Zvyšující se teploty nutí orgány po celém světě jednat. V Los Angeles si uvědomují, že zastavěné betonové plochy jsou místem, kde dochází k akumulaci velkého množství tepla. Na betonové plochy tak nanáší speciální nátěr, který dokáže snížit teplotu povrchu o několik stupňů Celsia.
Tmavá barva silnic a zástavby absorbuje široké spektrum vlnových délek světla a mění je na teplo. Obyvatelé velkých měst, kde jsou rozsáhlé zastavěné plochy bez zeleně, tak postupně zjišťují, jak mohou spalující vedra znepříjemnit jejich život.
V Los Angeles se proti horku v ulicích rozhodli bojovat za pomoci speciálního nátěru. Materiál CoolSeal se nanese na betonové plochy a díky své barvě a dalším vlastnostem ochladí danou plochu před horkem. Podle dosavadních testů může být rozdíl mezi ochráněným a neochráněným povrchem kolem 6,6 °C.
Barvení silnic jako trend v době globálního oteplování
Metoda sama o sobě není revoluční, ulice např. na zeleno byly v některých městech natírány už dříve. Rozdíl je ve složení samotného nátěru, ale také v rozsahu celého projektu. Los Angeles plánuje snížit průměrnou teplotu města až o 3 °C už do roku 2020. Stává se tak průkopníkem mezi velkými městy, který ve větším měřítku vyzkouší netradiční metodu ochlazování.