Češi elektromobily jezdí, ale nekupují je

Průzkum společnosti Schneider Electric došel k zajímavému závěru: Elektromobily jsou sice v zemi relativně oblíbené, ale jen málokdo je reálně vlastní.

Důvody jsou vcelku jasné: Nedostačující infrastruktura a mnohdy stále příliš vysoké ceny. Elektromobily podle Schenider Electric využívá asi 11 % českých řidičů, vlastní je ale jen 1 % automobilistů.

Rozdíl je dán modelem vlastnictví: Zbylých 10 % totiž elektromobily „pouze“ řídí – půjčují si je, nebo je mají ze zaměstnání – ale nejsou jejich. Mezi firmami je nárůst zájmu jasný, důvody budou zřejmě prozaické, od lepší pověsti po dodržování různých zákonů a snahu o „udržitelnost“, abychom neopomněli klíčový buzzword.

Obrázek: Češi elektromobily jezdí, ale nekupují je

Počet elektromobilů plynule roste. V roce 2020 se čistě elektrických vozů (nikoli hybridů) prodalo meziročně o 330 % více. Ačkoli to vypadá jako majestátní číslo, prodeje jsou pořád natolik nízké, že ani více než trojnásobné zvýšení počtu prodaných vozů není žádným zázrakem; je to ale pozitivní zpráva pro budoucnost elektromobility tak, jak na ní většina velkých automobilek naskočila. Český trh bývá tradičně konzervativnější.

V roce 2020 se, v absolutních číslech, prodalo 3 262 elektromobilů. Daleko oblíbenějšími jsou však hybridy, na které automobilky spoléhají. „Naší strategií je nabízet všechny perspektivní varianty pohonu a bedlivě sledovat, jak se bude situace na trhu automobilů vyvíjet. Kromě toho, v tuto chvíli rozhodně neexistuje jeden ideální pohon, ale pouze automobily, které jsou včetně svého pohonu vhodné pro konkrétní řidiče, firmy či služby,“ řekl k tomu Martin Peleška, ředitel českého zastoupení značek Toyota a Lexus.

Obrázek: Češi elektromobily jezdí, ale nekupují je

Jedním z klíčových problémů, které širší osvojení elektromobilů brzdí, je nedostatek dobíjecích stanic. „Známým faktem je, že pro plně elektrické automobily není v ČR dostatek dobíjecích stanic, proto z našeho pohledu nejsou pro carsharing tak vhodné. Pokud chce provozovatel co nejekologičtější řešení a jistotu dojezdu, pak je hybridní řešení ideální,“ říká Milan Beutl, ředitel Anytime carsharing.

Zdroj: TZ Schneider Electric

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Obrázek: Co dokáže domácí robot Optimus od Tesly? Elon Musk představil podrobnosti
Co dokáže domácí robot Optimus od Tesly? Elon Musk představil podrobnosti
Obrázek: Vyznáte se v USB? Nová označení mají vše zjednodušit
Vyznáte se v USB? Nová označení mají vše zjednodušit
Obrázek: Amazon představil první čtečku Kindle se stylusem a budík mapující spánek
Amazon představil první čtečku Kindle se stylusem a budík mapující spánek
Obrázek: Hledáte výkonný notebook pro kreativní vyžití? Řada Studio je špičkou v oboru
Hledáte výkonný notebook pro kreativní vyžití? Řada Studio je špičkou v oboru
Obrázek: Co je to spyware a jak se proti němu bránit?
Co je to spyware a jak se proti němu bránit?
Obrázek: BeReal: Jak funguje sociální síť bez přetvářky?
BeReal: Jak funguje sociální síť bez přetvářky?
Obrázek: Přečtěte si příchozí zprávu, aniž by to kdokoliv věděl
Přečtěte si příchozí zprávu, aniž by to kdokoliv věděl
Obrázek: Jak zmizet z internetu beze stopy?
Jak zmizet z internetu beze stopy?