Prodeje nápojů z automatů vlivem pandemických opatření rychle padají, a silně to firmy cítí třeba v Japonsku.
V zemi proto Coca-Cola zkouší bizarní, experimentální postup, aby prodeje částečně oživila. Japonským zákazníkům nabídne měsíční předplatné skrze mobilní aplikaci.
Předplatné na nápoje v automatech je nápad, o němž lze oprávněně zvažovat, zda se pohybuje na spektru nápadů zoufalých, nápadů experimentálních nebo nápadů nepochopitelných.

Zdroj: Pixabay
Předplatné na automat
Zákazníci si budou muset skrze aplikaci Coke On dopřát jeden nápoj denně celý měsíc, přičemž je jedno, který z 340 tisíc automatů v zemi využijí. Služba bude aktivní od května.
Automaty Coca-Coly v Japonsku neprodávají jen kolu, ale také kávu a čaj, které jsou v automatech dostupné, firma je zde vyrábí (Coca-Cola má v každé zemi jinou výrobu a jiné dostupné nápoje, liší se často složením i ty se stejným názvem).
Předplatné bude stát 2 700 jenů měsíčně, což je kolem 550 korun. Oproti kupování koly z automatu každý den zákazníci ušetří jeden tisíc jenů, tedy v přepočtu asi dvě stě korun; logiku však předplatné stejně příliš nemá. Automaty jsou konceptem poněkud překonaným – koupě nápoje v obchodě nebo ještě lépe do zásoby přes internet je praktičtější i levnější.

Zdroj: Pixabay
Automat se hodí třeba na rychlý nákup něčeho k pití při cestě do práce, a je logické, že prodeje při pandemii padají. Představa, že by zákazník vycházel z domova přímo za účelem vyzvednutí pití z automatu, se zdá nepříliš pravděpodobná.
Je však dobré připomenout, že výdejní automaty mají v Japonsku jinou tradici. Jsou zde všudypřítomné a velmi běžné, a výběr v nich často odlišný od evropského sortimentu.
Zdroj: Kotaku