Nepopulární novinka: Do WhatsAppu přibudou reklamy

Již dříve se spekulovalo o tom, že by oblíbená komunikační aplikace WhatsApp obsahovala reklamy, nakonec z toho ale společnost upustila. Obávala se totiž, že si tím znepřátelí svou uživatelskou základnu. Dnes je ale všechno jinak. WhatsApp bude nově podporovat reklamu.

Když koupil Facebook v roce 2014 WhatsApp za 16 miliard dolarů, jeho šéf Mark Zuckerberg uklidňoval, že reklamy na komunikační platformě zavést nehodlá. O pár let později se ale objevily zprávy, že by svůj slib mohl Zuckerberg porušit.

Implementace reklamy do WhatsAppu se zvažovala o čtyři roky později. Panovaly ale obavy, že tím pobouří mnoho uživatelů. Nejedná se totiž o populární krok, i když pro firmy představuje klíčové zisky. Z tohoto nápadu ale sešlo.

WhatsApp bude podporovat reklamy, zatím ale jejich testování neprobíhá

WhatsApp bude podporovat reklamy, zatím ale jejich testování neprobíhá. Zdroj: Unsplash

Mateřská společnost WhatsAppu Meta Platforms, která mimo jiné vlastní i Facebook a Instagram, ale hledá zisky všude, kde se dá. A vzhledem k popularitě a rozšířenosti komunikační aplikace se dnes riskovat nebojí.

Šéf WhatsAppu Will Cathcart pro brazilský web Folhe De S.Paulo řekl, že WhatsApp bude v budoucnu na některých místech zobrazovat reklamy. Zobrazovat je bude například v přehledu aktualit. Nebudou se ale zobrazovat v prostředí pro zasílání zpráv.

Reklamy jako poslední naděje

Reklamy se nebudou zobrazovat ani ve složce s doručenými zprávami. Mluvčí Mety však prozradil, že WhatsApp zatím reklamy ani na jednom ze světových trhů netestuje.

Nesmíme však zapomínat, že pro firmu jsou reklamy klíčovým zdrojem zisků. Je tedy pouze otázkou času, než po Facebooku a Instagramu dojde i na WhatsApp. Ten má po celém světě dvě miliardy uživatelů a je nesmírně populární u uživatelů i firem, které jej používají pro skupinovou komunikaci.

Reklamy nebudou vyskakovat v prostoru pro odesílání zpráv

Reklamy zatím naštěstí nebudou vyskakovat v prostoru pro odesílání zpráv. Zdroj: Unsplash

Po vypuknutí války na Ukrajině, kvůli níž začali uživatelé i firmy šetřit, začaly technologické firmy a provozovatelé sociálních platforem i streamovacích služeb hledat zisky jinde. Reklamy proto v jednom ze svých předplatných zavedl například Netflix.

Meta naproti tomu zavedla předplatné pro Facebook a Instagram v Evropě kvůli příliš přísným regulačním zákonům. Představila předplatné, které neobsahuje reklamu, ale uživatelé za tuto variantu zaplatí stovky korun měsíčně.

Zdroje: 1, 2

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Obrázek: Viry se maskují jako populární mobilní hry. Cílem jsou bankovní účty uživatelů Androidu
Viry se maskují jako populární mobilní hry. Cílem jsou bankovní účty uživatelů Androidu
Obrázek: Smartphone jako konzole? Ukážeme vám, jak využít POCO F6 Pro na maximum
Smartphone jako konzole? Ukážeme vám, jak využít POCO F6 Pro na maximum
Obrázek: Už žádné sankce: OPPO a Ericsson uzavřely globální dohodu o spolupráci v oblasti 5G technologií
Už žádné sankce: OPPO a Ericsson uzavřely globální dohodu o spolupráci v oblasti 5G technologií
Obrázek: Sony A1: Fotoaparát, který vyfotil kulku u hlavy Donalda Trumpa
Sony A1: Fotoaparát, který vyfotil kulku u hlavy Donalda Trumpa
Obrázek: Mýtus o dedikovaných IP adresách v e-mail marketingu: Opravdu zlepšují doručitelnost?
Mýtus o dedikovaných IP adresách v e-mail marketingu: Opravdu zlepšují doručitelnost?
Obrázek: Přijdou silné bouřky, nebo slabé přeháňky? Přesná aplikace vám to pomůže zjistit
Přijdou silné bouřky, nebo slabé přeháňky? Přesná aplikace vám to pomůže zjistit
Obrázek: Znásobte své finance s AI, nabádají podvodníci Čechy na Facebooku. Jak je nahlásit a ochránit ostatní?
Znásobte své finance s AI, nabádají podvodníci Čechy na Facebooku. Jak je nahlásit a ochránit ostatní?
Obrázek: Česko zasáhnou velmi silné bouřky: Jak ochránit elektroniku a spotřebiče před zničením bleskem?
Česko zasáhnou velmi silné bouřky: Jak ochránit elektroniku a spotřebiče před zničením bleskem?