Jednou z nejočekávanějších her letošního roku je určitě Death Stranding 2: On The Beach od vizionáře Hideo Kojimy a jeho studia Kojima Productions. První díl nabídl propracovaný, hluboký a místy opravdu podivný příběh, synchronizovaný s hratelností a post-apokalyptickým světem, zasazeným do odhmotněním zruinované Ameriky. Co bude dál?
Na tuto otázku se nyní ptá asi nejeden fanoušek série. Najít nějaká vodítka se pokusil server Game Rant. Jak ovšem trefně upozornil, Kojima i přes trailery a další video-propagační materiály v případě prvního dílu držel příběh v tajnosti až do samotného vydání hry, kdy ho prožily hráči na vlastní kůži. Jiné to není ani u chystaného pokračování s podtitulem On the Beach.

Death Stranding 2: On The Beach by se mohlo odehrávat na surrealistických Plážích. Zdroj: Se svolením Kojima Productions
Zatím není jasné, kdy přesně hra vyjde. Do té doby nám zbývají pouhé spekulace, nápovědu však Kojima tentokrát přeci jen zanechal. Skrývá se totiž přímo v samotném podtitulu – On the Beach, tedy na pláži. Neznalý člověk by si představil hlavního hrdinu Sama Bridgese na prosluněné pláži v plavkách a s drinkem v ruce.
Pláž má ovšem ve světě Kojimy metaforický význam. Jedná se o metafyzickou říši mezi životem a smrtí. Lze ji označit za něco jako očistec. Pláží procházejí duše při cestě do svého posmrtného života. Pláže se od sebe liší podle prožitků, emocí, zkušeností a celkově životů lidí, kterým patří. Hráči v kůži Sama takovou Pláž skutečně v prvním díle navštěvují, ale pouze v několika málo případech v rámci hlavního příběhu.
Post-apokalyptické Mexiko
Jelikož se jedná o surrealistická místa, která se neustále proměňují a odrážejí vnitřní světy toho, komu patří, nabízejí potenciál v příběhové i hratelnostní rovině. Podtitul On the Beach může být jen metaforou a vlastně se ani nemusí vztahovat na hlavní postavu. Nebo naznačuje, že většinu (nebo mnohem více času) strávíme přecházením mezi Plážemi jiných postav. Hratelnost by se tak změnila dramaticky, na Plážích by se totiž Sam nespoléhal na nástroje z reálného světa, jako jsou žebříky nebo lana.

Jedinou jistotou jsou známé postavy z prvního dílu. Zdroj: Se svolením Kojima Productions
Kojima je mistrem marketingu, s nímž jde proti proudu. Death Stranding 2 na sebe poutá pozornost právě tím tajemným oparem, kdy ještě před vydáním nabízí více otázek než odpovědí.
Hodí se však připomenout, že z propagačních materiálů (z toho mála, co jsme mohli vidět) víme, že se určitě podíváme do reálného světa. Sam překročí americkou hranici a podívá se do Mexika. Tentokrát už nepůjde jen o Ameriku, ale o celé lidstvo, které ohrožuje příliv smrti – tedy prolínání dvou světů – živých a mrtvých.
Přesně 9. března se dočkáme nového traileru. Premiéra se očekává během speciálního panelu SXSW 2025.
Zdroje: Game Rant