Do boje s odpadem: Uvalíme daň na plastová brčka?

Lidstvo by se mělo začít aktivně zaobírat výrobky, které vyžadují obtížnější recyklaci. Největší bezohlednost se prý odehrává u slámek na pití.

Britské firmy na odstraňování odpadu jdou dokonce v tomto tématu tak daleko, že by na výrobky, které jsou těžko recyklovatelné, uvalily speciální daň. Úplně nejlépe však doporučují, aby se výrobci vrátili ke starým papírovým slámkám, které biodegradují.

Mluvčí firmy BusinessWaste Mark Hall řekl: „Plastová slámka má životnost asi 20 minut a pak se vyhodí.“ … „Jsou to do značné míry nejvyšší ztráty lidí a problém, který lze přitom tak snadno vyřešit.“

Firma také konkrétně navrhuje zavést tzv. daň z plastové slámky, tedy jít ve stopách daně z plastových tašek, která radikálně pomohla snížit používání těch jednorázových.

Daň z plastu“ byla přitom zvažována britskou vládou už dříve, ale opuštěna poté, co výrobci uvedli náklady na zavedení správných recyklačních schémat.

Jde především o to, že brčka nejsou „jenom párty produktem“ pro naše děti či zdravotním pomocníkem. Celý problém s množstvím roste díky používání slámek i u dospělých – v alkoholových drincích. Podobným výstřelkem jsou i nesmyslné papírovo-plastové deštníčky v koktejlech.

Na druhé straně tu však stojí výrobci těchto slámek, kteří oponují a obhajují používání plastových brček. „Slámky z papíru jsou zastaralé a nejsou tak esteticky příjemné.“ … „Navíc se některé papírové slámky nedají tak snadno recyklovat, protože mají polyethylenový základ,“ uvádí Charles Sellers z Inn Supplies.

Blockchain a kryptoměny Chytrá domácnost Chytrá města Chytrá věda Chytrá zábava Chytrá zařízení Chytré aplikace Chytré automobily Chytré studie Chytré technologie Chytré zprávy IoT Průmysl 4.0 Tiskové zprávy
Muž žaluje Apple o necelých 23 miliard korun, byl neprávem zadržen kvůli krádeži identity
EU vytvoří celoevropskou databázi otisků prstů CIR, poslouží ke snazší identifikaci
Návrh zákona v Rakousku odstraňuje anonymitu v komentářích na internetu, má řadu nedostatků
Český systém turistických značek patří k nejlepším. O naše značky je ve světě zvýšený zájem

Čeští značkáři se u nás doma pěkně zapotí. Máme totiž v tuzemsku až 42 tisíc kilometrů pěších tras, které je nutné...

Zavřít