Prodeje nápojů z automatů vlivem pandemických opatření rychle padají, a silně to firmy cítí třeba v Japonsku.
V zemi proto Coca-Cola zkouší bizarní, experimentální postup, aby prodeje částečně oživila. Japonským zákazníkům nabídne měsíční předplatné skrze mobilní aplikaci.
Předplatné na nápoje v automatech je nápad, o němž lze oprávněně zvažovat, zda se pohybuje na spektru nápadů zoufalých, nápadů experimentálních nebo nápadů nepochopitelných.
Předplatné na automat
Zákazníci si budou muset skrze aplikaci Coke On dopřát jeden nápoj denně celý měsíc, přičemž je jedno, který z 340 tisíc automatů v zemi využijí. Služba bude aktivní od května.
Automaty Coca-Coly v Japonsku neprodávají jen kolu, ale také kávu a čaj, které jsou v automatech dostupné, firma je zde vyrábí (Coca-Cola má v každé zemi jinou výrobu a jiné dostupné nápoje, liší se často složením i ty se stejným názvem).
Předplatné bude stát 2 700 jenů měsíčně, což je kolem 550 korun. Oproti kupování koly z automatu každý den zákazníci ušetří jeden tisíc jenů, tedy v přepočtu asi dvě stě korun; logiku však předplatné stejně příliš nemá. Automaty jsou konceptem poněkud překonaným – koupě nápoje v obchodě nebo ještě lépe do zásoby přes internet je praktičtější i levnější.
Automat se hodí třeba na rychlý nákup něčeho k pití při cestě do práce, a je logické, že prodeje při pandemii padají. Představa, že by zákazník vycházel z domova přímo za účelem vyzvednutí pití z automatu, se zdá nepříliš pravděpodobná.
Je však dobré připomenout, že výdejní automaty mají v Japonsku jinou tradici. Jsou zde všudypřítomné a velmi běžné, a výběr v nich často odlišný od evropského sortimentu.
Zdroj: Kotaku