Jedno z nejpopulárnějších a nejlepších ARPG od dob Diabla 2 brzy oslaví již osmileté výročí
Téměř 8 let stará hra od novozélandských Grinding Gear Games je stále živá, hlavně proto, že každé 3 měsíce vychází nové malé rozšíření. Hráč za nic neplatí, vše je zcela zdarma – za peníze jsou pouze volitelná rozšíření truhlice a oblíbené kosmetické mikrotransakce.
Free-to-play systém založený na bonusech, které hráči nijak nepomohou ve hře samotné, se osvědčil. Path of Exile je ale především sama o sobě velice zábavná hra. Je to pravá diablovka: Desítky rozličných skillů, extrémně přizpůsobitelné postavy, rozsáhly strom s pasivními skilly, neuvěřitelně propracovaný crafting a lootfest, který nemá obdoby.
Pokud vám spadne hra proto, že se nevejdou spadané objekty do okolního prostředí a vy tak musíte používat loot filter (bez něj se třídí odpad od dobrých věcí opravdu těžko), tak víte, že je v ní vybavení opravdu hodně.
Propracovaný systém přirozeného obchodu s hráči drží hru naživu i pro fanoušky komunitního elementu role playing her; plus, hra sama je s dalšími hráči ve skupině velmi zábavná, i když se bez problému dá hrát sólo.
Důležitou součástí Path of Exile je také obtížnost. Pokud hráč nekopíruje každou ligu meta buildy sestavené často populárními streamy nebo významnými postavami z komunity, které často průchod hrou, obzvláště v endgamu, zjednodušují, pak se má na co těšit.
V tomhle ARPG si glass canon moc nezahraje, a obzvláště při „mapování“ (endgame dungeony, v podstatě) se musí hráč perfektně naučit mechaniky bossů – jinak může postava snadno padnout i u jinak slabších nepřátel. A pokusů nemá neomezeně – do endgame lokací má hráč obvykle jen 6 portálů, tedy 6 pokusů. Pak musí znovu najít příslušnou mapu nebo jiné itemy, které portály znovu vytvoří, a snažit se znova.
Mapování je dobré i v tom, že nezabere moc času – jsou to takové jednohubky na 10 minut, takže se dá zahrát jedna mapa ráno při kafi a snídani před prací a pak honem na pracoviště.
Path of exile zůstává i po 8 letech fantastickou ukázkou toho, jak správně udělat ARPG. I v konkurenci novějších titulů jako Grim Dawn nebo Last Epoch hravě uspěje, a mnohé porazí svým zaměřením na hardcore hráče, sofistikovanými mechanikami a velkou mírou přizpůsobitelnosti.
Nudit se nebudete. Logo: Grinding Gear Games, se svolením