Pohřebiště automobilů v Kalifornii: Výsledek skandálu Dieselgate

Ačkoliv v Evropě došlo na pár ostrých slov a odvolání části vyššího management, veřejnost zůstala vůči podvodům s detekcí úrovně emisí převážně chladná. Hlavním problémem Volkswagenu jsou tak Spojené státy americké.

Dieselgate ranil Volkswagen na pověsti i penězích

Není divu – aféra se skutečně týká primárně USA a američtí zákazníci tradičně reagují na podvody firem velice agresivním způsobem. Nejinak je tomu i v tomto případě: mediální lynčování Volkswagenu neutichá ani po letech.

Ekologický boj však má v tomto případě poněkud smutné důsledky, které jsou paradoxně vzato dosti neekologické. V Kalifornii a Detroitu vznikly obří dieselové vozové parky, které obsahují přes 300 000 automobilů s upraveným měřičem emisí, které firma odkoupila zpět od amerických majitelů a které nyní chátrají uprostřed pouště.

Nejen pouště – Volkswagen celkem využívá až 37 různé velkých oblastí, ve kterých přes čtvrt milionů vozů ukládá, než vymyslí, co přesně s nimi udělat.

Umístit gigantické množství vozů bude pro společnost nesmírně těžké, dohromady jich má být kolem 500 000. Na vyrovnání se s majiteli, organizacemi na ochranu životního prostředí, dealery a jednotlivými státy USA firma vyhradila 25 miliard dolarů. Tak citelná je cena za podvody u přísných emisních zkoušek ve Spojených státech. Jen kompenzace zákazníkům do března letošního roku činí téměř 8 miliard dolarů.

Obrázek: Pohřebiště automobilů v Kalifornii: Výsledek skandálu Dieselgate

Zdroj: BBC

Dieselgate, jak aféru pojmenovali uživatelé Twitteru a dalších sociálních sítí, se datuje již do září 2015. Tehdy americká Agentura na ochranu životního prostředí (EPA) prohřešek vozů Volkswagenu odhalila.

Plánem Volkwagenu je vozidla postupně vrátit do prodeje poté, co američtí regulátoři schválí úpravy emisí vozů. Agentuře Reuters to řekla mluvčí Volkswagenu Jeannine Ginivanová. Firma je prý pravidelně udržuje, což se však u počtu 300 000 vozů – natož budoucích 500 tisíc – zdá ne zcela pravděpodobné.

Skandál stál místo Martina Winterkorna, CEO Volkswagen Group, Heinze-Jakoba Neussera, šéfa vývoje Volkswagenu a Ulricha Hackenberga, který šéfoval vývoji v Audi. Pozastavenou činnost měl šéf R&D Porsche Wolfgang Hatz, který později na pozici rezignoval.

Zdroj: Reuters

Obrázek: Válka trochu jinak: Restrikce USA na dovoz sílí, celní válka s Čínou vrcholí
Válka trochu jinak: Restrikce USA na dovoz sílí, celní válka s Čínou vrcholí
Obrázek: Domácí bezpečnostní kamera v podobě létajícího dronu? Skvělý nápad, řekl si Amazon
Domácí bezpečnostní kamera v podobě létajícího dronu? Skvělý nápad, řekl si Amazon
Obrázek: Amazon oznámil vlastní cloudovou herní platformu Luna
Amazon oznámil vlastní cloudovou herní platformu Luna
Obrázek: Už žádné placené doplňky k Chromu. Google mění pravidla
Už žádné placené doplňky k Chromu. Google mění pravidla
Obrázek: Jak se vrátit ke starému vzhledu Facebooku? Pomohou rozšíření pro prohlížeče
Jak se vrátit ke starému vzhledu Facebooku? Pomohou rozšíření pro prohlížeče
Obrázek: VPN řešení pro firmy zcela zdarma? Synology překvapilo a nabízí licenci na svou VPN Plus až do září 2021
VPN řešení pro firmy zcela zdarma? Synology překvapilo a nabízí licenci na svou VPN Plus až do září 2021
Obrázek: Canon reaguje na nedostatek webkamer na trhu: Stačí fotoaparát a program do PC
Canon reaguje na nedostatek webkamer na trhu: Stačí fotoaparát a program do PC
Obrázek: Problém se zvukem po namočení telefonu: Reproduktor chrastí a nehraje nahlas. Jak vše napravit?
Problém se zvukem po namočení telefonu: Reproduktor chrastí a nehraje nahlas. Jak vše napravit?
Obrázek: Hledejte levné letenky pohodlně ze svého telefonu, česká mobilní aplikace šetří čas i vaše peníze
Hledejte levné letenky pohodlně ze svého telefonu, česká mobilní aplikace šetří čas i vaše peníze

Pokud patříte do skupiny vášnivých cestovatelů, kteří doslova hladoví po zajímavých lokalitách a sledují každou výhodnou letenku, máme pro vás...

Zavřít