Counter-Strike: Global Offensive je nyní definitivně zdarma a dostal battle royale mód

Globální fenomén CS:GO se v posledních letech potýká s úbytkem hráčů. Napravit stav se Valve pokouší jednoduše: hra je nově zdarma a obsahuje populární battle royale mód.

Jde o trochu riskantní nápad. CS:GO se už tak potýká s velkým množstvím podvodníků a cheaterů; to, že hra bude nyní zdarma ke stažení na každém Steam účtu situaci rozhodně neprospěje. Zvýšit popularitu obligátní battle royale modifikací je poněkud nenápadité, avšak uspět by mohlo – pokud už se tedy hráčům tento trend natolik neznechutil.

Counter-Strike patří mezi největší legendy videoherního průmyslu: od CS 1.6 přes Source až po Global Offensive si série prošla nepříliš výrazným vývojem, avšak chlubí se dlouhodobě stabilní základnou profesionálních hráčů. Jestliže StarCraft zpopularizoval e-sporty u strategií, Counter-Strike je zodpovědný za to samé u FPS.

CS:GO je nyní free to play a má battle royale mód

Upoutávka na nový battle royale mód z webových stránek hry.

Mikrotransakce nahrazují tržby z prodejů

CS:GO už zřejmě cenovka „zdarma“ (přesněji free to play) vydrží. Ostatně, těch 15 dolarů co si Valve za hru na Steamu účtoval se pravděpodobně stejně příliš do celkových tržeb nepromítlo: valná většina příjmů bude pocházet z gamblingu prostřednictvím mikrotransakcí, za které se hráči kupují bedničky s různými grafickými vylepšeními svých zbraní. Ty mohou stát od několika centů až po stovky, nebo dokonce tisíce dolarů.

Co se týče battle royale módu, nazývá se Danger Zone a hrát jej může až 18 hráčů. Ten, kdo přežije poslední, vítězí. Zúčastnit se lze jak samostatně, tak v týmech dvou nebo tří hráčů. Start probíhá tak, že hráč je „vyhozen“ na stále se zmenšující mapu a musí nacházet zbraně a vybavení. Zkrátka naprosto standardní battle royale tak jak ho mají hráči rádi (nebo jej nenávidí).

Jen pár hodin stará ukázka z nového módu:

Každý zápas trvá kolem 10 minut, hráči mají více životů než ve standardním kompetitivním módu.

Je pravděpodobné, že se Valve tímto krokem rovněž snaží nalákat zpět hráče, kteří se hrou skončili. Dočasně se to studiu zřejmě podaří, avšak jeho fanoušci by mnohem raději viděli pokračování některých nedokončených příběhů – na mysl se dere především legendární Half-Life 3 nebo Portal 3.

O tom si však můžeme nechat leda tak zdát.

Zdroj: 1, 2

5 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Shorty

Jestli je a bude cs go free to play , tak uz je vazne po smrti uz i pro me.

Lukáš Voříšek

Z jakého důvodu? Právě nové hráče by hra potřebovala s tohle je cesta.

Miroslav

z důvodu takovýho že spousta lopat co používá cheaty dostalo prime ůčet mezi LEGIT HRÁČE !

Lukáš Voříšek

Nicméně je mezi nimi i spousta takových, kteří cheaty používat nebudou. Přeci jen, i předtím se cheaty používaly. Spíše bude na tvůrcích aby cheatování nějakým mechanismem omezili…

Obrázek: Levný vysavač s chytrou navigací mluví česky: Recenze Symbo LASERBOT 650 WiFi
90%
Levný vysavač s chytrou navigací mluví česky: Recenze Symbo LASERBOT 650 WiFi
Obrázek: Proč je rychlý displej důležitý? Hraní her na Xiaomi 11 Lite 5G NE s 90Hz displejem
Proč je rychlý displej důležitý? Hraní her na Xiaomi 11 Lite 5G NE s 90Hz displejem
Obrázek: Nejhezčí dámské hodinky letošních Vánoc? Recenze Huawei Watch GT 3 Elegant Gold
89%
Nejhezčí dámské hodinky letošních Vánoc? Recenze Huawei Watch GT 3 Elegant Gold
Obrázek: Netradiční dopravní zácpa: Doručovací roboti zapadli do sněhu
Netradiční dopravní zácpa: Doručovací roboti zapadli do sněhu
Obrázek: Proč je rychlý displej důležitý? Hraní her na Xiaomi 11 Lite 5G NE s 90Hz displejem
Proč je rychlý displej důležitý? Hraní her na Xiaomi 11 Lite 5G NE s 90Hz displejem
Obrázek: Má smysl koupit si smartphone s 5G konektivitou?
Má smysl koupit si smartphone s 5G konektivitou?
Obrázek: Huawei Share v praxi: Snadné sdílení mezi mobilem, notebookem a tabletem
Huawei Share v praxi: Snadné sdílení mezi mobilem, notebookem a tabletem
Obrázek: Kdo lhal při Black Friday zákazníkům nejvíce? OKAY, Notino i AAA Auto uváděli vyšší slevy
Kdo lhal při Black Friday zákazníkům nejvíce? OKAY, Notino i AAA Auto uváděli vyšší slevy