Pohřebiště automobilů v Kalifornii: Výsledek skandálu Dieselgate

Ačkoliv v Evropě došlo na pár ostrých slov a odvolání části vyššího management, veřejnost zůstala vůči podvodům s detekcí úrovně emisí převážně chladná. Hlavním problémem Volkswagenu jsou tak Spojené státy americké.

Dieselgate ranil Volkswagen na pověsti i penězích

Není divu – aféra se skutečně týká primárně USA a američtí zákazníci tradičně reagují na podvody firem velice agresivním způsobem. Nejinak je tomu i v tomto případě: mediální lynčování Volkswagenu neutichá ani po letech.

Ekologický boj však má v tomto případě poněkud smutné důsledky, které jsou paradoxně vzato dosti neekologické. V Kalifornii a Detroitu vznikly obří dieselové vozové parky, které obsahují přes 300 000 automobilů s upraveným měřičem emisí, které firma odkoupila zpět od amerických majitelů a které nyní chátrají uprostřed pouště.

Nejen pouště – Volkswagen celkem využívá až 37 různé velkých oblastí, ve kterých přes čtvrt milionů vozů ukládá, než vymyslí, co přesně s nimi udělat.

Umístit gigantické množství vozů bude pro společnost nesmírně těžké, dohromady jich má být kolem 500 000. Na vyrovnání se s majiteli, organizacemi na ochranu životního prostředí, dealery a jednotlivými státy USA firma vyhradila 25 miliard dolarů. Tak citelná je cena za podvody u přísných emisních zkoušek ve Spojených státech. Jen kompenzace zákazníkům do března letošního roku činí téměř 8 miliard dolarů.

Obrázek: Pohřebiště automobilů v Kalifornii: Výsledek skandálu Dieselgate

Zdroj: BBC

Dieselgate, jak aféru pojmenovali uživatelé Twitteru a dalších sociálních sítí, se datuje již do září 2015. Tehdy americká Agentura na ochranu životního prostředí (EPA) prohřešek vozů Volkswagenu odhalila.

Plánem Volkwagenu je vozidla postupně vrátit do prodeje poté, co američtí regulátoři schválí úpravy emisí vozů. Agentuře Reuters to řekla mluvčí Volkswagenu Jeannine Ginivanová. Firma je prý pravidelně udržuje, což se však u počtu 300 000 vozů – natož budoucích 500 tisíc – zdá ne zcela pravděpodobné.

Skandál stál místo Martina Winterkorna, CEO Volkswagen Group, Heinze-Jakoba Neussera, šéfa vývoje Volkswagenu a Ulricha Hackenberga, který šéfoval vývoji v Audi. Pozastavenou činnost měl šéf R&D Porsche Wolfgang Hatz, který později na pozici rezignoval.

Zdroj: Reuters

Obrázek: Xiaomi Robot Vacuum X10+ je inteligentní robotický vysavač, který vydrhne podlahy a sám se vyčistí
Xiaomi Robot Vacuum X10+ je inteligentní robotický vysavač, který vydrhne podlahy a sám se vyčistí
Obrázek: Recenze elektrické koloběžky Vsett 10+: Dva motory hravě zvládnou i 70 km/h
Recenze elektrické koloběžky Vsett 10+: Dva motory hravě zvládnou i 70 km/h
Obrázek: Ford přechází na Tesla konektor: Začíná nová éra v dobíjení elektromobilů?
Ford přechází na Tesla konektor: Začíná nová éra v dobíjení elektromobilů?
Obrázek: Novinky ze světa AI #4: Posílení 5G sítí, průzkum podvědomí či umělá inteligence ve Windows
Novinky ze světa AI #4: Posílení 5G sítí, průzkum podvědomí či umělá inteligence ve Windows
Obrázek: Jak na perfektní fotky mobilem? Vivo X90 Pro v rukou profesionálního fotografa
Jak na perfektní fotky mobilem? Vivo X90 Pro v rukou profesionálního fotografa
Obrázek: Zákaz TikToku od ledna 2024: Zakáže Západ oblíbenou sociální síť mladých?
Zákaz TikToku od ledna 2024: Zakáže Západ oblíbenou sociální síť mladých?
Obrázek: Kde sledovat mistrovství světa v hokeji? Online v prohlížeči, na mobilu i v PC bez internetu
Kde sledovat mistrovství světa v hokeji? Online v prohlížeči, na mobilu i v PC bez internetu
Obrázek: Tajemství úspěchu na Twitteru: Zdrojové kódy odhalily, jaké příspěvky jsou algoritmem zvýhodněny
Tajemství úspěchu na Twitteru: Zdrojové kódy odhalily, jaké příspěvky jsou algoritmem zvýhodněny