Upřímně, hra jako Minecraft není populární zrovna kvůli grafice. Ta je sice svojská a docela hezká, ale ray tracing jí na realističnosti moc nepřidá.
Ovšem, a to je nutno uznat, ukazuje potenciál technologie i v ne zcela tradičním prostředí. Ray tracing je funkce u high-endových RTX karet Nvidie, která děla realističtější světlo, jeho odrazy a také vylepšuje stíny (něco, o co se různé grafické systémy a postupy snaží desetiletí). Ray tracing je v tomhle skutečně velmi dobrý a potenciálně argumentem ke koupi GPU od Nvidie, a obzvláště u her s realistickou grafikou je technologie úžasná – pokud ji tedy grafická karta utáhne. I silnější karty (například RTX 2070, kterou má autor) mají s podobnými prvky na vyšších rozlišeních problém.
Minecraft může technologii dobře ukázat na vysokém rozlišení i u horších než špičkových karet, neboť zbylé textury přeci jen nejsou tak náročné na vykreslení. Na ray tracing jsou i tak potřeba RTX karty Nvidie – jiné modely zkrátka technologií vůbec nedisponují, nemají dedikované procesory na vykreslování ray tracingu.
Je zajímavé, že i Minecraft vypadá s ray tracingem lépe. Na jakékoliv RTX kartě by měl ve FullHD rozlišení běžet i s plným ray tracingem alespoň na 60 FPS; u nových a výkonnějších GPU, tedy RTX 3080 a 3090, by měl Minecraft na 60 FPS utáhnout i 4K.
Kdo by byl řekl, že se tu kdy budeme bavit o hardwarových požadavcích Minecraftu v roce 2020?
Inu, digitální světy nikdy nespí a jejich sofistikovanost a krása se neustále zlepšují. Buďme za to rádi, i u „kostičkových“ her jako je Minecraft.
Zdroj: Nvidia