Reklamy na Netflixu budou, ale jen v USA – výměnou za levnější předplatné

Streamovací (stále ještě) obr Netflix pro magazín The Hollywood Reporter potvrdil, že do konce letošního roku přidá možnost sledovat Netflix za nižší měsíční poplatky – ale divák za to bude muset sledovat reklamy.

O možnosti přidání nové úrovně předplatného s reklamami se spekuluje už od května, své budoucí plány však Netflix poprvé oficiálně potvrdil až nyní.

Obrázek: Reklamy na Netflixu budou, ale jen v USA – výměnou za levnější předplatné

Zdroj: Pixabay

Nová varianta má přilákat nové potenciální zákazníky, kteří si měsíční předplatné nemohou dovolit nebo za něj zkrátka nechtějí platit tolik peněz – ale nevadí jim u oblíbených seriálů či filmů sledovat reklamy, podobně jako u tradičního televizního vysílání.

Levněji, ale s reklamami

U standardního předplatného se reklamy nevyskytnou, s největší pravděpodobností navíc model firma nejprve otestuje pouze ve Spojených státech. Něco podobného plánuje také přímý konkurent Disney+, který nedávno dorazil do Česka a který také hodlá do konce letošního roku otestovat reklamy – nejprve v USA a pokud se „varianta zdarma“ osvědčí, pak s ní bude expandovat do Evropy a zbytku světa.

Obrázek: Reklamy na Netflixu budou, ale jen v USA – výměnou za levnější předplatné

Zdroj: Pixabay

S tím, jak se zvyšuje počet služeb, které po uživatelích požadují měsíční předplatné, se ale také logicky tříští základna zákazníků, co jsou ochotní pravidelně platit; obzvláště s blížící se ekonomickou krizí a rychle rostoucí inflací může být pro streamovací obry těžké udržet si současnou popularitu a diváckou základnu.

Pro Netflix to platí dvojnásob – v poslední době se mu zrovna moc nedaří. Levnější předplatné s reklamami může představovat cestu kupředu, ale server musí svou strategii prodat a nastavit správně cenu.

Podobnou strategii už v praxi testuje HBO Max, ovšem rovněž jen v USA.

Zdroj: THR

Obrázek: Jak vznikají chytré telefony? Návštěva továrny značky vivo aneb od součástek ke smartphonu ve vaší kapse
Jak vznikají chytré telefony? Návštěva továrny značky vivo aneb od součástek ke smartphonu ve vaší kapse
Obrázek: Rozhovor o chytrých televizorech: Na 8K ještě nenastal ten správný čas, věří Danny Tack z TP Vision
Rozhovor o chytrých televizorech: Na 8K ještě nenastal ten správný čas, věří Danny Tack z TP Vision
Obrázek: Tesla Cybertruck utáhne motor vesmírné rakety a naložená ve sprintu porazila i Porsche 911
Tesla Cybertruck utáhne motor vesmírné rakety a naložená ve sprintu porazila i Porsche 911
Obrázek: Saramonic BlinkMe B2: Mikrofon, se kterým vás uslyší i uvidí
Saramonic BlinkMe B2: Mikrofon, se kterým vás uslyší i uvidí
Obrázek: Píše vám Alza.cz? Podvodníci zneužívají Vánoc a luxují konta přes falešné stránky e-shopu
Píše vám Alza.cz? Podvodníci zneužívají Vánoc a luxují konta přes falešné stránky e-shopu
Obrázek: Co je to PPC reklama a kde všude se může zobrazit?
Co je to PPC reklama a kde všude se může zobrazit?
Obrázek: Nabíjení elektromobilu na cestách: Jak využít hotelové nabíječky?
Nabíjení elektromobilu na cestách: Jak využít hotelové nabíječky?
Obrázek: Gravírujeme laserem do dřeva i kovu: Praktický test gravírovačky TWO TREES TS2 10W
Gravírujeme laserem do dřeva i kovu: Praktický test gravírovačky TWO TREES TS2 10W