Čínské značky prodají dvě třetiny smartphonů v celé Indii, iPhony Applu hrají druhé housle

Už teď je Indie druhý největší trh pro chytré telefony na světě. Pokračující růst se všeobecně předpokládá v mnohých technologicky pokročilých odvětvích; hinduistická země je zajímavá i pro automobilky a další firmy. Tržní války mezi smartphony jsou dobře viditelné a slouží tak, kromě své ekonomické moci, i jako silná politická a marketingová zbraň.

Indie se liší od zbytku světa kupříkladu z hlediska prodejů. Zatímco na většině vyspělé části planety celkové prodeje smartphonů klesají nebo stagnují, Indie roste a nic nenasvědčuje tomu, že by se na tom mělo něco změnit. Jistě, růst se zpomalí – to je zákon nabídky a poptávky – ale ještě roky bude výdělečnou oblastí pro všechny výrobce.

A ještě v jednom ohledu je země s více než 1 miliardou a 300 miliony obyvatel, která do budoucna možná přeroste i Čínu, poněkud jiná: po iPhonech se tu nikdo moc neshání.

Indie není pro USA zrovna zaslíbenou zemí. Jde o doménu Číny a Jižní Korey asijských kolegů z východu.

Rostoucí trh s obrovským počtem obyvatel

Podle statistik společnosti IDC byla v minulém roce největším prodejcem společnost Xiaomi. Firma, která teprve nedávno vstoupila na evropský trh dosáhla enormního úspěchu za krátký čas; Samsung je až druhý. Poté následují další čínské značky, mezi nimi Oppo a Vivo – velká jména čínského trhu, ale v našich podmínkách téměř neznámá. Ke konci roku 2017 patřily čínským značkám dvě třetiny indického trhu.

Přístupy k prodeji jsou rozdílné – Xiaomi se soustředí hlavně na internet, Oppo a Vivo zase na kamenné prodejny. V Indii, zemi obrovských rozdílů, kde blahobyt a absolutní chudoba jdou ruku v ruce, je možnost nákupu elektroniky ve fyzicky existujícím obchodě stále velice populární. Není divu.

Jak jsme již psali v minulých měsících, mezi USA a Čínou v současnosti probíhá určitá forma technologického a obchodního boje; v širším kontextu s ní souvisí i současná silně medializovaná celní válka Donalda Trumpa. Jde o utvrzení postavení dvou radikálně odlišných mocností.

Indie je pro Čínu cenný skalp i z politického hlediska, obzvláště proto, že smartphony patří mezi nejviditelnější elektronická zařízení: má je snad každý, a většina lidí se o ně tudíž alespoň okrajově zajímá.

Je však pravda, že Apple se do Indie nikdy příliš nehrnul; okruh uživatelů, kteří preferují iPhony, je v zemi zřejmě příliš málo početně zastoupená na to, aby pro bohatou, veleúspěšnou firmu byla zajímavá. Vzhledem k absenci dalších silných amerických mobilních značek tak dominance Číny není překvapením.

Více: Manish Singh pro VentureBeat

Komentáře

avatar
  Subscribe  
Upozornit na
Blockchain a kryptoměny Chytrá domácnost Chytrá města Chytrá zábava Chytrá zařízení Chytré aplikace Chytré automobily Chytré technologie IoT Průmysl 4.0 Tiskové zprávy
Vzdušná nadvláda Ameriky: Piloti USA zvládají řídit 3 stíhačky naráz díky mozkovému implantátu

Moderní technologie umožňují vojákům odstup od přímé konfrontace s nepřítelem. Díky bezpilotním dronům mohli...

Facebooku hrozí masivní pokuty, podle EU dostatečně nechrání spotřebitele

Evropská unie se s americkými technologickými obry nemazlí. Miliardové pokuty pro Google...

Komáři a vážky jedí plasty: Zůstávají v nich i v dospělosti a ohrožují další druhy, ukázal výzkum

Larvy komárů, které vyrůstají ve vodě kontaminované plastem, jej akumulují ve...

Tento web používá k analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

Facebook Watch jde do světa, dostupný bude i v ČR

Velký konkurent platformě YouTube, v současnosti vlastněné Googlem, vyráží po přibližně ročním provozu v USA do celého světa. Představuje reálnou hrozbu pro...

Zavřít