Na český trh dorazila čínská automobilka Chery, která chce konkurovat zavedeným evropským značkám. Zatím nabídne trojici SUV modelů Tiggo 4, 7 a 8 s cenami od 599 tisíc korun. Všechny sází na bohatou výbavu, atraktivní design a dostupné hybridní pohony. První dojmy ukazují solidní zpracování i překvapivě svižný projev, byť interiér působí místy stísněně a přezdobeně.
Na český trh vstoupila další automobilka, která chce ukousnout z koláče tradičních evropských výrobců automobilů. Jde o čínské Chery, spadající do holdingové skupiny Chery Holding Group, kam spadá třeba i čínský společný výrobní podnik Chery Jaguar Land Rover Automotive Company. Do České republiky zamířily prozatím 3 SUV řady Tiggo, které začínají na částce 599 000 Kč.
Chery ve svém portfoliu prozatím nemá žádný elektromobil, nanejvýš hybridy, ale ve spolupráci s Huawei vyrobila prémiový elektromobil Luxeed S7.
Tiggo 4: Malé SUV, které chce velkou pozornost
Nejmenší z nabídky je Tiggo 4, kompaktní SUV, které je o kousek menší než například škoda Karoq. Na délku měří 4 320 mm, široký je 1 831 mm s výškou 1 652 mm a rozvorem 2 610 mm. Kufr má objem 430 litrů a po sklopení sedaček se zvýší na 1190 litrů. Podle výrobce nabízí též až 34 úložných přihrádek. Vnější výbava zahrnuje 17palcová kola, přední LED světla s LED denním svícením, přední a zadní parkovací senzory, elektricky ovládaná okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka.
- Foto: Chery, se souhlasem
V interiéru zaujmou dva propojené 12,3palcové displeje. Dvouzónová klimatizace má ovládání pomocí dotykových tlačítek, zatímco audio dostalo fyzická tlačítka. Je nabízen v jediné motorizaci a to jako plný hybrid (HEV), který nabíjí akumulátor rekuperací a motorem, ale nemá možnost připojení do zásuvky. Pohonná benzínová jednotka o objemu 1,5 litru nabízí kombinovaný výkon 120 kW (211 koní), papírovou kombinovanou spotřebu 5,4 l/100 km a zrychlení za 8,9 s. Maximální dojezd s plnou nádrží a nabitou baterií je až 1 000 kilometrů.
Ceny pak začínají na 599 000 Kč s výbavou Comfort a 699 000 Kč za výbavu Premium.
Tiggo 7: SUV pro ty, kdo chtějí víc než základ
Kdo by potřeboval větší kufr, je zde model Tiggo 7. Na délku měří 4 553 mm, široký je 1 862 mm s výškou 1 696 mm a rozvorem 2 670 mm. Je tedy především o 2 cm delší, ostatní jsou půlcentimetry, kufr pak narostl na 500, resp. 1305 litrů. Uvnitř najdeme opět spojený dvojitý displej s celkovou úhlopříčkou 24,6”, bezdrátovou 50W nabíječku, osvěžovač vzduchu, Head-Up diosplej nebo vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla. Tiggo 7 je v nabídce zastoupen nejvíckrát, jelikož je nabízen jak s obyčejným spalovacím motorem, tak i ve formě plug-in hybridu, s náhonem na přední nebo všechna kola a ještě ve více verzích výbavy.
- Foto: Ondřej Košťál, inSmart.cz
Benzínový motor 1.6 TGDI nabízí výkon 108 kW (147 koní) a je spojen se 7stupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou, se kterou zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,4 s. Druhou motorizací je benzínový 1,5l motor 1.5 TGDI párovaný s dvojicí elektromotorů, které mu s celkovým výkonem 247 koní pomůžou ke zrychlení na 100 km/h za 8.2 s. Tento typ motoru je i ve spalovacím režimu tichý a kultivovaný s rychlými reakcemi díky elektromotoru. Čistě v elektrickém režimu dojede 90 km, avšak výrobce neuvádí velikost baterie ani rychlost nabíjení. Dá se očekávat něco okolo 13 kWh. Papírová spotřeba se pohybuje na úrovni 6l/100 km v režimu s vybitým akumulátorem. Dojezd je až 1 050 km s plnou nádrží a nabitou baterií.
- Foto: Ondřej Košťál, inSmart.cz
Ceny zde dělají už poněkud větší rozdíl. Základní spalovací verze začíná na ceně 699 000 Kč, čtyřkolka vyjde na 869 000 Kč a plugin-hybrid se dostává až na 939 000 Kč.
Tiggo 8: Sedmimístné SUV, které cílí na Kodiaq
V Česku nejvyšším nabízeným modelem (model Tiggo 9 se u nás nenabízí) je Tiggo 8. Velikostí podobný Škodě Kodiaq, ale výbavou jí přečnívající. Už od základní verze totiž nabízí 7 sedadel. To při rozměrech na délku 4 725 mm, široký je 1 860 mm s výškou 1 705 mm a rozvorem 2 710 mm. Objem kufru se zvedl až na 1930 litrů. Středový displej je zde už samostatně oddělený a s větší úhlopříčkou 15,6”. Všechny modely mají společné jedno – stísněný interiér s obrovskou středovou konzolí a všelijaké barevné svítící proužky. To je však stejné snad u všech automobilek.
- Foto: Ondřej Košťál, inSmart.cz
Tiggo 8 je nabízen jen ve dvou verzích, buď se zmíněným benzínovým motorem 1.6 TGDI se 7stupňovým automatem, který je svým projevem velmi uřvaný a do takového auta se vyloženě nehodí. Druhou možností je opět dříve zmíněná plug-in hybridní verze s benzínovým motorem o objemu 1,5l.
- Foto: Ondřej Košťál, inSmart.cz
Čistě spalovací verze je v nabídce za 899 000 Kč, zatímco hybridní model už se přehoupne přes milion, konkrétně na 1 039 000 Kč.
Krátce za volantem: hybrid mile překvapil, spalovák méně. Málo místa je všude
Měli jsme možnost vyzkoušet krátkou jízdu plug-in hybridním modelem Tiggo 7 a spalovací verzí Tiggo 8. Z pohledu motoru je samozřejmě hybrid výrazně živější, zároveň ale byl i chod motoru kultivovanější, než u samotného spalovacího. V obou autech je uvnitř obrovský středový panel, který i z velkého SUV dělá uvnitř stísněné auto. Všudy přítomné LED pásky a osvětlení se dá naštěstí nastavit. Systém je poměrně intuitivní, je rychlý a bez zasekávání. Interiér je dobře zpracovaný, nikde nic nevrže ani nebouchá. Osobně mi vadily různé naleštěné chromované prvky nebo diamantová řadící páka, ale je to věc vkusu.
Chery zároveň otevřelo showroom v Čestlicích u Prahy, kde si lze všechny modely prohlédnout nebo i vyzkoušet.
| Model | Motor / Pohon | Klíčová výbava | Cena |
|---|---|---|---|
| Tiggo 4 CSH Unique | Hybrid 1.5 L DHT150 / 211 k, FWD | 17″ kola, LED světla, duální 24.6″ displej, hlasový asistent, ADAS, látkové čalounění, dvouzónová klimatizace, bezklíčový vstup | 599 000 Kč |
| Tiggo 7 Comfort | 1.6 T-GDI 147 k / 7DCT, FWD | LED světla, 18″ kola, 24.6″ displej, 6 repro, el. sedadlo řidiče, bezklíčové startování, ADAS | 699 000 Kč |
| Tiggo 7 Luxury | 1.6 T-GDI 147 k / 7DCT, FWD | + kožené sedadla, vyhřívání předních sedadel, el. sedadlo spolujezdce, 540° kamera, 8 repro Sony, bezdrátové nabíjení 50 W | 749 000 Kč |
| Tiggo 7 Unique AWD | 1.6 T-GDI 147 k / 7DCT, 4×4 | 19″ kola, panoramatické okno, ventilovaná sedadla, HUD, paměť sedadla, el. dveře zavazadlového prostoru, červené brzdy | 869 000 Kč |
| Tiggo 7 CSH Unique | Plug-in Hybrid 1.5 T-GDI + 204 k el., FWD | 18″ kola, 540° kamera, bezdrátové nabíjení, kožené sedadla (Eco), ventilace + vyhřívání, HUD, ambientní osvětlení | 939 000 Kč |
| Tiggo 8 Unique | 1.6 T-GDI 147 k / FWD | 19″ kola, LED světla, 24.6″ displej, ventilovaná sedadla, HUD, kožený interiér, Sony 8 repro, bezdrátové nabíjení 50 W | 899 000 Kč |
| Tiggo 8 CSH Unique | Plug-in Hybrid 1.5 T-GDI + 204 k el., FWD | 19″ kola, 15.6″ displej, 12 repro, masáž spolujezdce, vyhřívaný volant, ventilace a vyhřívání všech sedadel, HUD | 1 039 000 Kč |
Zdroj: TK Chery, vlastní
Náhledové foto: Chery Motor, se souhlasem













