Pohřebiště automobilů v Kalifornii: Výsledek skandálu Dieselgate

Ačkoliv v Evropě došlo na pár ostrých slov a odvolání části vyššího management, veřejnost zůstala vůči podvodům s detekcí úrovně emisí převážně chladná. Hlavním problémem Volkswagenu jsou tak Spojené státy americké.

Dieselgate ranil Volkswagen na pověsti i penězích

Není divu – aféra se skutečně týká primárně USA a američtí zákazníci tradičně reagují na podvody firem velice agresivním způsobem. Nejinak je tomu i v tomto případě: mediální lynčování Volkswagenu neutichá ani po letech.

Ekologický boj však má v tomto případě poněkud smutné důsledky, které jsou paradoxně vzato dosti neekologické. V Kalifornii a Detroitu vznikly obří dieselové vozové parky, které obsahují přes 300 000 automobilů s upraveným měřičem emisí, které firma odkoupila zpět od amerických majitelů a které nyní chátrají uprostřed pouště.

Nejen pouště – Volkswagen celkem využívá až 37 různé velkých oblastí, ve kterých přes čtvrt milionů vozů ukládá, než vymyslí, co přesně s nimi udělat.

Umístit gigantické množství vozů bude pro společnost nesmírně těžké, dohromady jich má být kolem 500 000. Na vyrovnání se s majiteli, organizacemi na ochranu životního prostředí, dealery a jednotlivými státy USA firma vyhradila 25 miliard dolarů. Tak citelná je cena za podvody u přísných emisních zkoušek ve Spojených státech. Jen kompenzace zákazníkům do března letošního roku činí téměř 8 miliard dolarů.

Obrázek: Pohřebiště automobilů v Kalifornii: Výsledek skandálu Dieselgate

Zdroj: BBC

Dieselgate, jak aféru pojmenovali uživatelé Twitteru a dalších sociálních sítí, se datuje již do září 2015. Tehdy americká Agentura na ochranu životního prostředí (EPA) prohřešek vozů Volkswagenu odhalila.

Plánem Volkwagenu je vozidla postupně vrátit do prodeje poté, co američtí regulátoři schválí úpravy emisí vozů. Agentuře Reuters to řekla mluvčí Volkswagenu Jeannine Ginivanová. Firma je prý pravidelně udržuje, což se však u počtu 300 000 vozů – natož budoucích 500 tisíc – zdá ne zcela pravděpodobné.

Skandál stál místo Martina Winterkorna, CEO Volkswagen Group, Heinze-Jakoba Neussera, šéfa vývoje Volkswagenu a Ulricha Hackenberga, který šéfoval vývoji v Audi. Pozastavenou činnost měl šéf R&D Porsche Wolfgang Hatz, který později na pozici rezignoval.

Zdroj: Reuters

Obrázek: Opisování čísel z platebních karet skončí do roku 2030: Mastercard věří v tokenizaci
Opisování čísel z platebních karet skončí do roku 2030: Mastercard věří v tokenizaci
Obrázek: Zvykejte si. Nové AI tlačítko brzy najdete na každé klávesnici. ASUS představil novou generaci PC s Copilot+
Zvykejte si. Nové AI tlačítko brzy najdete na každé klávesnici. ASUS představil novou generaci PC s Copilot+
Obrázek: Spíte špatně? Nechte si poradit od chytrých hodinek Huawei Watch Fit 3
Spíte špatně? Nechte si poradit od chytrých hodinek Huawei Watch Fit 3
Obrázek: Chytrý fotbalový míč pro EURO 2024: S čipy uvnitř dokáže sledovat každý pohyb
Chytrý fotbalový míč pro EURO 2024: S čipy uvnitř dokáže sledovat každý pohyb
Obrázek: Konec pirátů v Česku, nebo začátek cenzury? Soud nečekaně zablokoval alternativy Ulož.to
Konec pirátů v Česku, nebo začátek cenzury? Soud nečekaně zablokoval alternativy Ulož.to
Obrázek: Jak efektivně využít chytré hodinky? Trenér, hudební přehrávač a svítilna na ruce
Jak efektivně využít chytré hodinky? Trenér, hudební přehrávač a svítilna na ruce
Obrázek: Explozí na třídicích linkách přibývá. Kam vyhazovat elektronické hračky a jak je třídit?
Explozí na třídicích linkách přibývá. Kam vyhazovat elektronické hračky a jak je třídit?
Obrázek: Tuhle chybu dělá většina z nás: Datum narození jako heslo nepoužívejte
Tuhle chybu dělá většina z nás: Datum narození jako heslo nepoužívejte