělá vaši komunikaci zábavnější a přehlednější
Obrázek: Podvod s investicemi aneb Jak jsem podvodníkům poslal peníze a nechal se dobrovolně okrást
Podvod s investicemi aneb Jak jsem podvodníkům poslal peníze a nechal se dobrovolně okrást
Obrázek: Větrák na topení ušetří za energie a zrychlí vyhřátí místnosti: Lidé objevují nový trik s PC ventilátorem
Větrák na topení ušetří za energie a zrychlí vyhřátí místnosti: Lidé objevují nový trik s PC ventilátorem