Boty jsou obzvláště pro mladší generaci nejen nutnou část oděvu, ale také módním doplňkem. Firma s luxusními oděvy, Gucci, nyní v zajímavém experimentu představila virtuální tenisky.
Je to zvláštní koncept: Gucci se spojilo s partnery jako Roblox nebo VRChat a nabízí na prodej tenisky Gucci Virtual 25, které lze v rozšířené realitě nebo v doprovodných aplikacích „nosit“. Uvozovky jsou na místě, nejsou totiž fyzickým produktem, ale pouze digitálním zbožím. Na nohu si je nenasadíte a pochlubit se s nimi můžete jen v AR.
Nový trh?
Neonově zelené boty s modrými a růžovými vzory jsou nepříliš konzervativní, jejich až surrealistický vzhled si ale fanoušky najít může. Za cenu 13 dolarů je pravděpodobné, že si své zákazníky najdou.
Tenisky pro Gucci vyvinula běloruská společnost Wanna, která se na AR marketing specializuje.
Ačkoli se na první pohled zdajívirtuální tenisky Gucci jako nesmyslné mrhání penězi, jistou logiku lze v pokusu najít. Digitální zboží jako různé skiny na zbraně ve střílečkách nebo kosmetické mikrotransakce v jiných hrách jsou už dnes běžnou součástí průmyslu. Utratit peníze za značkové digitální oblečení?
Nechci předbíhat, ale nedivil bych se, kdyby se něco takového stalo standardem. Pro firmy, které už tak jednou hodně na svůj brand, to představuje velký trh, kde mohou dále propagovat svoje jméno a produkty. Z jejich pohledu je to vlastně logické, obdobná strategie konec konců funguje ve světě reálném – tak proč ne v tom virtuálním?