Už v červenci se Huawei, i přes mnohé bezpečnostní obavy, stal druhým největším prodejcem světa.
Ještě v roce 2010 prodávala čínská korporace jen něco kolem 3 milionů kusů; dnes společnost odhalila vzestup až na 200 milionů. Za minulý rok Huawei prodal cca 153 milionů, jde tedy o další znatelný meziroční skok.
Velké úspěchy u spotřebitelů podtržené bezpečnostní hrozbou
Dobře se prodává také dceřiná značka Honor. V letošním roce byla nejúspěšnější řadou zřejmě série vlajkových lodí Huawei Mate 20, prodat se jich do dvou měsíců mělo přes 5 milionů kusů. Do konce roku 2018 se prodalo přes 65 milionů kusů modelů Nova 3 a Nova 4, což jsou nezanedbatelná čísla. Co se týče Honoru, zde se skvěle prodávaly modely Honor 10 a V10, ale obecně je značka Honor velmi žádaná u mladých lidí.
Oblíbenost Huawei u spotřebitelů neustále roste, vzhledem ke kombinaci nízké ceny a obvykle dostačujícího výkonu a příjemného designu nejde o překvapení. Obavy, které z možné čínské špionáže šíří Spojené státy a část Commonwealthu, však může být oprávněná. V České republice před vlivy firem Huawei a ZTE varuje Bezpečnostní informační služba i Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB).
5G síť nesmí Huawei stavět v USA, Austrálii a Kanadě, o zákazech se diskutuje na nejvyšší úrovni i v Německu, Japonsku a dalších zemích. Všem obviněním se Huawei brání.
Zdroj: ZDnet