Blizzard oznámil Diablo 4: Nejlegendárnější akční RPG všech dob hlásí triumfální návrat

Diablo bude. Nový trailer zveřejněný na BlizzConu definitivně potvrdil, že Blizzard pracuje na dalším pokračování praotce všech RPG rubaček.

stíhán kontroverzemi, Blizzard na každoročním BlizzConu působí sebevědomě. Přiznal chybu a nezvládnutou komunikaci, to hned na začátku, a od té doby se činí.

Diablo je známé snad pro každého hráče, ale pro fanoušky akčních RPG je přímo modlou. Path of Exile, Grim Dawn, Titan Quest, Torchlight, Van Helsing, Victor Vran, Sacred a dál pokračovat nebudu: Ono je to jedno, každé z těchto jmen a většina ostatních stejného žánru svůj původ přímo odvozuje od principů a motivů poprvé zpracovaných právě v Diablu – ostatně, proto se těmto hrám také říká diablovky.

Dlouhá sága o boji nebe a pekla pokračuje

Vskutku, Diablo 2 zůstává v mnohém neporaženým mistrem. Dnes už to opravdu není krásná hra (a to moc nebyla ani v době vydání), její příběh nepatří mezi nejzajímavější a konec konců, celý její princip spočívá v klikání na monstra.

O tom to ale není: Je to o piplání své postavy, vymýšlení těch nejlepších buildů, souhře spoluhráčů, vzájemných soubojích, nových výzvách, hordách lootu a hlavně božské zábavě, při níž hodiny času utíkají kamsi do ztracena, a redaktoři se místo psaní nových článků noří do nitra katedrály, v níž se skrývá Andariel. Nebo tak jsem to alespoň dnes učinil já, snad pro oživení dávných vzpomínek.

Diablo 3 bylo stíháno řadou problémů, mimo jiné nekompromisní cenovou politikou a značně kontroverzním aukčním domem s transakcemi za reálné peníze. Hra se také vyznačuje nízkou obtížnosti, krátkou herní dobou (to je ale stejné i u Diabla 2, pokud víte, co děláte) a poněkud stereotypními souboji; přesto však dokáže zabavit a v posledních letech se stav hry významně zlepšil díky naslouchání komunitě.

Jiné diablovky jako Path of Exile si vytvořily vlastní herní model, založený na odlišných principech, avšak zachovaly to nejdůležitější: Opravdu hodně neustále padajících předmětů (které jsou z většiny úplně k ničemu) a permanentní drobné zlepšování své postavy – základní stavební kameny každého dobrého akčního RPG.

Obrázek: Blizzard oznámil Diablo 4: Nejlegendárnější akční RPG všech dob hlásí triumfální návrat

Harrogath, základní město 5. aktu Diabla 2, tedy rozšíření Lord of Destruction. Slza ukápla.

Pokud si tedy někdo nebyl jistý, proč je oznámení Diabla 4 tak velkou zprávou, věřím, že nyní už je situace pochopitelnější.

Recept bude klasický, jakých změn se dočkáme?

O pokračování se spekulovalo dlouhodobě, ale Blizzard má tendenci o vývoji mlčet, dokud už nejsou položeny určité základní kameny hry.

Diablo IV bude opětovně návratem do goticky ztvárněného brutálního pekla, v němž se bude hráč kreativními způsoby zbavovat hord monster. Hra bude podporovat sólo hru, kooperativní multiplayer i PvP. Nic nového, v tomto ohledu, což ale není špatně.

Prozatím byly potvrzeny tři povolání (classes): Barbar, kouzelnice (sorceress) a druid; opět, nic nového, ale o variabilitu v tomto případě moc nejde. Postavy samozřejmě půjde různě upravovat pomocí vybavení, stromů s různými talenty (skilly), atributy a runami – jako vždy.

Hra se bude odehrávat „mnoho let“ po skončení Diabla 3; není tak jasné, zda některé původní postavy z předchozích dílů potkáme. Termín vydání dosud známý není, už teď ale víme, že pokračování legendy bude dostupné na PC, Xboxu One a PS4. Vývoj ale bude trvat zřejmě ještě několik let.

Obrázek: Blizzard oznámil Diablo 4: Nejlegendárnější akční RPG všech dob hlásí triumfální návrat

Zdroj: Blizzard Entertainment prostřednictvím Polygonu

Pokud Blizzard zachová svůj kvalitní akční RPG recept a vyvaruje se chyb, které udělal u třetího dílu, můžeme se těšit na spoustu hodin zábavy; minimálně aukční systém by se vrátit neměl. A pokud naopak videoherní obr zklame, nevadí – alternativ máme naštěstí hodně.

Zdroj: Polygon, PCGamer

avatar
  Odebírat  
Upozornit na
Blockchain a kryptoměny Chytrá domácnost Chytrá města Chytrá věda Chytrá zábava Chytrá zařízení Chytré aplikace Chytré automobily Chytré studie Chytré technologie Chytré zprávy IoT Průmysl 4.0 Tiskové zprávy
Obrázek: Nemocnice podle Stanfordu: Zdravotnické zařízení připomíná spíše IT laboratoř
Nemocnice podle Stanfordu: Zdravotnické zařízení připomíná spíše IT laboratoř
Obrázek: Systém umělé inteligence dokáže předvídat epileptické záchvaty s přesností 99,6 %
Systém umělé inteligence dokáže předvídat epileptické záchvaty s přesností 99,6 %
Obrázek: Německu i EU vadí Apple Pay. Jablko se brání v bitvě o NFC, vyhrát ale nemůže
Německu i EU vadí Apple Pay. Jablko se brání v bitvě o NFC, vyhrát ale nemůže
Obrázek: Nový vzhled Steamu je tu: Jak se vydařil?
Nový vzhled Steamu je tu: Jak se vydařil?

Stále je to ten starý dobrý Steam: Nepřehledný a přeplácaný, v tomto ohledu se vůbec nic nezměnilo. Přesto je nový vzhled...

Zavřít