Distributor EA a vývojáři z Motive překvapili, když potvrdili, že nový simulátor Star Wars: Squadrons nebude obsahovat žádné mikrotransakce.
Zdá se tak, že se obě studia poučila ze selhání Anthemu a Battlefrontu. Jde o určitý návrat k dřívějším standardům, tedy tomu, že si zákazník zkrátka zakoupil plnohodnotnou hru, a to bylo vše, maximálně mohl očekávat v řádu měsíců či let nějaký ten datadisk s dodatečným obsahem.
Tyto „jednodušší“ časy byly v mnohém příjemnější, především proto, že hry byly plnohodnotné od začátku. Jenže pro vývojáře nebyly zdaleka tak výnosné; je pravda, že mikrotransakce a DLC dávají studiím cenné dodatečné finance pro pokračující vývoj, příkladem může být (otřesná) DLC politika herních sérií jako Total War nebo Europa Universalis (a celkově her od Paradoxu).
Risk? Zisk? Těžko říct
Bez neustále proudícího nového obsahu také není jasné, jak dlouho komunita vydrží hru hrát; je tak pravděpodobné, že EA ještě svůj přístup zváží, případně alespoň bude přidávat dodatečný obsah zdarma nebo v podobě větších balíčků.
Mikrotransakce naopak totiž mohou celou hru pohánět. Podobným způsobem funguje populární hardcore ARPG Path of Exile, které je zdarma s pravidelnými rozšířeními, přičemž veškerý obsah je zdarma; hru financují kosmetické mikrotransakce a možnost nákupu dodatečných úložných prostor v truhle hráčů.
Squadrons je očekávanější hrou i než standardní novinky od EA bývají. Po 10 letech totiž oživuje koncept vesmírných simulátorů z prostředí Star Wars; a legendární série X-Wing nebyla vůbec špatná.
Simulátorů vesmírných stíhaček, křižníků i mateřských lodí je celá řada, a spousta z nich je skvělých, ovšem prostředí Star Wars a známých lodí je zkrátka lákavé. Plus, postavení EA a její známost může pomoci přilákat opravdu velkou uživatelskou základnu.
Zážitek bude primárně multiplayerový, ale umělá inteligence implementována bude, primárně u velkých lodí, které hráči nebudou moci ovládat.
Zdroj: Engadget