Hugh Jackman a vy: Netradiční promo na film Reminiscence využívá principy deepfake

Nahrajete fotografii, vyplníte jméno a rázem jste součástí krátkého traileru na film Reminiscence. Studio Warner Bros. využilo netradičního způsobu propagace, který využívá techniku tzv. deepfake videí. I vaše staré fotografie se tak rázem rozpohybují.

Statická fotografie působí na člověka o poznání jinak než video. O to větší byl šok mnohých z nás, když jsme letos vyzkoušeli nástroj Deep nostalgia od MyHeritage. Černobílé fotografie prarodičů se začaly hýbat a dokonce byly za využití strojového učení obarveny. To vše během několika kliknutí. Podobného principu (i když ne tak propracovaně) využívá stránka bannisterandassociates.com chytře propagující film Reminiscence.

Obrázek: Hugh Jackman a vy: Netradiční promo na film Reminiscence využívá principy deepfake

Propagační stránka z vás udělá klienta, který po něčem pátrá ve svých vzpomínkách. Foto: Se souhlasem Warner Bros.

Video z jediné fotografie

Hvězdou filmu je Hugh Jackman, jenž se jako Nick Bannister živí odemykáním ztracených vzpomínek svých klientů. Pokud se chcete vidět na plátně s Hughem Jackmanem i vy, máte šanci. Propagační video k připravovanému filmu Reminiscence společnosti Warner Bros. využívá technologii deepfake, která promění fotografii vašeho obličeje – nebo vlastně obličeje kohokoli jiného – v krátkou videosekvenci.

Foto: Se souhlasem společnosti Warner Bros.

Promo k filmu vytvořil mediální startup s názvem D-ID. Společnost D-ID údajně začala s tím, že chce vyvinout technologii, která dokáže ochránit spotřebitele před rozpoznáváním obličeje, ale pak si uvědomila, že její technologie by se dala použít i k optimalizaci a tvorbě deepfake videí.

Psali jsme o deepfake: Svůj obličej můžete vložit do vybraného videa i díky Snapchat Cameo: Brzy nebude možné věřit ničemu. Rozpoznáte 3D model od fotografie obličeje? Dnes už je to nemožné.

Deepfake může mít i smysluplné využití

Pro tento konkrétní projekt firma vytvořila webové stránky, kde budete požádáni o své jméno a o fotografii. Můžete nahrát fotografii kohokoli a stránka pak ze statického snímku vykouzlí animaci obličeje ve stylu MyHeritage. Animace není zdaleka dokonalá a obličej často vypadá zkresleně, ale i tak není špatná, když uvážíme, že ji technologie vytvořila z jediné fotografie.

Film bude do kin uveden již 20. srpna 2021. Reminiscence je sci-fi thriller o Nicku Bannisterovi, soukromém odborníkovi na odemykání mysli.

Obrázek: Závody v oblasti AI pokračují. Google představil Bard, konkurenci pro ChatGPT
Závody v oblasti AI pokračují. Google představil Bard, konkurenci pro ChatGPT
Obrázek: Satelity z vysloužilých skafandrů? Netradiční nápad skončil fiaskem
Satelity z vysloužilých skafandrů? Netradiční nápad skončil fiaskem
Obrázek: Konec vyhledávačů, jak je známe. Microsoft rozšiřuje Bing o umělou inteligenci
Konec vyhledávačů, jak je známe. Microsoft rozšiřuje Bing o umělou inteligenci
Obrázek: Samsung, Google a Qualcomm spojují síly ve vývoji smíšené reality
Samsung, Google a Qualcomm spojují síly ve vývoji smíšené reality
Obrázek: Recenze: Česká čistička vzduchu GARNI 45T OneCare obstála na výbornou
93%
Recenze: Česká čistička vzduchu GARNI 45T OneCare obstála na výbornou
Znečištěný vzduch
Čistíte si doma vzduch? Co znamená PM 2.5 a jaký mohou mít nečistoty vliv na vaše zdraví?
Obrázek: Blíží se kometa, kterou můžete vidět pouze jednou za 50 000 let. Jak ji sledovat?
Blíží se kometa, kterou můžete vidět pouze jednou za 50 000 let. Jak ji sledovat?
Obrázek: Konec složitostem. Novinka ve WhatsAppu ušetří hodiny se zálohováním
Konec složitostem. Novinka ve WhatsAppu ušetří hodiny se zálohováním