Streamovací gigant Netflix zruší na trzích, kde už zavedl předplatné Standard s reklamami, předplatné Basic, a to i pro stávající klienty. Navíc plánuje zvýšit dosavadní ceny předplatného, neboť hodlá více investovat do vylepšení platformy. Zatím není jasné, o kolik si připlatíme.
Loňský rok byl pro streamovací službu Netflix zlomový. Zavedla nové předplatné s reklamami a zarazila sdílní hesel. Změny si však přichystala i na letošní rok. Většinu lidí přitom asi moc nepotěší. Bude totiž opět chtít více peněz.
Společnost hodlá zrušit předplatné Basic, tedy to nejlevnější. S ním se můžete dívat na firmy či seriály ve stejnou dobu pouze na jednom zařízení s rozlišením 720p. V Česku však zatím firma tohle předplatné, které vyjde na 199 korun měsíčně, nezruší.

Netflix hodlá investovat do vylepšování služeb. Zdroj: Unsplash
K tomuto kroku přistoupí pouze na trzích, kde už provozuje předplatné Standard s reklamami. Tento tarif se zřejmě Netflixu vyplatil. Má totiž už 40 procent všech registrací na trzích, v nichž byl zaveden.
Předplatné Basic už na těchto trzích Netflix u nových a vracejících se zákazníků neumožňoval. Lidé, kteří ho už ale měli, si jej mohli ponechat, dokud jim předplatné nevyprší, napsal server The Verge. Nyní platforma tohle předplatné zruší i u stávajících předplatitelů.
Zdražování
Nejprve se změny projeví na trzích Kanady a Velké Británie. Další země budou postupně následovat. Kromě zrušení základního tarifu Basic na vybraných trzích plánuje Netflix i zvýšit stávající ceny předplatného (Standard a Premium).
Není jasné, kdy a na kterých trzích sazby zvedne. Jako důvod uvádí nové investice do rozvoje a vylepšení platformy. „S tím, jak investujeme do Netflixu a vylepšujeme jej, občas naše předplatitele požádáme, aby zaplatili něco navíc,“ napsala firma v dopise akcionářům.

Předplatitelé Netflixu si letos sáhnou hlouběji do kapes. Foto: Unsplash
Tato částka má odrážet veškerá vylepšení. Společnosti to podle dopisu pomáhá dosahovat růstu a zlepšování veškerých služeb. Netflix se už nemusí exodu diváků obávat. Ve čtvrtém loňském čtvrtletí získal dalších 13,1 milionu předplatitelů.
Celkem už má 247 milionů registrací. Předplatné s reklamami je nyní na 23 milionech aktivních uživatelích. Netflix vsadil na inzerci, protože finančně neutáhl podnikání předplatným. I to byl důvod zátahu proti „černým pasažérům“.
Zdroje: The Verge