Je pravda, že jde o americké společnosti; nicméně obě jsou svojí velikostí tak výjimečné – a odhadovaná hodnota spojení tak vysoká – že si zpráva zaslouží svůj komentář i v evropském prostředí.
Obě společnosti, jejichž společným jmenovatelem je šíření televizního vysílání, se na fúzi dohodly včera odpoledne. CBS v ČR není jako entita aktivní, Viacom je přítomen o něco více, a to skrze dostupnost kanálů MTV, Nickelodeon a také Comedy Central, kterýžto program u nás operuje pod názvem Prima Comedy Central.
Žádné větší změny, jen spojení v jedno
Nově vzniknuvší společnost ViacomCBS se má kromě televizních kanálů soustředit hlavně na streamovací služby, což je zajímavá novinka, která ukazuje, že tradiční mediální domy si hledají své místo v internetové éře.
Viacom do fúze přihodí svůj majetek a mezinárodní licence (vysílání Comedy Central a dalších kanálů v ČR by to nemělo nijak ovlivnit) spolu se studiem Paramount, CBS dodá vysílací síť po USA a prémiovou síť Showtime. Kombinovaná hodnota obou firem by měla dosahovat hodnoty 30 miliard dolarů, v přepočtu téměř 700 miliard korun.
Obě společnosti už spolu překvapivě jednou byly. V roce 2006 se entity Viacom a CBS oddělily; a letos se zase k sobě vrátí, zdá se.
Podepsání včerejší dohody je významný krok kupředu, byť celé transakci může ještě zabránit FCC nebo jiný úřad, není to však pravděpodobné. Fúze se už roky odkládá, pokaždé do chystaných plánů něco vleze – tentokrát už by však mělo vše vyjít a stát se tak jednou z nejvýznamnějších mergerů roku.
Zdroj: WSJ