Češi elektromobily jezdí, ale nekupují je

Průzkum společnosti Schneider Electric došel k zajímavému závěru: Elektromobily jsou sice v zemi relativně oblíbené, ale jen málokdo je reálně vlastní.

Důvody jsou vcelku jasné: Nedostačující infrastruktura a mnohdy stále příliš vysoké ceny. Elektromobily podle Schenider Electric využívá asi 11 % českých řidičů, vlastní je ale jen 1 % automobilistů.

Rozdíl je dán modelem vlastnictví: Zbylých 10 % totiž elektromobily „pouze“ řídí – půjčují si je, nebo je mají ze zaměstnání – ale nejsou jejich. Mezi firmami je nárůst zájmu jasný, důvody budou zřejmě prozaické, od lepší pověsti po dodržování různých zákonů a snahu o „udržitelnost“, abychom neopomněli klíčový buzzword.

Obrázek: Češi elektromobily jezdí, ale nekupují je

Počet elektromobilů plynule roste. V roce 2020 se čistě elektrických vozů (nikoli hybridů) prodalo meziročně o 330 % více. Ačkoli to vypadá jako majestátní číslo, prodeje jsou pořád natolik nízké, že ani více než trojnásobné zvýšení počtu prodaných vozů není žádným zázrakem; je to ale pozitivní zpráva pro budoucnost elektromobility tak, jak na ní většina velkých automobilek naskočila. Český trh bývá tradičně konzervativnější.

V roce 2020 se, v absolutních číslech, prodalo 3 262 elektromobilů. Daleko oblíbenějšími jsou však hybridy, na které automobilky spoléhají. „Naší strategií je nabízet všechny perspektivní varianty pohonu a bedlivě sledovat, jak se bude situace na trhu automobilů vyvíjet. Kromě toho, v tuto chvíli rozhodně neexistuje jeden ideální pohon, ale pouze automobily, které jsou včetně svého pohonu vhodné pro konkrétní řidiče, firmy či služby,“ řekl k tomu Martin Peleška, ředitel českého zastoupení značek Toyota a Lexus.

Obrázek: Češi elektromobily jezdí, ale nekupují je

Jedním z klíčových problémů, které širší osvojení elektromobilů brzdí, je nedostatek dobíjecích stanic. „Známým faktem je, že pro plně elektrické automobily není v ČR dostatek dobíjecích stanic, proto z našeho pohledu nejsou pro carsharing tak vhodné. Pokud chce provozovatel co nejekologičtější řešení a jistotu dojezdu, pak je hybridní řešení ideální,“ říká Milan Beutl, ředitel Anytime carsharing.

Zdroj: TZ Schneider Electric

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Obrázek: 30 let od revoluce v komunikaci: První SMS byla odeslána před třemi dekádami
30 let od revoluce v komunikaci: První SMS byla odeslána před třemi dekádami
Obrázek: Deset dní s IQOS ILUMA: Jaká je špička mezi nahřívanými tabákovými výrobky?
Deset dní s IQOS ILUMA: Jaká je špička mezi nahřívanými tabákovými výrobky?
Obrázek: Ovládají hackeři váš telefon? Víme, jak to zjistit
Ovládají hackeři váš telefon? Víme, jak to zjistit
Obrázek: IQOS ILUMA: Jak funguje indukční systém pro nahřívání tabáku, který nemusíte čistit?
IQOS ILUMA: Jak funguje indukční systém pro nahřívání tabáku, který nemusíte čistit?
Obrázek: Výměna baterie v AirTagu je snadná. Duracell vám ale fungovat nebude
Výměna baterie v AirTagu je snadná. Duracell vám ale fungovat nebude
Obrázek: 5 věcí, které byste neměli dělat s robotickým vysavačem
5 věcí, které byste neměli dělat s robotickým vysavačem
Obrázek: Jak prodat na internetu staré knihy? Online výkup knih je překvapivě pohodlný
Jak prodat na internetu staré knihy? Online výkup knih je překvapivě pohodlný
Obrázek: Nástroj na úpravu PDF je dočasně zdarma, jak získat PDF Eraser PRO?
Nástroj na úpravu PDF je dočasně zdarma, jak získat PDF Eraser PRO?