Streamovací (stále ještě) obr Netflix pro magazín The Hollywood Reporter potvrdil, že do konce letošního roku přidá možnost sledovat Netflix za nižší měsíční poplatky – ale divák za to bude muset sledovat reklamy.
O možnosti přidání nové úrovně předplatného s reklamami se spekuluje už od května, své budoucí plány však Netflix poprvé oficiálně potvrdil až nyní.
![Obrázek: Reklamy na Netflixu budou, ale jen v USA – výměnou za levnější předplatné Obrázek: Reklamy na Netflixu budou, ale jen v USA – výměnou za levnější předplatné](https://1501573522.rsc.cdn77.org/wp-content/uploads/2019/03/business-close-up-conceptual-987586-1024x683.jpg)
Zdroj: Pixabay
Nová varianta má přilákat nové potenciální zákazníky, kteří si měsíční předplatné nemohou dovolit nebo za něj zkrátka nechtějí platit tolik peněz – ale nevadí jim u oblíbených seriálů či filmů sledovat reklamy, podobně jako u tradičního televizního vysílání.
Levněji, ale s reklamami
U standardního předplatného se reklamy nevyskytnou, s největší pravděpodobností navíc model firma nejprve otestuje pouze ve Spojených státech. Něco podobného plánuje také přímý konkurent Disney+, který nedávno dorazil do Česka a který také hodlá do konce letošního roku otestovat reklamy – nejprve v USA a pokud se „varianta zdarma“ osvědčí, pak s ní bude expandovat do Evropy a zbytku světa.
![Obrázek: Reklamy na Netflixu budou, ale jen v USA – výměnou za levnější předplatné Obrázek: Reklamy na Netflixu budou, ale jen v USA – výměnou za levnější předplatné](https://1501573522.rsc.cdn77.org/wp-content/uploads/2017/03/online-services-1024x551.jpg)
Zdroj: Pixabay
S tím, jak se zvyšuje počet služeb, které po uživatelích požadují měsíční předplatné, se ale také logicky tříští základna zákazníků, co jsou ochotní pravidelně platit; obzvláště s blížící se ekonomickou krizí a rychle rostoucí inflací může být pro streamovací obry těžké udržet si současnou popularitu a diváckou základnu.
Pro Netflix to platí dvojnásob – v poslední době se mu zrovna moc nedaří. Levnější předplatné s reklamami může představovat cestu kupředu, ale server musí svou strategii prodat a nastavit správně cenu.
Podobnou strategii už v praxi testuje HBO Max, ovšem rovněž jen v USA.
Zdroj: THR