Průkopník fototechniky slaví a mění se v lídra digitalizace. Příběh 150leté historie značky Konica Minolta

Japonská společnost Konica Minolta slaví významné výročí – 150 let od svého založení. Během této doby prošla dlouhým vývojem od prodejce fotografických potřeb až po globálního poskytovatele IT služeb.

Základy firmy položil v roce 1873 Rokusaburo Sugiura, když v Tokiu otevřel první fotografickou prodejnu v Japonsku. O 55 let později pak Kazuo Tashima založil v Osace firmu Nichi-Doku Shashinki Shōten zaměřující se na prodej fotoaparátů. Ta se v roce 1933 přejmenovala na Minoltu. Tyto dvě společnosti se nakonec v roce 2003 sloučily a vznikla tak dnešní Konica Minolta.

Obrázek: Průkopník fototechniky slaví a mění se v lídra digitalizace. Příběh 150leté historie značky Konica Minolta

Rokusaburo Sugiura na dobové fotografii. Foto: Se souhlasem Konica Minolta

Za dobu své existence představily obě firmy řadu průlomových produktů. Konica jako první v Japonsku uvedla značku fotoaparátů Cherry Hand Camera a vyvinula první 35mm fotoaparát s vestavěným bleskem. Minolta zase dodala speciální fotoaparát pro prvního amerického astronauta Johna Glenna a jako první integrovala autofokus do zrcadlovky.

150 let Konica Minolta v bodech:

  • 1873: Rokusaburo Sugiura založil společnost Konica.
  • 1903: Konica představila „Cherry Hand Camera“, první značku fotoaparátu v Japonsku.
  • 1928: Kazuo Tashima založil Nichi-Doku Shashinki Shoten (později známý jako Minolta Co.).
  • 1960: Minolta uvedla na trh první kopírku Minolta Copymaster
  • 1962: Americký astronaut John Glenn během mise Friendship 7 pořídil první snímky Země z vesmíru pomocí fotoaparátu Minolta Hi-Matic.
  • 1983: Zoom tiskárna EP450Z se stala první kopírkou na světě s funkcí plynulého zvětšování/zmenšování
  • 2002: Byl vyvinut toner Simitri – první polymerizovaný toner na světě obsahující biomasou, který snižuje emise CO2 a NOx až o 40 % a zároveň zajišťuje nákladově efektivní výrobu.
  • 2003: Došlo ke sloučení společností Konica a Minolta a vznikla společnost Konica Minolta.
  • 2004: Společnost vstoupila do segmentu produkčního tisku s Konica Minolta bizhub Pro 1050.
  • 2007: Společnost ukončila své působení na trhu s fotografiemi a fotoaparáty.
  • 2016: Byl představen tiskový systém B2+ UV inkjet AccurioJet KM-1.
  • 2020: IDC jmenovalo Konica Minoltu celosvětovým lídrem pro transformaci tisku.
  • 2022: Konica Minolta byla podruhé za sebou jmenována nejlepším poskytovatelem spravovaných služeb a vedoucím systémovým domem v Německu.

Transformace na poskytovatele IT služeb

V novém tisíciletí se Konica Minolta začala měnit z výrobce spotřební elektroniky na poskytovatele komplexních IT služeb pro firmy. V České republice tento posun odstartovala v roce 2015 akvizicí společnosti Webcom, ze které vznikla dceřiná firma Konica Minolta IT Solutions. Ta se zaměřuje například na digitalizaci dokumentů nebo nasazení chytrých kamerových systémů.

Konica Minolta Business Solutions Czech, tuzemské zastoupení společnosti, letos oslavilo 40 000. zákazníka na českém trhu. Podařilo se jí také udržet dominantní postavení v oblasti produkčního tisku, kde v segmentu černobílých strojů drží 65% podíl na trhu. Úspěšně roste také v prodeji multifunkčních zařízení.

Obrázek: Průkopník fototechniky slaví a mění se v lídra digitalizace. Příběh 150leté historie značky Konica Minolta

Konica Minolta za 150 let prošla zásadními změnami. Budoucnost vidí v oblasti tisku, digitalizace a AI. Foto: AI Dall-E

Budoucnost vidí značka v inovacích

I po 150 letech existence zůstává schopnost inovace a adaptace na měnící se podmínky jádrem firmy Konica Minolta. Svědčí o tom i úspěšná transformace z výrobce spotřební elektroniky na poskytovatele firemních IT služeb, který ve svých produktech a řešeních hojně využívá např. umělé inteligence. Společnost hodlá v tomto trendu pokračovat a posilovat svou pozici na poli digitalizace.

Zdroj: TZ Konica Minolta

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Obrázek: Viry se maskují jako populární mobilní hry. Cílem jsou bankovní účty uživatelů Androidu
Viry se maskují jako populární mobilní hry. Cílem jsou bankovní účty uživatelů Androidu
Obrázek: Smartphone jako konzole? Ukážeme vám, jak využít POCO F6 Pro na maximum
Smartphone jako konzole? Ukážeme vám, jak využít POCO F6 Pro na maximum
Obrázek: Už žádné sankce: OPPO a Ericsson uzavřely globální dohodu o spolupráci v oblasti 5G technologií
Už žádné sankce: OPPO a Ericsson uzavřely globální dohodu o spolupráci v oblasti 5G technologií
Obrázek: Sony A1: Fotoaparát, který vyfotil kulku u hlavy Donalda Trumpa
Sony A1: Fotoaparát, který vyfotil kulku u hlavy Donalda Trumpa
Obrázek: Mýtus o dedikovaných IP adresách v e-mail marketingu: Opravdu zlepšují doručitelnost?
Mýtus o dedikovaných IP adresách v e-mail marketingu: Opravdu zlepšují doručitelnost?
Obrázek: Přijdou silné bouřky, nebo slabé přeháňky? Přesná aplikace vám to pomůže zjistit
Přijdou silné bouřky, nebo slabé přeháňky? Přesná aplikace vám to pomůže zjistit
Obrázek: Znásobte své finance s AI, nabádají podvodníci Čechy na Facebooku. Jak je nahlásit a ochránit ostatní?
Znásobte své finance s AI, nabádají podvodníci Čechy na Facebooku. Jak je nahlásit a ochránit ostatní?
Obrázek: Česko zasáhnou velmi silné bouřky: Jak ochránit elektroniku a spotřebiče před zničením bleskem?
Česko zasáhnou velmi silné bouřky: Jak ochránit elektroniku a spotřebiče před zničením bleskem?