Přední hollywoodská studia započaly rozhovory s řetězci kinosálů o zkrácení exkluzivity mezi filmovou projekcí na plátně a následným uvolněním pro online distribuci. V praxi je totiž uplatňována „čekací doba“ až 90 dní, což je v dnešní době pro studia, která potřebují rychle monetizovat, tedy využít maximálně všech dostupných prostředků (a hlavně i nadšení diváka) k distribuci svého filmového díla, dost dlouhá doba.
Podle nejnovějších informací, se studia jako Warner Bros snaží vyjednat zkrácení exkluzivity poměrně dost zásadně, a to až na 17 dní. O něco dál zvažovalo zkrácení studio Paramount Pictures, které si představovalo, že by nové filmy mohly být dostupné v online službách už po 14 dnech od premiéry. Studio Universal zvažuje termín okolo 20 dní a studia Fox by zkrátila dnešní 90 denní termín alespoň na polovinu.
Trochu černou ovcí ve snažení ostatních studií je největší gigant Disney, který by s termínem exkluzivity nehýbal vůbec, protože na jeho filmy chodí lidé v dostatečném množství dlouho i po premiéře. Nemá tedy pro tyto rozhovory důvod.
Do boje proti pirátství
Filmové společnosti investují do propagace filmových děl při uvedení do kin miliony dolarů, přičemž musí nemalé peníze alokovat znovu po skončení termínu exkluzivity kin pro marketing digitální distribuce. Navíc si moc dobře uvědomují, že horké filmové novinky pomohou s exkluzivitou legální online distribuce, která stojí a padá právě na dostupnosti obsahu a vede tak leckdy předem prohranou válku s pirátstvím.
Kratší čas k legitimní dostupnosti online by mělo více lidi motivovat k legálnímu pořízení a ve výsledku i částečně eliminovat nežádoucí pirátské kopie a porůznu šířené rádoby DVD/Blu-Ray ripy. Měl by se tak snížit počet diváků obracejících se k pirátství převážně proto, že pro ně doposud neexistoval žádný jednoduchý způsob, jak se k filmu dostat z pohodlí svého domova.
Ani samotná kina by z toho neměla vyjít ve výsledku naprázdno. Například Paramount Pictures je v tomto směru ochotný vyjednávat o podmínkách, že ze snímků, kterých se nový harmonogram distribuce dotkne, bude na základě dohod kinům vyplácena část příjmů právě z online distribuce.