Čínské značky prodají dvě třetiny smartphonů v celé Indii, iPhony Applu hrají druhé housle

Už teď je Indie druhý největší trh pro chytré telefony na světě. Pokračující růst se všeobecně předpokládá v mnohých technologicky pokročilých odvětvích; hinduistická země je zajímavá i pro automobilky a další firmy. Tržní války mezi smartphony jsou dobře viditelné a slouží tak, kromě své ekonomické moci, i jako silná politická a marketingová zbraň.

Indie se liší od zbytku světa kupříkladu z hlediska prodejů. Zatímco na většině vyspělé části planety celkové prodeje smartphonů klesají nebo stagnují, Indie roste a nic nenasvědčuje tomu, že by se na tom mělo něco změnit. Jistě, růst se zpomalí – to je zákon nabídky a poptávky – ale ještě roky bude výdělečnou oblastí pro všechny výrobce.

A ještě v jednom ohledu je země s více než 1 miliardou a 300 miliony obyvatel, která do budoucna možná přeroste i Čínu, poněkud jiná: po iPhonech se tu nikdo moc neshání.

Indie není pro USA zrovna zaslíbenou zemí. Jde o doménu Číny a Jižní Korey asijských kolegů z východu.

Obrázek: Čínské značky prodají dvě třetiny smartphonů v celé Indii, iPhony Applu hrají druhé housle

Rostoucí trh s obrovským počtem obyvatel

Podle statistik společnosti IDC byla v minulém roce největším prodejcem společnost Xiaomi. Firma, která teprve nedávno vstoupila na evropský trh dosáhla enormního úspěchu za krátký čas; Samsung je až druhý. Poté následují další čínské značky, mezi nimi Oppo a Vivo – velká jména čínského trhu, ale v našich podmínkách téměř neznámá. Ke konci roku 2017 patřily čínským značkám dvě třetiny indického trhu.

Přístupy k prodeji jsou rozdílné – Xiaomi se soustředí hlavně na internet, Oppo a Vivo zase na kamenné prodejny. V Indii, zemi obrovských rozdílů, kde blahobyt a absolutní chudoba jdou ruku v ruce, je možnost nákupu elektroniky ve fyzicky existujícím obchodě stále velice populární. Není divu.

Jak jsme již psali v minulých měsících, mezi USA a Čínou v současnosti probíhá určitá forma technologického a obchodního boje; v širším kontextu s ní souvisí i současná silně medializovaná celní válka Donalda Trumpa. Jde o utvrzení postavení dvou radikálně odlišných mocností.

Obrázek: Čínské značky prodají dvě třetiny smartphonů v celé Indii, iPhony Applu hrají druhé housle

Indie je pro Čínu cenný skalp i z politického hlediska, obzvláště proto, že smartphony patří mezi nejviditelnější elektronická zařízení: má je snad každý, a většina lidí se o ně tudíž alespoň okrajově zajímá.

Je však pravda, že Apple se do Indie nikdy příliš nehrnul; okruh uživatelů, kteří preferují iPhony, je v zemi zřejmě příliš málo početně zastoupená na to, aby pro bohatou, veleúspěšnou firmu byla zajímavá. Vzhledem k absenci dalších silných amerických mobilních značek tak dominance Číny není překvapením.

Více: Manish Singh pro VentureBeat

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
1,02 petabitu za sekundu: Japonský rekord odpovídá stažení 30 Netflixů za sekundu
Vědci objevili nový materiál, který porušuje fyzikální zákony
Fokker Dr.I slaví 108 let: Legendární trojplošník Rudého barona ovládl vzdušné souboje první světové války
Obrázek: Solární generátor i rádio: Tyhle gadgety musíte doma mít pro případ dalšího blackoutu
Solární generátor i rádio: Tyhle gadgety musíte doma mít pro případ dalšího blackoutu
Trenér na zápěstí rozhýbe i lenochy. Jak běhat a cvičit s chytrými hodinkami Huawei Watch Fit 4?
Konec tajemství u telefonů: Energetické štítky odhalí vše o výdrži, opravitelnosti i odolnosti. Nebo ne?
Koupili jste si počítač od ASUSu? Nezapomeňte na registraci, získáte slevy, hry zdarma i rychlou podporu
Huawei Watch FIT 4 fungují s iPhonem. Stojí o polovinu méně než Apple Watch a v řadě ohledů jsou dokonce lepší