Recenze Gold Rush: The Game aneb jaké je to být zlatokopem na Aljašce

Hratelnost - 8/10
  • 7/10
    Zpracování techniky - 7/10
  • 5/10
    Multiplayer - 5/10
7.2/10

Milovníci simulátorů, těžké techniky a špinavé práce se mohou začít radovat. Na naše počítače už zanedlouho dorazí zlatá horečka. Budeme hrabat hlínu bagrem, zapojovat čerpadla na vodu a elektrické generátory, abychom ji mohli prosít, a poté z ní vybrat ty drahocenné zlaté nugety.

Zlatá horečka ještě neskončila

V demoverzi vaše cesta za zlatem začíná na železničním přejezdu, kde pro vás vývojáři zaparkovali pickup. Není nač čekat, stačí nasednout a vyrazit prašnou cestou ke starému zlatému dolu, kde započnete se svou těžbou zlata. Jízda autem je nečekaně zábavná, protože vůz fyzicky reaguje na každou díru, výmol a druh vozovky.

Po příjezdu na místo jsem zaparkoval vedle přístřešku, kde jsou uskladněny všechny potřebné nástroje a vybavení pro zahájení těžby. Naložil jsem generátor, čerpadlo a všechny potřebné hadice a kabely. Potom stačilo přejet k proplachovačce, připojit ji za auto a vše odvést k bagru, který už čeká na místě, kde je možné začít těžit. Teď vše vyložit a zapojit.

Hadici od čerpadla jsem natáhl do nedalekého potoku. Generátor jsem propojil s každou potřebnou častí vybavení  a vše jsem zapnul. Hukot generátoru a čerpadla společně s kontrolními ikonkami mě ujistili, že se můžu začít zabývat těžbou. Bagr má velmi pohodlné ovládání, které vám hned padne do rukou. Levou klávesou shift přepínáte mezi režimem jízdy a ovládání ramena s lžící.  Asi 20 minut jsem se věnoval pouze těžbě a sledoval jsem, jak krásně funguje mechanika deformace terénu, díky které jsem vyhloubil asi 5 m hlubokou a 7 m širokou jámu. Těžit se dá až do hloubky 10 m.

Teď se můžu přesunout k rýžování zlata z proseté hlíny. Poté co vysypu hlínu do misky, do které pak naberu vodu, tak krouživým pohybem myší začnu odhalovat první zlaté nugety. Ty pak vyberu a v horním rohu obrazovky se mi zobrazí, že jsem získal 3,25 unce zlata.  Nyní stačí odjet autem k baráku ve městě, kde mi zhotoví moji první zlatou cihlu, kterou by mělo jít v plné hře prodat za peníze, za které si můžu pořídit lepší vybavení a stroje.

Závěrečné dojmy

Hra člověka zabaví a v plné verzi určitě nabídne více zábavy s novou technikou. Grafické zpracování a efekty těžby jsou velmi kvalitní. Zpracování prostředí Aljašky je také povedené. Hra v plné verzi bude obsahovat cyklus čtyř ročních období a reálný přechod dne v noc. Dále nám vývojáři slibují, že stroje budou mít možnost se porouchat a trpět změnami počasí. Velký problém vidím v absenci možnosti hrát hru společně s přáteli. Je to věc, která by určitě odstranila stereotyp, který hra po čase začne mít, protože vlastně děláte dokolečka to samé. Takže hra je zatím jen pro opravdové nadšence do simulátorů. Gold Rush: The Game úspěšně vybrala prostředky pro svůj další vývoj.

Hra je velmi povedená a potěší především fanoušky simulátorů. My už se nemůžeme dočkat, až vyzkoušíme plnou verzi.

Aktualizace 22.10.Plnou verzi hry jsme již otestovali, jaké jsou naše dojmy?

Blockchain a kryptoměny Chytrá domácnost Chytrá města Chytrá věda Chytrá zábava Chytrá zařízení Chytré aplikace Chytré automobily Chytré studie Chytré technologie Chytré zprávy IoT Průmysl 4.0 Tiskové zprávy
Wikipedie dnes nefunguje: Ukazuje, jak by mohl vypadat svět bez svobodného přístupu k informacím
Nejlepší alternativy a náhrady za končící Letgo: Jak v Česku dál prodávat zdarma?
Utajovaný kousek historie: Prototyp prvního iPhonu určený pro inženýry poprvé na fotografiích