Firma Lime potvrdila, že má přibližnou ideu, kdy její zákazníci jezdí po chodnících; rovněž si uvědomuje, že jde o podstatný problém, protože je to celkem běžné po celém světě.
Prozatímní řešení, které Lime představil, je zcela bezzubé: Ve chvíli, kdy firma pomocí akcelerometru a rychlostních dat zjistí, že zákazník jede po chodníku déle než polovinu cestu, dostane na mobil upozornění o tom, že by měl příště raději jet po silnici nebo cyklostezce.
Lime bez Limu
Což je úplně k ničemu, ale alespoň to ukazuje, že si je firma problému vědoma a hledá řešení; to však bude muset být daleko agresivnější, aby skutečně dávalo smysl.
![Obrázek: Lime chce zajistit, aby uživatelé nejezdili na elektrických koloběžkách po chodníku Obrázek: Lime chce zajistit, aby uživatelé nejezdili na elektrických koloběžkách po chodníku](https://1501573522.rsc.cdn77.org/wp-content/uploads/2019/01/img-1798_opt.jpg)
Koloběžky Lime, které často využívají rebrandované Xiaomi M365. V Praze jsou obvykle rozlámanější a povalují se všude možně. Zdroj: Daniel Hill, RFT
Detekce má být docela přesná, přibližně na 95 %. Problém je, že Lime prakticky vzato nemůže své uživatele donutit, aby s elektrickým koloběžkami jezdili pouze po silnicích.
Strategie firmy by však měla mít i jiné výsledky – data a mapy toho, kudy uživatelé jezdí, může městům pomoci zamyslet se nad svou infrastrukturou a tím, kudy vedou své cyklostezky a silnice.
Pomocí dat z akcelerometru a rychlosti dokáže algoritmus umělé inteligence rozpoznat, zda uživatel jel po chodníku nebo ne.
![Obrázek: Lime chce zajistit, aby uživatelé nejezdili na elektrických koloběžkách po chodníku Obrázek: Lime chce zajistit, aby uživatelé nejezdili na elektrických koloběžkách po chodníku](https://1501573522.rsc.cdn77.org/wp-content/uploads/2018/11/lime-kolobezka-rozbita-insmart-1024x768.jpg)
Po Praze se dosud dají najít poničené koloběžky. Tuto se někdo očividně pokoušel opravit lepící páskou. Zdroj: Redakce InSmart
Zdroj: Lime