Na své projekty Street View a Earth je Google hrdý, nicméně k tomu má dobrý důvod: Je to nesmírně ambiciózní a populární koncept, který každý den pomáhá milionům lidí po celém světě.
Česká republika je mimochodem zmapovaná a pokrytá velmi dobře, i v porovnání se zbytkem světa a Evropou samotnou. Zaznamenány jsou různé menší vesnice i venkovní a okrskové silnice, což ve světě zdaleka není standardem. I v rámci střední Evropy tu Google Street bylo hodně brzy, a to ještě vznikly určité legislativní průtahy. Motivaci má u nás Google především díky konkurenci v podobě Seznam.cz a jejich skvělým mapám.
Obzvláště s Google Earth si dal americký obr práci. Údajně už pokrývá celých 98 % míst na planetě, kde žijí lidé; a 16 milionů kilometrů na Street View je daleko více obrazu, než kolik mají třeba Apple Maps.
Nebýt Seznamu, Google by v ČR tak dobré mapy neměl
Ukazuje to také, kolik si Google dá práce i se službami, které zatím většina lidí nevyužívá každodenně. Jejich potenciál je však do budoucna obrovský. Mapy samotné jsou ale naopak velmi populární – měsíčně je využije alespoň jednou celá miliarda uživatelů. Nedávno mimo jiné dostaly 3D mód. Země je tak sféroidem (rotačním elipsoidem) jako ve skutečnosti. V ČR mají Mapy silnou konkurenci v podobě Seznamu, který má svou vlastní službu Mapy.cz.
To mimochodem dokazuje i virtuální realita. „Proletěl“ jsem si několik lokací ve VR na headsetu, Google Earth je přístupná jako aplikace zdarma. Byť virtuální, 3D pohled třeba na gigantickou sochu Cristo Redentor v Rio de Janeru nebo krásný půdorys Barcelony má něco do sebe.
Street View slaví 12 let
Je také pravda, že Street View může být užitečné pro navigaci, obzvláště v místech, kde to člověk vůbec nezná. Předem si projít, jak vypadá ulice, kde potřebujeme najít konkrétní dům, se hodí. Samotné Street View mimochodem existuje už celých 12 let.
Je to poprvé, co Google poskytl data o tom, jak moc rozšířené Street View a Earth jsou. Služby navrhl už v roce 2004 spoluzakladatel Google Larry Page, který nedávno definitivně odstoupil z vedení společnosti.
Pro zaznamenání obrazu používá Google nejen svá notorická vozidla, ale také specializované batůžky pro chodce, nebo kamery připevňuje na velbloudy a ovce.
Zdroj: Cnet