Rostoucí poptávka po antibakteriálních vypínačích a zásuvkách je dalším z mnoha dopadů pandemie na nákupní chování českých zákazníků. Technologie se vedle nemocnic čím dál častěji objevuje i v běžných domácnostech. Za první měsíce roku 2021 u nás firmy prodali stejné množství, jako za celý předchozí rok.
Chytré vypínače a zásuvky nejsou žádnou novinkou. Díky koronavirové pandemii však roste také poptávka po zařízeních ošetřených antibakteriálním povrchem, které až doposud byly doménou především nemocnic a dalších veřejných institucí. Podle dat francouzské společnosti Schneider Electric rostoucí zájem znamenal stejné množství prodaných vypínačů a zásuvek s antibakteriální úpravou za pouhé 3 měsíce letošního roku oproti roku předchozímu.
Využití zásuvek a vypínačů se speciálním povrchem dává smysl především na veřejných místech, kde se jich dotýká velký počet lidí. Jít může o restaurace, školy či zmíněné nemocnice. Zvýšená poptávka ze strany běžných zákazníků dává jasně najevo, že zvýšená hygienická opatření platí prakticky všude. Za zvýšenou poptávkou je podle všeho i vyšší počet rekonstrukcí domácností, který podle společnosti Buřinka díky pandemii vzrostl přibližně o 16 %. Jak takové vypínače a zásuvky fungují?
Lidstvo v boji proti bakteriím a virům využívá i umělou inteligenci. Umělá inteligence objevila antibiotikum schopné zabíjet rezistentní bakterie. Pacientce s bakteriemi odolnými vůči antibiotikům pomohl pro změnu geneticky modifikovaný virus.
Jak fungují antibakteriální vypínače a zásuvky?
Antibakteriální povrch ovladačů je obohacený o ionty stříbra a poskytuje tak zvýšenou ochranu proti virům, bakteriím a kvasinkám. Antibakteriální vrstva pokrývá celé zařízení. Po doteku tak dochází k rychlejšímu snižování počtu patogenů na povrchu. Do 24 hodin eliminuje antibakteriální úprava více než 99,9 % všech patogenních organismů, virů a bakterií.
„Antibakteriální úprava je certifikována nezávislou testovací laboratoří v Německu (GfPS) a je dodávána v bílé barvě. Na trhu je dostupná již více než 15 let pod označením barvy Merten Active. Za tu dobu byla využita na mnoha projektech včetně nemocnic,“ vysvětluje Robert Šimčík, produktový manažer divize Home Distribution společnosti Schneider Electric.
Očekávat lze díky pandemii zvýšenou poptávku po dalších antibakteriálních produktech, jako jsou antibakteriální pouzdra a skla na mobily, jako nedávno představila společnost PanzerGlass. Daří se také výrobcům čističek vzduchu a dezinfekčních prostředků.