Ikonické žluté školní autobusy přecházejí na elektromotory. Společnost Blue Bird chce vyrábět 5 000 vozů ročně

Automobilka Blue Bird je jedním z nejstarších výrobců školních autobusů v Americe. Již od svého založení v roce 1932 se firma snaží neustále posouvat hranice svých možností a technologií. Letos se o to pokouší znovu, a sice otevřením nové výrobní haly na elektrické autobusy.

Historie amerických autobusů je se společností Blue Bird úzce spjatá

Žluté školní autobusy brázdí americké silnice již od počátku minulého století. Mezi prvními výrobci těchto dnes již legendárních vozů patří i společnost Blue Bird, která vznikla ve 30. letech, a od té doby představila veřejnosti desítky modelů. Blue Bird byla také první firmou, která si začala pohrávat s myšlenkou elektrifikace těchto autobusů, a již na počátku 90. let začaly vznikat první prototypy. V té době však společnost narazila na značná omezení v oblasti technologie, a sériová produkce tak na sebe nechala poměrně dlouho čekat.

Teprve před několika lety se začaly objevovat první exempláře vozů Micro Bird G5 a All American, a letos čeká Blue Bird další významný milník v oblasti e-mobility – zahájení provozu nové výrobní haly s výrobní kapacitou 5000 kusů elektrických autobusů ročně.

Obrázek: Ikonické žluté školní autobusy přecházejí na elektromotory. Společnost Blue Bird chce vyrábět 5 000 vozů ročně

Automobilka Blue Bird koketuje s myšlenkou elektrických autobusů několik desetiletí. Teprve nedávno však došlo i na sériovou výrobu. Zdroj: Se souhlasem Blue Bird

Spojené státy úspěchu přechodu na elektrické autobusy věří

Podle odhadů americké Agentury pro ochranu životního prostředí lze očekávat, že v roce 2027 bude zhruba 30 procent autobusových linek spravováno elektrickými vozy. Do roku 2032 by to pak mohlo být až 45 procent. Pozitivní vliv na tento optimistický vývoj by pak mohl mít i nedávno schválený dotační plán, který poskytne výrobcům elektrických autobusů až 1 miliardu ročně po dobu 5 let. Podaří se tento plán efektivně dotáhnout až do konce?

Automobilka očekává skokový nárůst tržeb

Vedení společnosti Blue Bird si od nové výrobní linky otevřené ve státě Georgia slibuje mnohé. Aktuálně jsou firemní továrny schopny produkovat a kompletovat čtyři kusy autobusů denně. Díky nové fabrice by se měl tento počet až zpětinásobit. V rámci otevření této nové linky pak Blue Bird oznámil také snahu klást důraz na vysokou úroveň odbornosti pracujících techniků, kteří budou znalí v problematice elektrických motorů, zejména pak v oblasti montáže, údržby a servisu.

Obrázek: Ikonické žluté školní autobusy přecházejí na elektromotory. Společnost Blue Bird chce vyrábět 5 000 vozů ročně

Počet žlutých elektrobusů na amerických silnicích by se v dohledné době mohl značně zvýšit. Zdroj: Se souhlasem Blue Bird

Autobusy Blue Bird se po stránce výkonu rozhodně nemají za co stydět. Na jedno nabití zvládají ujet téměř 200 kilometrů, přičemž pojmou zhruba 80 žáků. Pokud se tedy prognózy naplní, již brzy se v oblasti školní dopravy v Americe dočkáme malé elektrické revoluce. Bude pak možná jen otázkou času, než se tyto technologie rozšíří i do zbytku světa.

Zdroje: 1, 2, 3

 

1 Komentář
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaroslav Dudl

Tady to EV asi dává smysl … najedou denně málo kilometrů a každý večer jsou na firemním stání, kde se dají nabíjet …

Obrázek: Viry se maskují jako populární mobilní hry. Cílem jsou bankovní účty uživatelů Androidu
Viry se maskují jako populární mobilní hry. Cílem jsou bankovní účty uživatelů Androidu
Obrázek: Smartphone jako konzole? Ukážeme vám, jak využít POCO F6 Pro na maximum
Smartphone jako konzole? Ukážeme vám, jak využít POCO F6 Pro na maximum
Obrázek: Už žádné sankce: OPPO a Ericsson uzavřely globální dohodu o spolupráci v oblasti 5G technologií
Už žádné sankce: OPPO a Ericsson uzavřely globální dohodu o spolupráci v oblasti 5G technologií
Obrázek: Sony A1: Fotoaparát, který vyfotil kulku u hlavy Donalda Trumpa
Sony A1: Fotoaparát, který vyfotil kulku u hlavy Donalda Trumpa
Obrázek: Mýtus o dedikovaných IP adresách v e-mail marketingu: Opravdu zlepšují doručitelnost?
Mýtus o dedikovaných IP adresách v e-mail marketingu: Opravdu zlepšují doručitelnost?
Obrázek: Přijdou silné bouřky, nebo slabé přeháňky? Přesná aplikace vám to pomůže zjistit
Přijdou silné bouřky, nebo slabé přeháňky? Přesná aplikace vám to pomůže zjistit
Obrázek: Znásobte své finance s AI, nabádají podvodníci Čechy na Facebooku. Jak je nahlásit a ochránit ostatní?
Znásobte své finance s AI, nabádají podvodníci Čechy na Facebooku. Jak je nahlásit a ochránit ostatní?
Obrázek: Česko zasáhnou velmi silné bouřky: Jak ochránit elektroniku a spotřebiče před zničením bleskem?
Česko zasáhnou velmi silné bouřky: Jak ochránit elektroniku a spotřebiče před zničením bleskem?