Nepopulární novinka: Do WhatsAppu přibudou reklamy

Již dříve se spekulovalo o tom, že by oblíbená komunikační aplikace WhatsApp obsahovala reklamy, nakonec z toho ale společnost upustila. Obávala se totiž, že si tím znepřátelí svou uživatelskou základnu. Dnes je ale všechno jinak. WhatsApp bude nově podporovat reklamu.

Když koupil Facebook v roce 2014 WhatsApp za 16 miliard dolarů, jeho šéf Mark Zuckerberg uklidňoval, že reklamy na komunikační platformě zavést nehodlá. O pár let později se ale objevily zprávy, že by svůj slib mohl Zuckerberg porušit.

Implementace reklamy do WhatsAppu se zvažovala o čtyři roky později. Panovaly ale obavy, že tím pobouří mnoho uživatelů. Nejedná se totiž o populární krok, i když pro firmy představuje klíčové zisky. Z tohoto nápadu ale sešlo.

WhatsApp bude podporovat reklamy, zatím ale jejich testování neprobíhá

WhatsApp bude podporovat reklamy, zatím ale jejich testování neprobíhá. Zdroj: Unsplash

Mateřská společnost WhatsAppu Meta Platforms, která mimo jiné vlastní i Facebook a Instagram, ale hledá zisky všude, kde se dá. A vzhledem k popularitě a rozšířenosti komunikační aplikace se dnes riskovat nebojí.

Šéf WhatsAppu Will Cathcart pro brazilský web Folhe De S.Paulo řekl, že WhatsApp bude v budoucnu na některých místech zobrazovat reklamy. Zobrazovat je bude například v přehledu aktualit. Nebudou se ale zobrazovat v prostředí pro zasílání zpráv.

Reklamy jako poslední naděje

Reklamy se nebudou zobrazovat ani ve složce s doručenými zprávami. Mluvčí Mety však prozradil, že WhatsApp zatím reklamy ani na jednom ze světových trhů netestuje.

Nesmíme však zapomínat, že pro firmu jsou reklamy klíčovým zdrojem zisků. Je tedy pouze otázkou času, než po Facebooku a Instagramu dojde i na WhatsApp. Ten má po celém světě dvě miliardy uživatelů a je nesmírně populární u uživatelů i firem, které jej používají pro skupinovou komunikaci.

Reklamy nebudou vyskakovat v prostoru pro odesílání zpráv

Reklamy zatím naštěstí nebudou vyskakovat v prostoru pro odesílání zpráv. Zdroj: Unsplash

Po vypuknutí války na Ukrajině, kvůli níž začali uživatelé i firmy šetřit, začaly technologické firmy a provozovatelé sociálních platforem i streamovacích služeb hledat zisky jinde. Reklamy proto v jednom ze svých předplatných zavedl například Netflix.

Meta naproti tomu zavedla předplatné pro Facebook a Instagram v Evropě kvůli příliš přísným regulačním zákonům. Představila předplatné, které neobsahuje reklamu, ale uživatelé za tuto variantu zaplatí stovky korun měsíčně.

Zdroje: 1, 2

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Inline Feedbacks
View all comments
Obrázek: AI Gemini je schopnější než lidé i ChatGPT. Co dokáže nová umělá inteligence od Google?
AI Gemini je schopnější než lidé i ChatGPT. Co dokáže nová umělá inteligence od Google?
Obrázek: Jak vznikají chytré telefony? Návštěva továrny značky vivo aneb od součástek ke smartphonu ve vaší kapse
Jak vznikají chytré telefony? Návštěva továrny značky vivo aneb od součástek ke smartphonu ve vaší kapse
Obrázek: Rozhovor o chytrých televizorech: Na 8K ještě nenastal ten správný čas, věří Danny Tack z TP Vision
Rozhovor o chytrých televizorech: Na 8K ještě nenastal ten správný čas, věří Danny Tack z TP Vision
Obrázek: Tesla Cybertruck utáhne motor vesmírné rakety a naložená ve sprintu porazila i Porsche 911
Tesla Cybertruck utáhne motor vesmírné rakety a naložená ve sprintu porazila i Porsche 911
Obrázek: Hledáte nejlepší chytré hodinky pro muže? Vybrali jsme za vás
Hledáte nejlepší chytré hodinky pro muže? Vybrali jsme za vás
Obrázek: Píše vám Alza.cz? Podvodníci zneužívají Vánoc a luxují konta přes falešné stránky e-shopu
Píše vám Alza.cz? Podvodníci zneužívají Vánoc a luxují konta přes falešné stránky e-shopu
Obrázek: Co je to PPC reklama a kde všude se může zobrazit?
Co je to PPC reklama a kde všude se může zobrazit?
Obrázek: Nabíjení elektromobilu na cestách: Jak využít hotelové nabíječky?
Nabíjení elektromobilu na cestách: Jak využít hotelové nabíječky?