Umělá inteligence může zrušit jedinou pracovní pozici, o níž se myslelo, že ji naopak vytvoří

Umělá inteligence (AI) může podle nové studie „zabít“ jedinou profesi, o níž si všichni mysleli, že ji naopak vytvoří. Podle odborníků, kteří se na výzkumu nepodíleli, nás ale stále potřebovat bude. 

Veřejnost i některé odborníky doslova omráčila rychlost, jakou se vývoj AI ubírá. To vzbudilo vážné obavy z nezaměstnanosti. Jedna profese však vypadala nedotknutelně – prompt inženýrství (prompt Engineering).

Jedná se o proces navrhování efektivních promptů (požadavků či dotazů) velkým jazykovým modelům. Prompty jsou vlastně takové krátké fráze, které jsou zadány do jazykového modelu, a slouží k vyvolání požadovaného výstupu.

Obrázek: Umělá inteligence může zrušit jedinou pracovní pozici, o níž se myslelo, že ji naopak vytvoří

Velké jazykové modely jsou schopny samovolně optimalizovat své prompty. Zdroj: Pixabay

Při prompt inženýrství se tyto výzvy navrhují tak, aby co nejlépe vyvolávaly požadované odpovědi a minimalizovaly riziko nepřesných výstupů. Inženýrství promptů je důležité pro zlepšování výkonnosti velkých jazykových modelů.

Chvíli to vypadalo, že se otevřela nová prestižní pracovní příležitost uprostřed boomu generativní umělé inteligence. Některé firmy za takovou práci nabízely šesticiferné mzdy, což vyvolávalo obavy z úplného zrušení pozice softwarového inženýra.

Stále budeme potřební  

Výzkumníci z kalifornské společnosti VMware ale zkazili některým snílkům radost. Velké jazykové modely jsou podle jejich závěrů schopné samostatně optimalizovat a tvořit vlastní prompty, upozornil server Business Insider.

Experti zadávali velkému jazykovému modelu výzvy týkající se pozitivního myšlení a požádali ho o optimalizaci samotných výzev, což označili za „automaticky generované výzvy“. Jazykový model bych efektivnější než kdejaký promt inženýr.

Obrázek: Umělá inteligence může zrušit jedinou pracovní pozici, o níž se myslelo, že ji naopak vytvoří

Některé jazykové modely už nenápadně výzvy uživatelů optimalizují. Zdroj: Pixabay

„Zlepšování výkonu při ručním ladění výzev je pracné. Je nepopiratelné, že automaticky generované výzvy fungují lépe,“ napsali autoři práce s tím, že velké jazykové modely mohou být při tomto procesu dokonce i kreativní.

V některých případech už tyto nástroje výzvy uživatelů na pozadí lehce sami optimalizují. Někteří odborníci se však domnívají, že velké jazykové modely stále budou potřebovat lidi, aby se do tohoto procesu zapojili, protože se neustále vyvíjejí.

Zdroj: Business Insider

Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentářů
nejstarší
nejnovější nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Co umí AI v mobilu? S novým Xiaomi 15T Pro využijete umělou inteligenci na maximum
Chytré hodinky Huawei Watch Ultimate 2 umí komunikovat pod vodou a vypadají skvěle
Apple M5 oficiálně: Nejrychlejší jádra na světě a brutální skok v AI výpočtech
vivo představilo X300 Pro: Testujeme nového krále fotomobilů s 200Mpx snímačem
Google varuje před obřím únikem dat. 2,5 miliardy uživatelů Gmailu v ohrožení
Jste opravdový Applista? Těchto pět tipů by měl znát každý majitel iPhonu
Obrázek: Zkrachoval vám dodavatel fotovoltaiky? Nepropadejte panice, takto situaci vyřešíte
Zkrachoval vám dodavatel fotovoltaiky? Nepropadejte panice, takto situaci vyřešíte
Soukromé konverzace s ChatGPT byly dohledatelné ve vyhledávačích. Jak být o krok napřed?