Apple pracuje na nových sluchátách, míří na high-end trh

Oblíbená sluchátka AirPods byla překvapivým hitem firmy, nyní chce v oblasti zvukových periferií postoupit dál.

Kalifornský gigant dle zdrojů agentury Bloomberg pracuje na circumaurálních sluchátkách potlačujících hluk, které mají soupeřit s lídry trhu typu Bose, řekly kontakty blízké firmy Bloombergu. Ty zmínily také ambici konkurovat odkoupené značce Applu, Beats by Dr Dre. To by však nemělo být nikterak náročné – notoricky předražená a extrémně přebasovaná sluchátka nebude těžké překonat.

Obrázek: Apple pracuje na nových sluchátách, míří na high-end trh

Do prodeje by se sluchátka měla dostat možná už na konci letošního roku, při vývoji se však vyskytly potíže, přiblížily zdroje blízké firmě Bloombergu.

Podobné trable prý provázely i vývoj HomePodu. Je možná, že se Apple ještě pustí do kompletního redesignu sluchátek, nebo projekt zcela ukončí. Mluvčí Applu odmítl Bloombergu jeho informace komentovat.

 

Apple pokračuje v hudební strategii, která funguje

I díky vysoce módním sluchátkám Beats si zákazníci zvykli na kupování dražších, ale o to kvalitnějších plných sluchátek kolem uší. Smysl strategie dává i z hlediska HomePodu, reproduktor Applu nemá zrovna nejnižší cenovku.

Fungovat by u sluchátek mělo i bezdrátové párování, podobně jako u zmiňovaných AirPodů.

Není to ani prvým výletem společnosti do oblasti zvuku a hudby. Legendární software iTunes a přehrávač iPod patří mezi nejznámější produkty firmy, které pomáhaly utvářet rozsáhlou, fanatickou uživatelskou a fanouškovskou základnu společnosti. Tří miliardy utracené za Beats je navíc největší investicí firmy v historii.

Obrázek: Apple pracuje na nových sluchátách, míří na high-end trh

Protože se u sluchátek objevují podobné vývojové trable jako u HomePodu, je pravděpodobné, že marže Applu bude v tomto případě nižší, než je u společnosti obvyklé.

V současnosti jsou vedoucími podniky na trhu Beats, Bose, Sennheiser, Sony a Skullcandy. Celkově mají sluchátka podle informací Bloombergu v roce 2023 generovat 20 miliard zisku, což je téměř dvojnásobek letošního projektovaných prodejů.

Název Beats Music Apple přestal používat při zveřejnění vlastní služby Apple Music; díky novým sluchátkům je však možné, že registrovaný název firma opět využije.

Zdroj: Bloomberg

Obrázek: Chromebookům se daří, dominují PC trhu. Prodeje rostou HP i Lenovu
Chromebookům se daří, dominují PC trhu. Prodeje rostou HP i Lenovu
Obrázek: Vodní pára na Ganymede? Stará data pomáhají k novým objevům
Vodní pára na Ganymede? Stará data pomáhají k novým objevům
Obrázek: Nedostatek polovodičů firmy znatelně pociťují, mezi nimi i Tesla
Nedostatek polovodičů firmy znatelně pociťují, mezi nimi i Tesla
Obrázek: Nabíjení přímo ze silnice: Starý koncept v novém kabátku
Nabíjení přímo ze silnice: Starý koncept v novém kabátku
Obrázek: Jak platit Bitcoinem menší částky? Rychle a levně s Lightning Network
Jak platit Bitcoinem menší částky? Rychle a levně s Lightning Network
Obrázek: Vadí vám nové počasí ve Windows 10? Poradíme, jak ho z lišty odstranit
Vadí vám nové počasí ve Windows 10? Poradíme, jak ho z lišty odstranit
Obrázek: Dříve za peníze, nyní zdarma: Nástroje Google Workspace jsou nyní k dispozici každému
Dříve za peníze, nyní zdarma: Nástroje Google Workspace jsou nyní k dispozici každému
Obrázek: I Apple počítače trápí viry: macOS nejčastěji ohrožuje reklamní malware
I Apple počítače trápí viry: macOS nejčastěji ohrožuje reklamní malware
Obrázek: Steve Wozniak: „Umělá inteligence mě vůbec neděsí“
Steve Wozniak: „Umělá inteligence mě vůbec neděsí“

Zatímco dříve se spoluzakladatel Applu netajil svým souhlasem s Elonem Muskem a Stephenem Hawkingem – jedněmi z nejvýraznějších osobností, které před „terminátorovskou“...

Zavřít