Nový VR headset Facebooku připomíná sluneční brýle

Facebook má s virtuální realitou bohaté zkušenosti, i díky odkupu společnosti Oculus, jejíž headsety Rift a Quest patří mezi stálice současného VR trhu.

Koncept, který Facebook nyní představil, působí pohodlně ale prakticky, ale moc si nedovedu jeho nošení v praxi představit. Je důvod, proč jsou současné headsety tak velké – a tím důvodem jsou momentální technické limity technologie.

Facebook navíc netvrdí, že jde o AR brýle (rozšířená realita je tímto způsobem proveditelná) ale regulérní VR. Stručně řečeno, to mi nedává moc smysl. Jsou velmi tenké, tloušťka displeje nahrazujícího sklo je o něco měnší než 9 mm. Podle Facebooku mají brýle přirozený a relativně velký úhel pohledu, field of view má být srovnatelné s komerčními headsety.

Obrázek: Nový VR headset Facebooku připomíná sluneční brýle

Zdroj: Facebook

Jsou brýle správná volba?

To se zkrátka nezdá realistické, a pokud, cena pravděpodobně nebude snesitelná.

Způsob přenosu obrazu do očí uživatele je jiná než u standardních headsetů a pracuje na principu holografické optiky. Právě tímto Facebook vysvětluje radikálně nižší váhu a rozměry. Standardní headsety pracují na relativně jednoduchém principu skleněných nebo plastových zahnutých refrakčních čoček; holografická optika, už dlouho známý princip, by teoreticky mohl dosáhnout obdobného 3D výsledku.

Facebook nijak nepopírá, že jde o proof of concept – nikoli reálný produkt, který hodlá masově vyrábět. Má jít o první krok k vývoji lehčích a praktičtějších VR zařízení, nicméně pochybnosti, zda zrovna brýle jsou správnou cestou kupředu, jsou na místě. Především proto, že celá řada potenciálních uživatelů už zkrátka brýle má, a skládat vícero brýlí na sebe nikdy pohodlné nebylo a ani nebude.

Obrázek: Nový VR headset Facebooku připomíná sluneční brýle

Zdroj: Facebook

Okolo podobné technologie krouží celá spousta firem, mimo jiné Intel a Microsoft; zatím nikdo ale nedotáhl holografické VR do praktického, funkčního a cenově přijatelného celku, a tradiční způsob zobrazení 3D prostoru zatím vítězí.

Zdroj: Verge

Obrázek: Chromebookům se daří, dominují PC trhu. Prodeje rostou HP i Lenovu
Chromebookům se daří, dominují PC trhu. Prodeje rostou HP i Lenovu
Obrázek: Vodní pára na Ganymede? Stará data pomáhají k novým objevům
Vodní pára na Ganymede? Stará data pomáhají k novým objevům
Obrázek: Nedostatek polovodičů firmy znatelně pociťují, mezi nimi i Tesla
Nedostatek polovodičů firmy znatelně pociťují, mezi nimi i Tesla
Obrázek: Nabíjení přímo ze silnice: Starý koncept v novém kabátku
Nabíjení přímo ze silnice: Starý koncept v novém kabátku
Obrázek: Jak platit Bitcoinem menší částky? Rychle a levně s Lightning Network
Jak platit Bitcoinem menší částky? Rychle a levně s Lightning Network
Obrázek: Vadí vám nové počasí ve Windows 10? Poradíme, jak ho z lišty odstranit
Vadí vám nové počasí ve Windows 10? Poradíme, jak ho z lišty odstranit
Obrázek: Dříve za peníze, nyní zdarma: Nástroje Google Workspace jsou nyní k dispozici každému
Dříve za peníze, nyní zdarma: Nástroje Google Workspace jsou nyní k dispozici každému
Obrázek: I Apple počítače trápí viry: macOS nejčastěji ohrožuje reklamní malware
I Apple počítače trápí viry: macOS nejčastěji ohrožuje reklamní malware
Obrázek: Facebook bez reklam? Velké firmy bojkotují sociální síť
Facebook bez reklam? Velké firmy bojkotují sociální síť

Kvůli kontroverzím Facebooku z poslední doby se celá řada firem rozhodla mediálního obra bojkotovat. Nově se k nim připojila i Coca-Cola. Unilever,...

Zavřít