Průzkum serveru Verge se týká několika zajímavých statistik ohledně přístupu Američanů k vlastním firmám, mezi kterými nechybí sociální sítě ani globální giganti.
Průzkum uskutečněný během prosince minulého roku na reprezentativním vzorku 1 123 lidí (zdá se to málo, nicméně průzkum je v souladu se současnou praxí výzkumů mezi lidmi; přesto ho však berte raději se zrnkem nejistoty).
Trochu zvláštní je, že je v průzkumu uveden Sonos. Kromě nedávného kontroverzního prohlášení a zrušení podpory pro starší modely reproduktorů jde jinak o firmu, která zdaleka nemá potenciál vyvolávat takové bouřlivé názory jako Google, Amazon nebo Facebook.
A teď už k průzkumu samotnému.
Zajímavý je především názor lidí na jednotlivé firmy. Zatímco Amazon, Google a YouTube vnímá pozitivně přes 90 % lidí, u Twitteru jde jen o 61 %; je zajímavé, že i Facebook dosáhl 71% obliby. Mezi nejpopulárnější patří také Netflix a Microsoft, naopak mezi nejméně oblíbenými najdeme ještě Instagram a Slack. Apple dosáhl jen 81% popularity, což je zajímavé.
V rámci pozitivního nebo negativního dopadu na společnost je zajímavé, že Google vnímá kromě 4 % Američanů pozitivně nebo neutrálně celý zbylý vzorek; přitom jeho monopolní chování u Androidu či vyhledávače je přinejlepším velmi kontroverzní.
Nejvíce negativní vliv na společnost mají dle průzkumu Twitter, Instagram a Facebook: To odpovídá současným náladám v americké společnosti, méně už v té české.
Zajímavé jsou počty lidí, kteří věděli, že Google vlastní YouTube – bylo jich jen 47 % – že Facebook vlastní Instagram (38 %), WhatsApp (29 %) a že Amazon převzal Twitch (pouze 12 %).
Všechny statistiky jsou dostupné na webu Verge.
Zdroj: Verge