Nepopulární novinka: Do WhatsAppu přibudou reklamy

Již dříve se spekulovalo o tom, že by oblíbená komunikační aplikace WhatsApp obsahovala reklamy, nakonec z toho ale společnost upustila. Obávala se totiž, že si tím znepřátelí svou uživatelskou základnu. Dnes je ale všechno jinak. WhatsApp bude nově podporovat reklamu.

Když koupil Facebook v roce 2014 WhatsApp za 16 miliard dolarů, jeho šéf Mark Zuckerberg uklidňoval, že reklamy na komunikační platformě zavést nehodlá. O pár let později se ale objevily zprávy, že by svůj slib mohl Zuckerberg porušit.

Implementace reklamy do WhatsAppu se zvažovala o čtyři roky později. Panovaly ale obavy, že tím pobouří mnoho uživatelů. Nejedná se totiž o populární krok, i když pro firmy představuje klíčové zisky. Z tohoto nápadu ale sešlo.

WhatsApp bude podporovat reklamy, zatím ale jejich testování neprobíhá

WhatsApp bude podporovat reklamy, zatím ale jejich testování neprobíhá. Zdroj: Unsplash

Mateřská společnost WhatsAppu Meta Platforms, která mimo jiné vlastní i Facebook a Instagram, ale hledá zisky všude, kde se dá. A vzhledem k popularitě a rozšířenosti komunikační aplikace se dnes riskovat nebojí.

Šéf WhatsAppu Will Cathcart pro brazilský web Folhe De S.Paulo řekl, že WhatsApp bude v budoucnu na některých místech zobrazovat reklamy. Zobrazovat je bude například v přehledu aktualit. Nebudou se ale zobrazovat v prostředí pro zasílání zpráv.

Reklamy jako poslední naděje

Reklamy se nebudou zobrazovat ani ve složce s doručenými zprávami. Mluvčí Mety však prozradil, že WhatsApp zatím reklamy ani na jednom ze světových trhů netestuje.

Nesmíme však zapomínat, že pro firmu jsou reklamy klíčovým zdrojem zisků. Je tedy pouze otázkou času, než po Facebooku a Instagramu dojde i na WhatsApp. Ten má po celém světě dvě miliardy uživatelů a je nesmírně populární u uživatelů i firem, které jej používají pro skupinovou komunikaci.

Reklamy nebudou vyskakovat v prostoru pro odesílání zpráv

Reklamy zatím naštěstí nebudou vyskakovat v prostoru pro odesílání zpráv. Zdroj: Unsplash

Po vypuknutí války na Ukrajině, kvůli níž začali uživatelé i firmy šetřit, začaly technologické firmy a provozovatelé sociálních platforem i streamovacích služeb hledat zisky jinde. Reklamy proto v jednom ze svých předplatných zavedl například Netflix.

Meta naproti tomu zavedla předplatné pro Facebook a Instagram v Evropě kvůli příliš přísným regulačním zákonům. Představila předplatné, které neobsahuje reklamu, ale uživatelé za tuto variantu zaplatí stovky korun měsíčně.

Zdroje: 1, 2

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
NVIDIA investuje do Intelu: Vzniknou procesory s integrovanou grafikou RTX
Obrázek: Test MOVA V50 Ultra: Robovysavač přeleze extrémně vysoké prahy, pohlídá domácnost a vytře horkou vodou
94%
Test MOVA V50 Ultra: Robovysavač přeleze extrémně vysoké prahy, pohlídá domácnost a vytře horkou vodou
iPhone 17 Pro s čipem A19 Pro nemá konkurenci. Mobilní čip předčí i výkonné procesory pro PC
Obrázek: Vychlazená sodovka tekoucí přímo z kohoutku? Chytré řešení od Teka vám přefiltruje vodu a odstraní mikroplasty
Vychlazená sodovka tekoucí přímo z kohoutku? Chytré řešení od Teka vám přefiltruje vodu a odstraní mikroplasty
Google varuje před obřím únikem dat. 2,5 miliardy uživatelů Gmailu v ohrožení
Jste opravdový Applista? Těchto pět tipů by měl znát každý majitel iPhonu
Obrázek: Zkrachoval vám dodavatel fotovoltaiky? Nepropadejte panice, takto situaci vyřešíte
Zkrachoval vám dodavatel fotovoltaiky? Nepropadejte panice, takto situaci vyřešíte
Soukromé konverzace s ChatGPT byly dohledatelné ve vyhledávačích. Jak být o krok napřed?