Streamovací (stále ještě) obr Netflix pro magazín The Hollywood Reporter potvrdil, že do konce letošního roku přidá možnost sledovat Netflix za nižší měsíční poplatky – ale divák za to bude muset sledovat reklamy.
O možnosti přidání nové úrovně předplatného s reklamami se spekuluje už od května, své budoucí plány však Netflix poprvé oficiálně potvrdil až nyní.
Nová varianta má přilákat nové potenciální zákazníky, kteří si měsíční předplatné nemohou dovolit nebo za něj zkrátka nechtějí platit tolik peněz – ale nevadí jim u oblíbených seriálů či filmů sledovat reklamy, podobně jako u tradičního televizního vysílání.
Levněji, ale s reklamami
U standardního předplatného se reklamy nevyskytnou, s největší pravděpodobností navíc model firma nejprve otestuje pouze ve Spojených státech. Něco podobného plánuje také přímý konkurent Disney+, který nedávno dorazil do Česka a který také hodlá do konce letošního roku otestovat reklamy – nejprve v USA a pokud se „varianta zdarma“ osvědčí, pak s ní bude expandovat do Evropy a zbytku světa.
S tím, jak se zvyšuje počet služeb, které po uživatelích požadují měsíční předplatné, se ale také logicky tříští základna zákazníků, co jsou ochotní pravidelně platit; obzvláště s blížící se ekonomickou krizí a rychle rostoucí inflací může být pro streamovací obry těžké udržet si současnou popularitu a diváckou základnu.
Pro Netflix to platí dvojnásob – v poslední době se mu zrovna moc nedaří. Levnější předplatné s reklamami může představovat cestu kupředu, ale server musí svou strategii prodat a nastavit správně cenu.
Podobnou strategii už v praxi testuje HBO Max, ovšem rovněž jen v USA.
Zdroj: THR