Vsett si na českém trhu vybudoval pevné místo a se svými elektrickými koloběžkami se stal oblíbenou volbou mnoha jezdců. Po testu městské koloběžky Vsett 8 jsme se rozhodli pro upgrade a otestovali model Vsett 10+. Jak se jezdí na koloběžce s dvojicí motorů, která dokáže ujet až 65 km na jediné nabití?
Pokud hledáte koloběžku, kterou plánujete používat i mimo krátké trasy v centru města, pravděpodobně budete koukat po modelech s dvojicí motorů a vyšším výkonem. A právě této kategorii v cenovce vyšší střední třídy kraluje model Vsett 10+, který jsme podrobili redakčnímu testu.
Obsah balení a parametry
Už samotná krabice dává vědět, že Vsett 10+ je poctivou koloběžkou s pořádnou baterií a výkonem. Celé balení váží lehce přes 40 kg a samotná koloběžka s 20,8Ah baterií pak 36 kg. Námi testovaný model s 20,8Ah baterií je označovaný jako Lite, ale tuto informaci na něm nikde nenajdete. Výkonem a výbavou je totiž koloběžka nehledě na velikost akumulátoru stejná. Jednotlivé modely řady Vsett 10+ se liší pouze kapacitou baterie a typem displeje, viz níže.
Větší jsou oproti dalším modelům značky i celkové rozměry 130×65×129 cm. Koloběžku lze stále poměrně snadno skládat a přestože to již není snadno přenosný Vsett 8, který složíte doslova během několika sekund, tak není složení a rozložení nic složitého. Potěší sklopná řídítka, která mají šikovný a jednoduše ovladatelný mechanismus.
Z krabice s polystyreny koloběžku vybalíte společně s návodem a nabíjecím kabelem. Na první pohled zaujme žlutá barva koloběžky s černými prvky imitujícími karbon a 10″ velká nafukovací kola s hydraulickými kotoučovými brzdami a odpružením na obou kolech. Tělo koloběžky působí robustně a kvalitně. Výrobce sáhl po kvalitních materiálech a na Vsett 10+ je to vidět. Poznáte to i v případě, pokud budete tahat krabici či samotnou koloběžku do 2. patra bez výtahu – je to macek. Vsett 10+ už zkrátka není koloběžkou, kterou chcete poponášet v ruce. Je to koloběžka, na které chcete jezdit a nahradit jí jiné způsoby dopravy.
Žlutočerné zpracování dává tušit, že pod „víkem“ má koloběžka výkonu na rozdávání. Vsett 10+ se chlubí dvojicí motorů s výkonem 2×1 400 W (v peaku 4 704 W). Ty mají u testovaného modelu na svědomí maximální rychlost 75 km/h a dojezd až 65 km na jedno nabití. Koloběžka se chlubí i elektrickým ABS a vše doplňuje stylový barevný displej se zabudovanou čtečkou NFC čipů. NFC čipy slouží jako ochrana před krádeží pro odemykání koloběžky – bez čipu se nerozjedete.
Displej a možnosti nastavení
Na velkém a přehledném displeji vidíte vybraný režim rychlosti (k dispozici jsou 4 – 3 běžné a sport) spolu s aktuálním stavem baterie a tachometru. Díky ovládacím tlačítkům pod můžete omezit rychlost na určité procento maximální rychlosti a podle potřeby také upravit intenzitu akcelerace.
Tento systém, takzvané P nastavení, také nabízí možnost upravit jas displeje a využít další pokročilé funkce. Do těchto nastavení se dostanete podržením tlačítek + a – umístěných pod displejem. Mezi nejdůležitější parametry, které můžete nastavit, patří intenzita elektronické brzdy (rozmezí 0-5) a síla startu (rozmezí 1-5). Doporučuje se tyto funkce vyzkoušet v praxi a poté si nastavit hodnoty, které vám vyhovují nejvíce.
Nutno zmínit, že Vsett nabízí model 10+ ve variantě se starým kruhovým a novým větším LCD panelem umístěným uprostřed. Pokud se smíříte se starším displejem, ušetříte cca 2 000 Kč. My bychom však sáhli spíše po modernější verzi, kterou můžete spatřit v recenzi.
Jízdní vlastnosti a překvapivý výkon
Vsett 10+ je výkonná elektrická koloběžka. Dvojice elektromotorů s 2×35A kontrolerem s mými téměř 100 kg neměla žádný problém. Vyjet strmým Žižkovským tunelem na kopec? Bez problémů. Jízda po polní cestě? Hračka. Vsett 10+ je zkrátka nezmar, který vás bude bavit.
I při rychlostech nad 40 km/h má koloběžka dostatek výkonu na další zrychlování. Bez problémů jsme se dostali na 60 km/h a Vsett 10+ by zrychloval i dále, ale to už jsme si z bezpečnostních důvodů netroufali. Nutno podotknout, že pro jízdu ve vyšší rychlosti už by měla být součástí výbavy nejen helma, ale ideálně také chrániče na nohy a ruce, rukavice a páteřák.
Koloběžka hravě zvládne stoupání až 25 °. Obávaný Žižkovský tunel vyjede na jeden zátah prakticky bez zpomalení. Pokud jste někdy na procházce potkali Lime koloběžku plazící se do kopce, Vsett 10+ si s takovým terénem poradí až překvapivě hravě. Hodně pomáhá právě dvojice motorů a pokud byste potřebovali, lze stisknutím tlačítka na levé straně řídítek vynutit i sport režim, ve kterém má koloběžka vyšší peakový výkon až 4 704 W a citelný odpich.
V náročnějším terénu je velmi znát hydraulické odpružení obou kol, které odvádí skvělou práci. Ani při vlnitém či drncavém povrchu necítíte nic jiného než jemné pohupování.
Osvětlení – nechybí blinkry ani brzdovky
Stejně jako Vsett 8 je i 10+ vybaven všemi potřebnými světly. Samozřejmostí je přední a zadní světlo, brzdová světla a blinkry. Přední světlo je dostatečně jasné, abyste mohli jet i za zhoršených světelných podmínek. Zapnete ho podržením tlačítka + na displeji.
Blinkry jsou dostatečně výrazné a ostatní účastníci provozu si jich bez problémů všimnou. Ovládání směrovek najdete na řídítkách a tlačítka jsou umístěna tak, abyste je mohli ovládat palcem. Škoda jen, že displej nezobrazuje zapnuté směrovky a zobrazuje zapnuté přední světlo a aktivované brzdovky. Blinkry také nejde opakovaným stisknutím vypnout a musíte počkat, až doběhne 12s interval.
Doveze vás daleko i pokud máte 100 kg
I s mými bezmála 100 kg dokáže Vsett 10+ bez problémů ujet kolem 50 km svižné jízdy. To je skvělá hodnota a pokud byste sáhnuli po modelu s větší kapacitou baterie, tak je dojezd podle váhy jezdce až sympatických 90 km. V nabídce je testovaných 20,8 Ah, dále pak 25,6 nebo 28Ah od LG. Vedle kapacity baterie se pak jednotlivé modely liší také cenou, která začíná na cca 50 000 Kč a končí pod 63 000 Kč.
K velké kapacitě baterie si připočtěte možnost připojení dvojice nabíječek, které se připojují ke konektorům v přední části decku koloběžky. V balení je jen jedna, ale pokud si pořídíte druhou, můžete nabíjet rychleji. S jednou nabíječkou máte baterii plnou za cca 9 hodin. Nutno však podotknout, že trápit baterii do úplného vybití nedává smysl a lepší je držet hodnotu nabití mezi 20-80 %.
Závěr
Vsett 10+ je koloběžka pro milovníky rychlosti a živé jízdy. Nabízí dvojici výkonných motorů, skvělé odpružení, kotoučové brzdy, vzduchové pneumatiky a kvalitní zpracování, které mu může levná čínská konkurence pouze závidět.
Přidejte si vychytávky, jako je barevný displej s možnostmi nastavení a bezkontaktní odemykání NFC čipem. Vsett 10+ se zkrátka povedl a negativ je pramálo. Koloběžka v ceně kolem 50 000 Kč je živá, rychlá, stabilní a při akceleraci ani přes vysoký výkon neztrácíte pocit kontroly.
Zmínit musíme nepraktické umístění nabíjecích konektorů v přední části decku, které bychom po vzoru Vsett 8 raději viděli na boku koloběžky. Zamrzí také chybějící indikátor zapnutých blinkrů na displeji a tvar blatníků, které nejsou ideální pro jízdu ve větším terénu a mokru.
Vsett 10+ je nyní v akci
Všechny varianty elektrické koloběžky Vsett 10+ si můžete do konce června pořídit v akční slevě o 5 % levněji na webových stránkách vsett.cz. K dispozici je trojice modelů lišící se kapacitou baterie od 20,8Ah, 25,6Ah či 28Ah.
- Vsett 10+ Lite (60V, 20,8Ah) stojí 50 255 Kč
- Vsett 10+ Super (60V, 25,6Ah od LG) stojí 56 991 Kč
- Vsett 10+ Pro (60V, 28Ah od LG) stojí 61 655 Kč
Na výběr je pak navíc také varianta se standardním displejem či novějším moderním LCD. Standardní displej vychází ještě o 2 000 Kč levněji.
Zdroj: Redakce inSmart.cz