Plán Netflixu zavést nový tarif obsahující reklamy visí ve vzduchu již od doby úpadku nových uživatelů. Nyní to vypadá, že se však i v rámci této nabídky můžeme dočkat obsahu bez reklam.
Exkluzivita streamovací platformy Netflix tkvěla až donedávna mimo jiné v absenci jakýchkoliv reklam v průběhu sledování či v rámci samotného prohlížeče. Právě i díky tomu se této společnosti dařilo si dlouhodobě udržovat stálé klienty a v pravidelném tempu získávat i nové zákazníky.
Reklamy ano, ale jen někde
Ústup pandemie koronaviru a postupný přechod uživatelů k stále populárnější platformě Disney+ však měly za následek pokles celkových diváků Netflixu, což se za dobu fungování společnosti na trhu dosud nestalo. Firma se tak rozhodla na tuto situaci reagovat poněkud překvapujícím způsobem, a sice zavést novou úroveň předplatného, která bude nové uživatele lákat zejména nižší cenovkou. Diváci však budou muset v určitém měřítku polevit ze svého komfortu, a zvyknout si tak na reklamní sdělení či různé další formy komerce během sledování svých oblíbených pořadů.
Oznámení této nové „služby“, která by měla přijít začátkem roku 2023 ve spolupráci se společností Microsoft, se pak mezi širokou veřejností nesetkalo s příliš vřelým přijetím. Právě absence reklam totiž byla jedním z důvodů, proč lidé dávali streamovacím platformám přednost před běžným televizním vysíláním. Vedení Netflixu si nesouhlas s novou verzí předplatného očividně uvědomilo, a přišlo tak s novou myšlenkou, kdy by i v tomto tarifu bylo možné získat alespoň část obsahu úplně bez reklam.
O které programy se má jednat? Podle magazínu Bloomberg plánuje Netflix omezit reklamy například u nově uvedených filmů či seriálů z vlastní produkce. Ty by tedy v případě předplatného s reklamami byly v době vydání kompletně bez komerčních oznámení. Až s po určitém čase od uvedení snímku by pak Netflix reklamy do svých filmů či seriálů zavedl.
Pro děti bez reklam
Další výjimka by se měla týkat obsahu pro děti. Ten by měl být zachován v současném formátu, tedy zcela bez reklam. Obdobným způsobem by pak měl fungovat i předplatitelský program s reklamami, který plánuje i Disney+ koncem letošního roku. Možná právě odsud se Netflix při sestavování svého nového modelu hodlá inspirovat. Filmy a seriály pro nejmenší by tak nadále měly zůstat přístupné bez reklamních pauz či jiných komerčních sdělení.
Přestože je oznámení Netflixu o spuštění nového režimu předplatného známé již delší dobu, firma samotná o jeho plánované podobě prakticky mlčí. Veškeré informace tak pochází z dosud neoficiálních zdrojů, úseků zdrojových kódů z aktualizovaných aplikací či jiných spekulací. Na oficiální stanovisko poskytovatele dosud nejpopulárnější streamovací platformy si tak budeme muset ještě počkat.