NVIDIA na konferenci COMPUTEX 2024 představila nové technologie, které jsou o krok blíže tomu, proměnit naše počítače ve skutečné AI asistenty. Klíčovou roli v tom hrají projekty jako G-Assist a platforma ACE pro digitální humanoidy. Jak fungují a co umí?
NVIDIA v rámci své prezentace kombinovala již představené technologie a inovace s několika novinkami. Směr je však jasný. Budovaný ekosystém aplikací a služeb změní způsob, jakým interagujeme s našimi počítači. Od AI asistentů v hrách až po pokročilé nástroje pro vývojáře, NVIDIA chce stát v čele vývoje umělé inteligence ve všech sférách, i na osobních počítačích.
Projekt G-Assist: Chytrý AI asistent v aplikacích a hrách
Jednou z nejzajímavějších novinek je Projekt G-Assist. Chytrý AI asistent je navržen tak, aby hráčům poskytoval kontextově relevantní rady a pomoc přímo v průběhu hraní. Díky generativní AI může G-Assist analyzovat herní situace a odpovídat na otázky týkající se herních strategií, mechanismů, nebo dokonce optimalizace herního výkonu počítače. Ve spolupráci s vývojáři hry ARK: Survival Ascended společnost NVIDIA předvedla, jak může tento asistent pomoci hráčům navigovat se v komplexních herních světech a zvládat náročné úkoly.
G-Assist využívá hlasové a textové vstupy hráčů a kombinuje je s aktuálními informacemi ze hry. Pomocí AI modelů analyzuje tyto informace a poskytuje personalizované odpovědi, které hráči dostanou ve formě textu nebo hlasu. Tento systém také dokáže optimalizovat výkon herního systému, nastavovat grafické parametry a dokonce snižovat spotřebu energie bez ztráty výkonu.
ACE NIM: Digitální humanoidi na vašem PC
Další technologie ACE NIM pro digitální humanoidy. Tato technologie umožňuje vývojářům rychleji a efektivněji nasazovat AI modely na PC a pracovní stanice. Na konferenci COMPUTEX byla technologie představena prostřednictvím ukázky Covert Protocol, která demonstrovala možnosti NVIDIA Audio2Face a Riva pro automatické rozpoznávání řeči a animaci obličejů, vše běžící lokálně na zařízení.
ACE NIM mikroslužby dramaticky zkracují čas potřebný k nasazení AI modelů, čímž umožňují rychlejší a kvalitnější implementaci digitálních humanoidů. Tyto technologie mohou být využity v různých aplikacích od interaktivních her po pokročilé zákaznické služby.
RTX AI Toolkit: Užitečný nástroj pro vývojáře
NVIDIA také představila RTX AI Toolkit, sadu nástrojů a SDK pro vývojáře, které usnadňují přizpůsobení, optimalizaci a nasazení AI modelů na PC. Tento toolkit umožňuje vývojářům přizpůsobit předtrénované modely a optimalizovat je pro lepší výkon a nižší spotřebu paměti. Například s pomocí nástroje TensorRT mohou vývojáři zmenšit velikost modelů až třikrát a zvýšit jejich výkon až čtyřnásobně.
RTX AI Toolkit je klíčovým nástrojem pro společnosti jako Adobe a Blackmagic Design, které jej integrují do svých aplikací pro urychlení AI výkonu, viz náš nedávný článek o možnostech AI v Adobe Photoshopu.
Windows Copilot Runtime: Nové možnosti využití lokálních AI modelů
Spolupráce mezi NVIDIA a Microsoftem přináší nové generativní AI schopnosti do nativních a webových aplikací pro Windows. Tento projekt poskytne vývojářům přístup k API pro GPU akcelerované malé jazykové modely (SLM), které mohou běžet lokálně a poskytovat rychlé AI odpovědi.
SLM modely mohou být použity pro různé úkoly, jako je sumarizace obsahu, generování textu a automatizace úkolů, přičemž RAG schopnosti umožňují přístup k doménově specifickým informacím. Tato spolupráce umožní vývojářům snadno integrovat AI funkce do svých aplikací a využívat k tomu jednoduše výkon RTX GPU.
AI pro tvorbu obsahu a editaci videa
NVIDIA také integruje AI akceleraci do aplikací pro tvorbu obsahu a editaci videa. RTX Remix umožňuje remasterování klasických her s plným ray tracingem a realistickými materiály. Od svého spuštění bylo pomocí tohoto nástroje vytvořeno přes 100 RTX remasterů, což ukazuje na jeho obrovský potenciál pro herní komunitu.
RTX Video pro změnu přináší vysoké rozlišení videa do prohlížečů a aplikací pro editaci videa. Tato technologie umožňuje editorům videa upscalovat nižší kvalitu videa na 4K rozlišení a konvertovat standardní dynamický rozsah na HDR, čímž se výrazně zlepšuje kvalita výsledného obsahu.
Zdroj: TZ NVIDIA Computex