Nový VR headset Facebooku připomíná sluneční brýle

Facebook má s virtuální realitou bohaté zkušenosti, i díky odkupu společnosti Oculus, jejíž headsety Rift a Quest patří mezi stálice současného VR trhu.

Koncept, který Facebook nyní představil, působí pohodlně ale prakticky, ale moc si nedovedu jeho nošení v praxi představit. Je důvod, proč jsou současné headsety tak velké – a tím důvodem jsou momentální technické limity technologie.

Facebook navíc netvrdí, že jde o AR brýle (rozšířená realita je tímto způsobem proveditelná) ale regulérní VR. Stručně řečeno, to mi nedává moc smysl. Jsou velmi tenké, tloušťka displeje nahrazujícího sklo je o něco měnší než 9 mm. Podle Facebooku mají brýle přirozený a relativně velký úhel pohledu, field of view má být srovnatelné s komerčními headsety.

Obrázek: Nový VR headset Facebooku připomíná sluneční brýle

Zdroj: Facebook

Jsou brýle správná volba?

To se zkrátka nezdá realistické, a pokud, cena pravděpodobně nebude snesitelná.

Způsob přenosu obrazu do očí uživatele je jiná než u standardních headsetů a pracuje na principu holografické optiky. Právě tímto Facebook vysvětluje radikálně nižší váhu a rozměry. Standardní headsety pracují na relativně jednoduchém principu skleněných nebo plastových zahnutých refrakčních čoček; holografická optika, už dlouho známý princip, by teoreticky mohl dosáhnout obdobného 3D výsledku.

Facebook nijak nepopírá, že jde o proof of concept – nikoli reálný produkt, který hodlá masově vyrábět. Má jít o první krok k vývoji lehčích a praktičtějších VR zařízení, nicméně pochybnosti, zda zrovna brýle jsou správnou cestou kupředu, jsou na místě. Především proto, že celá řada potenciálních uživatelů už zkrátka brýle má, a skládat vícero brýlí na sebe nikdy pohodlné nebylo a ani nebude.

Obrázek: Nový VR headset Facebooku připomíná sluneční brýle

Zdroj: Facebook

Okolo podobné technologie krouží celá spousta firem, mimo jiné Intel a Microsoft; zatím nikdo ale nedotáhl holografické VR do praktického, funkčního a cenově přijatelného celku, a tradiční způsob zobrazení 3D prostoru zatím vítězí.

Zdroj: Verge

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Obrázek: Uber zvítězil nad Londýnem, alespoň na 18 měsíců
Uber zvítězil nad Londýnem, alespoň na 18 měsíců
Obrázek: Válka trochu jinak: Restrikce USA na dovoz sílí, celní válka s Čínou vrcholí
Válka trochu jinak: Restrikce USA na dovoz sílí, celní válka s Čínou vrcholí
Obrázek: Domácí bezpečnostní kamera v podobě létajícího dronu? Skvělý nápad, řekl si Amazon
Domácí bezpečnostní kamera v podobě létajícího dronu? Skvělý nápad, řekl si Amazon
Obrázek: Amazon oznámil vlastní cloudovou herní platformu Luna
Amazon oznámil vlastní cloudovou herní platformu Luna
Obrázek: Jak se vrátit ke starému vzhledu Facebooku? Pomohou rozšíření pro prohlížeče
Jak se vrátit ke starému vzhledu Facebooku? Pomohou rozšíření pro prohlížeče
Obrázek: VPN řešení pro firmy zcela zdarma? Synology překvapilo a nabízí licenci na svou VPN Plus až do září 2021
VPN řešení pro firmy zcela zdarma? Synology překvapilo a nabízí licenci na svou VPN Plus až do září 2021
Obrázek: Canon reaguje na nedostatek webkamer na trhu: Stačí fotoaparát a program do PC
Canon reaguje na nedostatek webkamer na trhu: Stačí fotoaparát a program do PC
Obrázek: Jak stahovat videa a hudbu z YouTube? Jde to snadno v prohlížeči, PC i na mobilu
98%
Jak stahovat videa a hudbu z YouTube? Jde to snadno v prohlížeči, PC i na mobilu
Obrázek: Facebook bez reklam? Velké firmy bojkotují sociální síť
Facebook bez reklam? Velké firmy bojkotují sociální síť

Kvůli kontroverzím Facebooku z poslední doby se celá řada firem rozhodla mediálního obra bojkotovat. Nově se k nim připojila i Coca-Cola. Unilever,...

Zavřít