Apple při představení nových iPadů ukázal reklamu, kde obří lis ničí hudební nástroje, malířské potřeby a další kreativní objekty. Po jejich zničení se v lisu objeví nový Apple iPad Pro. Jednoduchý spot naštval řadu fanoušků a donutil Apple reklamu stáhnout z plánovaného televizního vysílání. Nyní na reklamu zareagoval Samsung.
Apple při spuštění nové reklamní kampaně k představení iPadu Pro zvolil poněkud kontroverzní přístup. Ve spotu nazvaném „Crush“ (Rozdrcení) obří lis drtí stovky předmětů určených ke kreativní činnosti – od malířských palet a tub s barvami, přes kytaru, piano a další hudební nástroje, až po herní automaty a vybavení pro focení. Vše je nakonec rozdrceno v obří masu, ze které se následně vyloupne nový iPad Pro.
Toto pojetí kampaně však vyvolalo značnou vlnu nevole na internetu. Mnozí označovali spot za bezohledný k umělcům a tvůrcům všeho druhu. Kritikům se nelíbilo, že kampaň devalvuje samotnou podstatu kreativity drcením předmětů, které k ní slouží. Apple musel na nátlak veřejnosti oficiálně zrušit plány na televizní reklamy a místo toho nasadit upravenou verzi točící se opačným směrem.
Samsung nechce ničit kreativitu
Konkurenční Samsung tuto příležitost samozřejmě využil. Americká pobočka korejské firmy zveřejnila vlastní video pohrávající si s motivem spotu Applu. V něm dívka přichází k místu, kde předtím řádil obří lis, a mezi zbytky rozdrcených věcí nachází neporušenou kytaru. Následně na ni začne hrát, přičemž používá tablet Samsungu k zobrazení not.
We would never crush creativity. #UnCrush pic.twitter.com/qvlUqbRlnE
— Samsung Mobile US (@SamsungMobileUS) May 15, 2024
Vzkazem videa je, že technologie by nikdy neměla potlačovat či ničit nástroje lidské kreativity, nýbrž je podporovat a umocňovat. Samsung tak velmi úderně kontrastoval filozofii své značky s přístupem Applu v kampani pro iPad. Udělal to navíc vtipnou a chytrou formou, kdy si vypůjčil vizuály z konkurenčního spotu, ale zcela přetočil jeho myšlenku.
Jak se vám reklama líbí? A přišla vám původní reklama Applu přes čáru?
Zdroj: Samsung
Úvodní fotografie: Se souhlasem Apple