Pokračování Cyberpunku 2077 patří mezi nejočekávanější hry vůbec hned v závěsu za chystaným Zaklínačem. Touhu vrátit se do zkaženého, kriminalitou a korupcí prolezlého fiktivního amerického města Night City probouzí nový inzerát studia CD Projekt RED, který naznačuje, že druhý díl bude ještě živější než ten první.
CD Projekt RED chce v chystaném pokračování RPG odehrávajícím se v dystopických kulisách Spojených států budoucnosti nejrealističtější davy a NPC ve videoherním světě. Cyberpunk 2077 tak bude ještě realističtější a uvěřitelnější. Už první díl nabízel dechberoucí estetiku a hráč díky živosti Night City dostával pocit, že žije dva životy. Jeden v realitě, druhý ve futuristickém městě. Přesto se často objevovala kritika na NPC (tedy postava ve hře ovládaná umělou inteligencí) a interakce s nimi. To má změnit nově otevřená pozice specialisty na vylepšení interakcí mezi NPC a hráčem.

Druhý díl Cyberpunku 2077 bude mít ještě živější davy. Zdroj: Se svolením CD Projekt RED
Vedle toho CD Projekt RED pracuje na vylepšení soubojových setkání. Ta mají být ještě lépe propojena se samotným příběhem a prostředím. Vývojáři se tak zřejmě snaží posunout život v Night City na novou úroveň. Už to nemá být jen živě působící kulisa, ale skutečně dynamická a reagující součást hry.
Ještě američtější Night City
Night City čeká ještě další vylepšení, připomíná server Game Rant. Studio pracuje na otevření nového studia v Bostonu. Tvůrci tak chtějí být blíže atmosféře Ameriky, aby lépe vystihnuli její dystopickou budoucnost. Přestože působilo Night City v prvním díle uvěřitelně, podle hlavního designéra projektu Paweła Saska nešel tým příliš do hloubky.

Phantom Liberty je DLC, které rozšířilo základní příběh Cbyerpunku 2077 a vylepšilo mechaniky i technický stav hry. Zdroj: Se svolením CD Projekt RED
Druhý díl Cyberpunku 2077 bude stejně jako jednička first person akce. Naznačuje to nedávno otevřená pozice pro seniorního herního animátora. V inzerátu CD Projekt Red píše, že cílem člověka na této pozici bude zprostředkovat pohlcující zážitky z pohledu první osoby. Je otázkou, zda bude moci hráč přepínat mezi pohledem z první osoby do pohledu třetí osoby jako v případě Grant Theft Auto 5. První díl nabízel možnost přepínat z jednotlivých pohledů jen při řízení dopravních prostředků. Hráč si tak mohl užít i pohled na své luxusní fáro, pokochat se vlastní postavou už ale nemohl. Škoda to byla hlavně proto, že hra nabízela možnost tvořit svůj vlastní styl oblékání a uspokojovat módní choutky. Oblečení tam mělo pouze vizuální, nikoli hratelnostní dopad.
Očekává se také, že CD Projekt RED zapracuje na technickém stavu titulu. Cyberpunk 2077 sklidil v roce 2020 nadšené recenze a reakce. Právem byl označován za jedno z nejlepších a nejinovativnějších RPG vůbec. Hráčům zprostředkoval pohlcující zážitek v dystopické budoucnosti s řadou silných postav. Hlavně si však srdce mnoha hráčů získal emotivním příběhem, který nebyl ani zdaleka jen o tom stát se vycházející hvězdou pouličních grázlů.
Vrcholem je Phantom Liberty
Hra měla nicméně velmi špatný technický stav, a to do takové úrovně, že někteří hráči nebyli schopni titul dohrát. To spustilo debaty o tom, proč dnes vychází hry v tak žalostném stavu. CD Projekt RED hru opravoval rozsáhlými aktualizacemi, chyb však bylo v následujících letech stále mnoho. Práce vývojářů vyvrcholila vydáním DLC Phantom Liberty s patchi, které vychytaly mnoho chyb a učinily ze hry ještě propracovanější zážitek. Rozšíření sklidilo vlnu pozitivních ohlasů napříč herní komunitou.
Vývojářům pomůže v řešení všech těchto detailů přechod na Unreal Engine 5. Na plnohodnotný díl označovaný jako projekt Orion si však ještě pár let počkáme, nachází se totiž v rané fázi vývoje.
Zdroje: CD Projekt RED, Game Rant